Racionális kérdőívek és drága kütyük helyett impulzusmérő a reklámpszichológiában
A vevők 90 százaléka impulzusok alapján vásárol, de vajon miféle hatások késztetik arra, hogy a tárcájába nyúljon? – az iMotions szoftver a reklámpszichológia nagy kérdéseire keresi a választ.
Már bebizonyosodott, hogy még a határozott elképzelésekkel és listákkal shoppingoló vásárlót is befolyásolják hirtelen impulzusok az üzletben, amik aztán egy előre nem tervezett vásárlásra ragadtatják a vevőt. Így aztán a racionális, árakkal és szolgáltatásokkal győzködő hirdetések mellett óriási szükség van olyan reklámokra is, amik az érzékszervekre, ezáltal pedig az érzelmekre hatnak. A reklámhatásokat elemző felmérések nagy hibája, hogy az alanyok intellektusukkal szűrik a válaszokat, ezért ezek a – többnyire kérdőívek, interjúk formájában nyert – eredmények nem igazán megbízhatóak. A fizikai hatásokat (szívdobogás, szapora légzés stb.) mérő szerkezetek pedig bonyolultak, emellett rengeteg pénzbe is kerülnek. A Dániában létrehozott, de az USA-ban fejlesztett iMotions ezzel szemben egyszerű: a vevő leül egy vékonyképernyős monitor elé (a 30 ezer dolláros, speciális monitort egy másik cég fejlesztette ki), ami infravörös-közeli fényeket bocsát ki, egyenesen a vizsgált alany szemébe. Az iMotions érzékeli a monitorra adott reakcióját, és elemzi annak legfontosabb jellemzőit (pislogás gyakorisága, pupillák állapota stb). Ha már tudjuk, milyen impulzusok miféle válaszokat váltanak ki a bizonyos csoporthoz tartozó vevők többségéből, kiszámíthatóbbá válik a reklámpszichológia: könnyebben bejósolható, milyen szín, hang és milyen érzelmi reakció nyittatja ki a vevővel a tárcáját. Az iMotions szerint harmincfős kontrollcsoporttal már megbízható eredményeket érhetünk el. A szoftver sokak szerint a reklámhatások mérésének legfontosabb eszközévé nőheti ki magát a közeljövőben.
Kapcsolódó cikkeink
További innovációs termékek
Fuzetea Mangó-Ananász
A Fuzetea limitált nyári ízei közt egy ismerős termékkel találkozhatnak…
Tovább olvasom >1664 Blanc most még stílusosabban, új csomagolásban
Az 1664 Blanc egy könnyed, citrusos és frissítő búzasör, amelynek…
Tovább olvasom >Fütyülős Tutti Frutti
Közeledik az év legszínesebb időszaka, ezzel érkezik a Fütyülős egyik…
Tovább olvasom >