Racionalizálás és bezárások az amerikai Burger Kingnél
A 2022-re a magát a világ 4. legnagyobb étteremhálózatává kinővő Burger King amerikai üzleteinek száma 124 egységgel csökkent a tavalyi és az idei év márciusa között.
A 2022 októberében közzétett adatok szerint a Burger King egységeinek száma több mint 19 ezer volt, amelyek közül 7100 működött az USA-ban – ezek számának nettó 124-es csökkenése azt jelenti, hogy ennyivel több üzlet zárt be, mint ahány nyitott.Ez ugyan nagyjából átlagos adatnak tekinthető, de Josh Kobza vezérigazgató szerint 2023-ban a lánc elérheti a bruttó 300-400 üzletbezárást az Egyesült Államokban. A Burger King üzletek forgalma és a franchise-üzemeltetők nyereségessége azonban némileg javult, a csoport USA-beli eladásai 8,1%-al nőttek.
A legtöbb bezárásra kerülő egység kis forgalmú, ami azt jelenti, hogy a történtek valószínűleg inkább az egységszámra lesznek hatással, mint a teljes forgalomra.
A márka franchise-üzleteinek nyereségességével kapcsolatos törekvések eredménye, hogy a jövőben csak a vállalat A és B jövedelmezőségi szintjein lévő franchise partnerek építhetnek vagy vásárolhatnak új üzleteket. Hangsúlyt fektetnek arra, hogy a portfóliók 50 egységnél kisebbek, földrajzilag egybefüggőek és helyi tulajdonban legyenek.
Mint ismeretes, az év elején a lánc két nagy, földrajzilag szétszórtan működő franchise partnere, a Meridian Restaurants és a Toms King csődöt jelentett.
Kobza elmondta, hogy a márka franchise partnerei többnyire hajlandóak voltak együttműködni a Burger Kinggel a nehézségekkel küzdő üzletek értékesítésének és működésének javítása, valamint a vállalat Reclaim the Flame és Royal Reset programjainak végrehajtása érdekében. A változások egyik meghatározó tényezője az – fogalmazott –, hogy a problémás éttermekkel rendelkező franchise-partnerek együttműkőek legyenek, és elkötelezzék magukat a szükséges változtatások végrehajtása mellett. Lehet majd felhördülésre számítani, amikor néhány portfóliót átadunk a legjobb helyi üzemeltetők kezébe.
Kapcsolódó cikkeink
A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Franchise-hálózatának bővítésére és az olasz biotermékekre fókuszál a Carrefour Italia
A franchise-hálózat bővítésével és az Act for Food program erősítésével…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >