Racionális kérdőívek és drága kütyük helyett impulzusmérő a reklámpszichológiában

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 07. 03:57

A vevők 90 százaléka impulzusok alapján vásárol, de vajon miféle hatások késztetik arra, hogy a tárcájába nyúljon? – az iMotions szoftver a reklámpszichológia nagy kérdéseire keresi a választ.

 Már bebizonyosodott, hogy még a határozott elképzelésekkel és listákkal shoppingoló vásárlót is befolyásolják hirtelen impulzusok az üzletben, amik aztán egy előre nem tervezett vásárlásra ragadtatják a vevőt. Így aztán a racionális, árakkal és szolgáltatásokkal győzködő hirdetések mellett óriási szükség van olyan reklámokra is, amik az érzékszervekre, ezáltal pedig az érzelmekre hatnak. A reklámhatásokat elemző felmérések nagy hibája, hogy az alanyok intellektusukkal szűrik a válaszokat, ezért ezek a – többnyire kérdőívek, interjúk formájában nyert – eredmények nem igazán megbízhatóak. A fizikai hatásokat (szívdobogás, szapora légzés stb.) mérő szerkezetek pedig bonyolultak, emellett rengeteg pénzbe is kerülnek. A Dániában létrehozott, de az USA-ban fejlesztett iMotions ezzel szemben egyszerű: a vevő leül egy vékonyképernyős monitor elé (a 30 ezer dolláros, speciális monitort egy másik cég fejlesztette ki), ami infravörös-közeli fényeket bocsát ki, egyenesen a vizsgált alany szemébe. Az iMotions érzékeli a monitorra adott reakcióját, és elemzi annak legfontosabb jellemzőit (pislogás gyakorisága, pupillák állapota stb). Ha már tudjuk, milyen impulzusok miféle válaszokat váltanak ki a bizonyos csoporthoz tartozó vevők többségéből, kiszámíthatóbbá válik a reklámpszichológia: könnyebben bejósolható, milyen szín, hang és milyen érzelmi reakció nyittatja ki a vevővel a tárcáját. Az iMotions szerint harmincfős kontrollcsoporttal már megbízható eredményeket érhetünk el. A szoftver sokak szerint a reklámhatások mérésének legfontosabb eszközévé nőheti ki magát a közeljövőben.  

Kapcsolódó cikkeink

Még több cikk hasonló témában >

További innovációs termékek