ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 08. 09:02

Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német élelmiszerkereskedők közül a Lidl az első, amely az állati termékkosárhoz képest felár nélkül kínálja a vegán termékekből álló kosarat – állapította meg a ProVeg friss tanulmánya.

A ProVeg felmérése alapján a Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, burgert, halrudakat, friss sajtot és joghurtot, szeletelt sajtot, főzőkrémet, tejet, pizzát és rántott szeletet tartalmazó kosarának ára kedvezőbb, mint az azonos állati eredetű termékekből álló kosár. Ráadásul a Lidl kínálja a legolcsóbb termékeket hét termékkategóriában. Az eredmény a Lidl saját vegán márkájának, a Vemondónak köszönhető, amely október óta a legtöbb kategóriában azonos áron érhető el, mint a hagyományos termékek.

Christoph Graf, a Lidl német vezetőjének elmondása szerint a vegán alternatívák árparitása jelenleg egyedülálló a német élelmiszer-kiskereskedelemben. A kereskedő célja, hogy a fenntartható fogyasztást mindenki számára megfizethetővé és könnyen elérhetővé tegye.

A növényi termékek és azok állati megfelelője árainak összehangolása óta a Lidl vegán termékeinek eladása több mint 30%-kal nőtt. Emellett a Vemondo-termékek az üzletekben szándékosan az állati eredetűek mellett kerültek kihelyezésre annak érdekében, hogy a vásárlók könnyebben válasszák esetleg a növényi termékeket.

A Lidl célja, hogy Németországban elsőként a növényi fehérjeforrások arányát termékkínálatában 20%-ra, az alternatív tejtermékek arányát pedig 10%-ra növelje 2030-ra.

Kapcsolódó cikkeink