Pubokat vett a Heineken
Komoly pub-felvásárlásba kezdett a Heineken az Egyesült Királyságban: tavaly decemberben 1900 egységet vásárolt az 1997-ben alapított Punch Taverns vállalattól – írja az origo.hu. A Punch a szigetország egyik legnagyobb pubüzemeltetője volt a maga több mint 3000 egységével, tavaly év végén azonban elfogadta a részvényeire kapott felvásárlási ajánlatot. így a Heinekenhez került majdnem kétezer, egy Patron Capital nevű befektetési alaphoz pedig 1300 egység.
A Heineken még 2008-ban vásárolta fel a Scottish & Newcastle nevű vállalatot, amely több mint kétezer pubot működtetett. A bolt lényege persze nem a tradicionális kocsmák megszerzése volt, hiszen a S&N volt a legnagyobb cidergyártó az Egyesült Királyságban, és korábbi saját felvásárlásaival a legnagyobb sörgyártók közé került az országban.
A válság alatt azonban a cég részvényesei elfogadták a Heineken felvásárlási ajánlatát. A korábbi S&N pubokat átnevezték, ma már Star Pub néven futnak.
A Heineken azzal magyarázta a tavaly év végi akvizíciót a CNBC-nek, hogy hisznek a brit pub-bizniszben.
Az utóbbi évek adatai alapján azonban a pubok annyira nem bizonyulnak bomba üzletnek. A British Beer and Pub Association ugyanis 27 millió hordós éves fogyasztást mért az utóbbi néhány évben, miközben a válság előtt még 34 millió hordó feletti mennyiséget adott el a több mint 50 ezer pub. (origo, F. Szabó Emese)
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >