Racionalizálás és bezárások az amerikai Burger Kingnél
A 2022-re a magát a világ 4. legnagyobb étteremhálózatává kinővő Burger King amerikai üzleteinek száma 124 egységgel csökkent a tavalyi és az idei év márciusa között.

A Burger King csoport USA-beli eladásai 8,1%-al nőttek
A 2022 októberében közzétett adatok szerint a Burger King egységeinek száma több mint 19 ezer volt, amelyek közül 7100 működött az USA-ban – ezek számának nettó 124-es csökkenése azt jelenti, hogy ennyivel több üzlet zárt be, mint ahány nyitott.Ez ugyan nagyjából átlagos adatnak tekinthető, de Josh Kobza vezérigazgató szerint 2023-ban a lánc elérheti a bruttó 300-400 üzletbezárást az Egyesült Államokban. A Burger King üzletek forgalma és a franchise-üzemeltetők nyereségessége azonban némileg javult, a csoport USA-beli eladásai 8,1%-al nőttek.
A legtöbb bezárásra kerülő egység kis forgalmú, ami azt jelenti, hogy a történtek valószínűleg inkább az egységszámra lesznek hatással, mint a teljes forgalomra.
A márka franchise-üzleteinek nyereségességével kapcsolatos törekvések eredménye, hogy a jövőben csak a vállalat A és B jövedelmezőségi szintjein lévő franchise partnerek építhetnek vagy vásárolhatnak új üzleteket. Hangsúlyt fektetnek arra, hogy a portfóliók 50 egységnél kisebbek, földrajzilag egybefüggőek és helyi tulajdonban legyenek.
Mint ismeretes, az év elején a lánc két nagy, földrajzilag szétszórtan működő franchise partnere, a Meridian Restaurants és a Toms King csődöt jelentett.
Kobza elmondta, hogy a márka franchise partnerei többnyire hajlandóak voltak együttműködni a Burger Kinggel a nehézségekkel küzdő üzletek értékesítésének és működésének javítása, valamint a vállalat Reclaim the Flame és Royal Reset programjainak végrehajtása érdekében. A változások egyik meghatározó tényezője az – fogalmazott –, hogy a problémás éttermekkel rendelkező franchise-partnerek együttműkőek legyenek, és elkötelezzék magukat a szükséges változtatások végrehajtása mellett. Lehet majd felhördülésre számítani, amikor néhány portfóliót átadunk a legjobb helyi üzemeltetők kezébe.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 5%-os forgalombővülést ért el tavaly a SPAR Magyarország
Összesen 1111,6 milliárd forint forgalmat ért el 2024-ben a SPAR…
Tovább olvasom >A Pólus Centerben nyílt meg az új BURGER KING® étterem
A BURGER KING® újabb egységgel bővítette hazai hálózatát: a Pólus…
Tovább olvasom >Privát és Privát Max üzletek CBA színekben
„Jelentős mérföldkő a CBA történetében: a Kerekes Kft. csatlakozásával tovább erősödik…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Magyar Pékszövetség XIV. Szent István napi Kenyérverseny felhívása
A Magyar Pékszövetség 2025-ben is meghirdette az ország egyik legrangosabb…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a hazai vendégek többnyire 1-2 éjszakás foglalással utaztak belföldön az első negyedévben
Hosszú hétvége híján főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak…
Tovább olvasom >Az igazi hamburgertányér – A nap videója
Annyira kedves ötlet, hogy még használhatatlanságát is megbocsátjuk. A videóért…
Tovább olvasom >