Rágós a rágópiac a kereskedelmi márkának
Kiugró növekedést regisztrált a Nielsen a rágógumi kiskereskedelmi forgalmában. A boltokban 28 százalékkal többet adtak el tavaly, mint egy évvel korábban, így a forgalom meghaladja az évi 14 milliárd forintot. Ebben a kategóriában a mennyiség nehezen definiálható, ezért csak értékben mért piackutatási adatokat közlünk.Egy csomag felnőttrágógumi átlagos fogyasztói ára 2007 decemberében 129 forint az egy évvel korábbi 118-hoz képest. A gyermekrágógumik mindössze 1 forinttal drágultak; egy csomag átlagosan 31 forintba került a múlt év utolsó hónapjában.
A két szegmens pozíciója azonban erősen különbözik, hiszen az eladások 94 százaléka jut a felnőtteknek szánt termékekre.
A cukormentes szegmens nagy népszerűségét mutatja, hogy 90 százalék feletti piaci részesedését is tudta növelni tavaly. Szintén kiemelkedik az egyes fajták közül a drazsé, 89 százalékos részaránnyal. Utána a stick és a golyó következik 4, illetve 3 százalékkal.
Ezen a piacon a kereskedelmi márkák elenyésző szerepet játszanak. Mutatójuk mindössze 2 százalékos.
Az eladások elaprózottságát jelzik a bolttípusok részarányai: felnőttrágó-gumiknál a 201 négyzetméternél kisebb üzletekre a forgalom több mint fele jut, gyerekrágógumiknál pedig közel kétharmada.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >