Rágós a rágópiac a kereskedelmi márkának
Kiugró növekedést regisztrált a Nielsen a rágógumi kiskereskedelmi forgalmában. A boltokban 28 százalékkal többet adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, így a forgalom meghaladja az évi 14 milliárd forintot. Ebben a kategóriában a mennyiség nehezen definiálható, ezért csak értékben mért piackutatási adatokat közlünk.Egy csomag felnőttrágógumi átlagos fogyasztói ára 2007 decemberében 129 forint az egy évvel korábbi 118-hoz képest. A gyermekrágógumik mindössze 1 forinttal drágultak; egy csomag átlagosan 31 forintba került a múlt év utolsó hónapjában.
A két szegmens pozíciója azonban erősen különbözik, hiszen az eladások 94 százaléka jut a felnőtteknek szánt termékekre.
A cukormentes szegmens nagy népszerűségét mutatja, hogy 90 százalék feletti piaci részesedését is tudta növelni tavaly. Szintén kiemelkedik az egyes fajták közül a drazsé, 89 százalékos részaránnyal. Utána a stick és a golyó következik 4, illetve 3 százalékkal.
Ezen a piacon a kereskedelmi márkák elenyésző szerepet játszanak. Mutatójuk mindössze 2 százalékos.
Az eladások elaprózottságát jelzik a bolttípusok részarányai: felnőttrágó-gumiknál a 201 négyzetméternél kisebb üzletekre a forgalom több mint fele jut, gyerekrágógumiknál pedig közel kétharmada.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >