Pubokat vett a Heineken
Komoly pub-felvásárlásba kezdett a Heineken az Egyesült Királyságban: tavaly decemberben 1900 egységet vásárolt az 1997-ben alapított Punch Taverns vállalattól – írja az origo.hu. A Punch a szigetország egyik legnagyobb pubüzemeltetője volt a maga több mint 3000 egységével, tavaly év végén azonban elfogadta a részvényeire kapott felvásárlási ajánlatot. így a Heinekenhez került majdnem kétezer, egy Patron Capital nevű befektetési alaphoz pedig 1300 egység.
A Heineken még 2008-ban vásárolta fel a Scottish & Newcastle nevű vállalatot, amely több mint kétezer pubot működtetett. A bolt lényege persze nem a tradicionális kocsmák megszerzése volt, hiszen a S&N volt a legnagyobb cidergyártó az Egyesült Királyságban, és korábbi saját felvásárlásaival a legnagyobb sörgyártók közé került az országban.
A válság alatt azonban a cég részvényesei elfogadták a Heineken felvásárlási ajánlatát. A korábbi S&N pubokat átnevezték, ma már Star Pub néven futnak.
A Heineken azzal magyarázta a tavaly év végi akvizíciót a CNBC-nek, hogy hisznek a brit pub-bizniszben.
Az utóbbi évek adatai alapján azonban a pubok annyira nem bizonyulnak bomba üzletnek. A British Beer and Pub Association ugyanis 27 millió hordós éves fogyasztást mért az utóbbi néhány évben, miközben a válság előtt még 34 millió hordó feletti mennyiséget adott el a több mint 50 ezer pub. (origo, F. Szabó Emese)
Kapcsolódó cikkeink
Új, önkiszolgáló áruvisszavételi rendszert tesztel az Asda
Az Asda brit szupermarketlánc kísérleti jelleggel új önkiszolgáló visszáru rendszert…
Tovább olvasom >„Környezetbarát” fehér tojás bevezetésével támogatja a Morrisons a gazdákat
Chuckle Eggs termékcsaládját fehér tojásokkal bővíti a Morrisons a „For…
Tovább olvasom >4 millió fontot költ a brit Tesco iskolai zöldség- és gyümölcsprogramjára
A brit Tesco 4 millió fontot költ új programjára, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >