Ráharaptak a magyar KKV-k az online továbbképzésre – így próbálják túlélni a vírusválságot!
A magyar kis- és középvállalkozások vezetőinek negyede rendszeresen, közel 45 százalékuk legalább egyszer vett már részt nézőként tudásmegosztó online szemináriumokon annak érdekében, hogy az ott megszerzett tudással cége eredményességét növelje. Leginkább a bank és pénzügyi szektorban, az egészségügyben és az építőiparban dolgozók nyitottak a webináriumokra – derül ki a Generali Biztosító KKV-k körében végzett kutatásából. A társaság az eredmények ismeretében most új, ingyenes programmal segíti a kis- és középvállalkozásokat, hogy működésük fenntarthatóbb és eredményesebb lehessen.
A 2020-as esztendő komoly kihívások elé állította a gazdasági élet valamennyi szereplőjét, de a leginkább a kis- és középvállalatok működését érte sokkhatás. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara kutatása szerint a szektor szereplőinek 70%-a értékelte nagyon kedvezőtlennek a helyzetét már a vírus második hullámában, illetve 30%-uk nem volt felkészülve a jelenlegihez hasonló válsághelyzetek áthidalására.
Nyitottak a digitális megoldások felé
A járvány váratlan hatása ugyanakkor, hogy a hazai vállalkozások vezetői is egyre fontosabbnak gondolják a digitális eszközök alkalmazását és a digitális transzformáció elősegítését a cégük hatékonyabb működése érdekében.
Ezt támasztja alá a Generali új kutatása is, melyben magyar kis- és középvállalkozások vezetőit kérdezték meg arról, hogy részt szoktak-e venni különböző webinárokon annak érdekében, hogy az ott megtanultakat a való életben is cégük előnyére fordítsák.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a válaszadók többsége (69%) legalább alkalmanként részt vesz tudásmegosztó online szemináriumokon, negyedük rendszeresen, közel 45 százalékuk pedig legalább egyszer már hallgatott vagy nézett bele szakmai webináriumok előadásaiba. Leginkább a bank és pénzügyi szektorban (91%), az egészségügyben (81%) és az építőiparban (68%) tevékenykedők nyitottak az online kurzusokra, és főleg hatékonyságnövelés, fenntarthatóság, innováció és jogi témakörben fogadnak szívesen hasznos információkat, míg az agilis vállalatvezetés érdekli őket a legkevésbé.
Új, ingyenes webináriumokkal segítik a KKV szektort
Az idén 190 éves Generali a kutatás eredményeinek ismeretében és az élethosszig tartó partnerség jegyében ingyenes programmal szeretné segíteni a KKV szektor gazdasági kilábalását, a megújulását, és fenntartható fejlődését.
A biztosítótársaság március 11-én edukációs webinár-sorozattal – és a későbbiekben egy KKV-k számára kiírt pályázattal – indítja el EnterPRIZE elnevezésű programját.
Az ötrészes webinár-sorozat tematikáját kifejezetten a kutatás eredményei alapján és a fenntartható fejlődés alapjait szem előtt tartva alakították ki, így azok teljes mértékben illeszkednek a kkv-szektor igényeihez. A hasznos szakmai tippeket, jól bevált gyakorlatokat neves külső szakemberek, cégvezetők, illetve a Generali szakértői adják majd elő olyan a KKV-k életében is megkerülhetetlen kérdésekben, mint az innováció, digitalizáció, a kibervédelem és a hatékonyságnöveléssel együtt járó üzleti modellváltás és a fenntarthatóság.
Kapcsolódó cikkeink
Közel százezer forintot költöttünk élelmiszerre az ünnepi időszakban
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >