Quo vadis? – hova tovább az élelmiszeripari szereplők számára?
Többször, több helyen hallhattuk és olvashattuk, hogy az emberiség legnagyobb ellensége saját maga. Az élelmiszeripari szereplők ennek a megállapításnak a tükrében rendkívüli kihívásoknak kell hogy megfeleljenek időről időre. Egyrészt az ellátási kötelezettségeiknek, másrészt pedig a folyamatosan változó, szigorodó szabályozó rendszernek kell megfelelniük. És mindezt persze úgy, hogy közben a tulajdonosi elvárásoknak is meg tudjanak felelni. Az állandóan változó üzleti környezethez történő alkalmazkodási képesség ma a piacon komoly versenyelőny.
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
A COVID-válság alaposan felrázta a világot, és sok vonatkozásban meg is változtatta. Kellő időbeni távolságból értékelve, én úgy látom, hogy általában a cégeknek sikerült megfelelő stratégiai hozzáállással túlélnie ezt a nehéz időszakot is, és újra tervezniük a jövőbeni üzleti filozófiájukat, tevékenységüket. Sok mindent tanultunk, sok mindenben tapasztaltabbak lettünk, és talán egy kicsit óvatosabbak is lettünk.
Hogy aztán pillanatokon belül egy olyan, korábban elképzelhetetlen helyzettel találjuk magunkat szemben, amely mindent megváltoztatott. A szomszédunkban történt háborús agresszió előtt sokan értetlenül állunk: valóban? Ez megtörténhet ma? Nem tudtunk korábbi emberi hibáinkból és a történelmi bűnökből tanulni? Szembe megyünk minden racionális és humánus megközelítéssel, és a világot egy komoly, sok összetevőből álló válságba tereljük?
Aminek következtében szembe találjuk magunkat egy rendkívüli mértékű energiaválsággal, elszabaduló energiaárakkal, korlátozásokkal és szankciókkal. Amelynek egyenes következménye lett az a típusú folyamatos újratervezés, amely korábban csak az autónk GPS-hangjából volt ismert a számunkra.
Én úgy látom, hogy a többség ehhez a helyzethez is alkalmazkodni tudott, ki gyorsabban, ki lassabban. De az talán egyértelműen kijelenthető, hogy az élelmiszeripari cégek nem adták fel, még annak ellenére sem, hogy párak fejében megfordult egy ilyen verzió is.
Úgy gondolom, ma hihetetlen mértékben megnőtt a piaci szereplők együttműködésének fontossága. A közös gondolkodás, a kölcsönös előnyökön alapuló együttműködések mindig előremutatóak voltak, ma kiemelten fontosak.
Lassan beköszönt a mesterséges intelligencia korszaka, amely nyilván ismételten újabb kihívásokat tartogat a számunkra. Véleményem szerint, különösen értékesek ezért az emberi kapcsolatok, újra előtérbe kell hogy kerüljön az aktív gyártó-kereskedő párbeszéd.
Meggyőződésem, hogy iparágunk ilyen módon tudja továbbra is történelmi küldetését teljesíteni, és a világ hosszú távon fenntartható fejlődéséhez hozzájárulni.
Ennek a filozófiának a jegyében alapítottuk 20 évvel ezelőtt a Lánchíd Klubot, és büszkék vagyunk arra, hogy mindvégig ebben a szellemben, ezeknek a kihívásoknak megfelelve vittük előre a dolgainkat. Büszkék vagyunk a 2016-ban létrehozott Lánchíd Alapítványra, amely olyan hátrányos helyzetű középiskolásoknak ad lehetőséget a továbbtanulásra, akik mindezt csupán önerőből, szülői támogatással nem tudnák finanszírozni. Büszkék vagyunk egyéb jótékonysági akcióinkra is, és örülünk, hogy a szakmai rendezvényeken elmondhattuk a véleményünket, megfogalmazhattuk elképzeléseinket.
A Fonyódi Ásványvíz a konstruktív együttműködésre épülő üzleti filozófiának a bázisán tervezi a jövőre vonatkozó stratégiáját, azzal a határozott céllal, hogy az ásványvízpiac fogyasztói elvárásainak maximális mértékben megfeleljen.
És hogy Quo vadis? Megyünk együtt előre… Tapolcára, a Business Days konferenciára… //
Kapcsolódó cikkeink
Statisztikák tükrében
Helyzetkép a cukrászdákból – Nehéz szemeszter elé nézhetünk címmel tartott…
Tovább olvasom >Aprópénztől csörgő zsebek
A tavalyi évhez képest, amikor az életünk a feje tetejére…
Tovább olvasom >Van okunk óvatos optimizmusra
Hogyan alakul a magyar gazdaság a következő években? Milyen kihívásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >