Prymat: európai játékos a magyar fűszerpiacon

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 09. 11. 10:17

A Lacikonyha Kft. tavalyi megvásárlásával egy lengyel fűszergyártó csoport vetette meg lábát a magyar piacon. A Prymat Csoport az európai régió egyik vezető fűszergyártója, és egyben meghatározó a zöldségtermékek gyártásában is. Kiemelkedő gyártási kapacitással, pénzügyi háttérrel, marketingtapasztalattal rendelkezik, partnere a legnagyobb nemzetközi láncoknak. A hazai tervekről, a piaci stratégiáról Bruszt Lászlóval, a Lacikonyha Kft. ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

– A Lacikonyha magyar alapítású cég, de immár külföldi tulajdonossal. Hogyan illik bele a Lacikonyha a Prymat Csoport struktúrájába, milyen célok vezérlik a csoportot a magyar piacon?

Bruszt László
ügyvezető igazgató
Lacikonyha

– Az 1983 óta működő Prymat Csoport az európai régió egyik vezető fűszergyártója, amely a zöldségtermékek gyártásában is prominens szerepet tölt be, mindemellett a legnagyobb nemzetközi láncok saját márkás beszállítója. Cseh és lengyel gyártóbázisokkal termékei Európa 21 országában érhetők el. A Prymat tapasztalatait a magyar cégnél is tudja kamatoztatni, gyártástechnológia, kutatás-fejlesztés, minőségbiztosítás területeken. A Lacikonyha pedig a magyar piacon szerzett tapasztalatait tovább adja a csoportnak, kiegészítve azt. A legfontosabb a magyar fogyasztók igényeinek való megfelelés, melyhez a hátteret egy pénzügyileg stabil és széles körű tapasztalatokkal rendelkező tulajdonos biztosítja.

– Milyen márkákkal milyen vevőköröket céloznak meg a magyar piacon? Melyik irányban szeretnének előrelépni?

– A cég márkastratégiája hasonló minden piacon, de a helyi igényeknek megfelelően alakítja őket.

A Prymatnak két legerősebb márkája a Kucharek és a Prymat. A Kucharek ételízesítőket, leveskockákat kínál, a Prymat pedig egyedi fűszereket és fűszerkeverékeket, pácokat, mustárokat – mindkét kategóriá­-
ban vezető a lengyel piacon, ahol a cég valamennyi fűszerkategóriában, tehát az ételízesítők, az egyedi fűszerek és a fűszerkeverékek piacán is meghatározó pozí-
ciókat foglal el.

Magyarországon is két márkára építünk, ezek a Lacikonyha és az Ízmester. A Lacikonyha elsősorban fűszerpaprikát és leveseket kínál, míg az Ízmester egyedi fűszereket, keverékeket, salátaönteteket, illetve folyamatosan bővülő termékkörben zöldségtermékeket, például speciális páclében készült miniuborkát vagy gyöngyhagymát. A jövőben is ezzel a két márkával kívánunk a magyar piacon jelen lenni, folyamatosan bővülő kínálattal. Elsősorban a fűszerpaprika és a kényelmi leves kategóriában vagyunk erősek, miközben új területek felé nyitunk, és keressük a további fejlesztési lehetőségeket is.

– Hová pozicionálják márkáikat, építésük során elsősorban milyen termékelőnyöket hangsúlyoznak, milyen üzenetekkel kommunikálnak?

– Lacikonyha márkánk a kényelmi termékeinket erősíti. Itt jó minőségű termékeket kínálunk jó áron, elsősorban a magyaros ízvilágnak megfelelően.

Ízmester márkánk erősíti azoknak a termékeinknek a pozícióját, amelyekkel a háziasszonyok vagy a gourmet-k főzhetnek, alkothatnak a konyhában. A legkiválóbb minőségű fűszereket, fűszerkeveréket és salátaönteteket kínáljuk elérhető áron. Ezek a fűszereink a lehető legtermészetesebbek: ízfokozókat, színezéket és tartósítószert sem tartalmaznak.

– Kihallatszódni a reklámzajból nem könnyű, különösen az új, erősödni kívánó márkáknak. Milyen marketingstratégiával erősítik pozícióikat, ismertségüket?

– Először a szakmával szeretnénk megismertetni a Lacikonyhát és termékeit, ez elsődleges fontosságú, hiszen most még nem vagyunk igazán ismertek. Emellett hiszünk abban, hogy a jól pozicionált márkáink alatt a termékeinket megkedvelik a vásárlók.

A Prymat Csoport bizonyított eladáshelyi ösztönző programjait és egyéb, jól bevált marketingeszközöket együttesen fogunk használni a sikerhez. (x)

Kapcsolódó cikkeink