Pubokat vett a Heineken
Komoly pub-felvásárlásba kezdett a Heineken az Egyesült Királyságban: tavaly decemberben 1900 egységet vásárolt az 1997-ben alapított Punch Taverns vállalattól – írja az origo.hu. A Punch a szigetország egyik legnagyobb pubüzemeltetője volt a maga több mint 3000 egységével, tavaly év végén azonban elfogadta a részvényeire kapott felvásárlási ajánlatot. így a Heinekenhez került majdnem kétezer, egy Patron Capital nevű befektetési alaphoz pedig 1300 egység.
A Heineken még 2008-ban vásárolta fel a Scottish & Newcastle nevű vállalatot, amely több mint kétezer pubot működtetett. A bolt lényege persze nem a tradicionális kocsmák megszerzése volt, hiszen a S&N volt a legnagyobb cidergyártó az Egyesült Királyságban, és korábbi saját felvásárlásaival a legnagyobb sörgyártók közé került az országban.
A válság alatt azonban a cég részvényesei elfogadták a Heineken felvásárlási ajánlatát. A korábbi S&N pubokat átnevezték, ma már Star Pub néven futnak.
A Heineken azzal magyarázta a tavaly év végi akvizíciót a CNBC-nek, hogy hisznek a brit pub-bizniszben.
Az utóbbi évek adatai alapján azonban a pubok annyira nem bizonyulnak bomba üzletnek. A British Beer and Pub Association ugyanis 27 millió hordós éves fogyasztást mért az utóbbi néhány évben, miközben a válság előtt még 34 millió hordó feletti mennyiséget adott el a több mint 50 ezer pub. (origo, F. Szabó Emese)
Kapcsolódó cikkeink
Történelmi mélypontra süllyedt a német sörpiac – egyre népszerűbb az alkoholmentes változat
Több mint harmincéves mélypontra esett a német sörértékesítés 2025 első…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >További cikkeink
Baba Kuponhét a Rossmann-nál – most először az Online Drogériában is elérhető a 10%-os kedvezmény
2025. augusztus 4. és 10. között ismét meghirdeti népszerű Baba…
Tovább olvasom >Több tízezer rendelést adtak már le a Kifli.hu új kedvezménypogramjában
Alig negyedév alatt érte el a 20 ezer főt a Kifli.hu Xtra…
Tovább olvasom >Nem a csillag számít: a negatív véleményt is látni akarja a magyar vásárló
A MediaMarkt friss kutatása szerint a vásárlók többsége maga is…
Tovább olvasom >