Pubokat vett a Heineken
Komoly pub-felvásárlásba kezdett a Heineken az Egyesült Királyságban: tavaly decemberben 1900 egységet vásárolt az 1997-ben alapított Punch Taverns vállalattól – írja az origo.hu. A Punch a szigetország egyik legnagyobb pubüzemeltetője volt a maga több mint 3000 egységével, tavaly év végén azonban elfogadta a részvényeire kapott felvásárlási ajánlatot. így a Heinekenhez került majdnem kétezer, egy Patron Capital nevű befektetési alaphoz pedig 1300 egység.
A Heineken még 2008-ban vásárolta fel a Scottish & Newcastle nevű vállalatot, amely több mint kétezer pubot működtetett. A bolt lényege persze nem a tradicionális kocsmák megszerzése volt, hiszen a S&N volt a legnagyobb cidergyártó az Egyesült Királyságban, és korábbi saját felvásárlásaival a legnagyobb sörgyártók közé került az országban.
A válság alatt azonban a cég részvényesei elfogadták a Heineken felvásárlási ajánlatát. A korábbi S&N pubokat átnevezték, ma már Star Pub néven futnak.
A Heineken azzal magyarázta a tavaly év végi akvizíciót a CNBC-nek, hogy hisznek a brit pub-bizniszben.
Az utóbbi évek adatai alapján azonban a pubok annyira nem bizonyulnak bomba üzletnek. A British Beer and Pub Association ugyanis 27 millió hordós éves fogyasztást mért az utóbbi néhány évben, miközben a válság előtt még 34 millió hordó feletti mennyiséget adott el a több mint 50 ezer pub. (origo, F. Szabó Emese)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >AI-alapú borajánló eszközt vezet be az M&S
A brit Marks & Spencer (M&S) új, mesterséges intelligenciával működő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >