ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német élelmiszerkereskedők közül a Lidl az első, amely az állati termékkosárhoz képest felár nélkül kínálja a vegán termékekből álló kosarat – állapította meg a ProVeg friss tanulmánya.
A ProVeg felmérése alapján a Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, burgert, halrudakat, friss sajtot és joghurtot, szeletelt sajtot, főzőkrémet, tejet, pizzát és rántott szeletet tartalmazó kosarának ára kedvezőbb, mint az azonos állati eredetű termékekből álló kosár. Ráadásul a Lidl kínálja a legolcsóbb termékeket hét termékkategóriában. Az eredmény a Lidl saját vegán márkájának, a Vemondónak köszönhető, amely október óta a legtöbb kategóriában azonos áron érhető el, mint a hagyományos termékek.
Christoph Graf, a Lidl német vezetőjének elmondása szerint a vegán alternatívák árparitása jelenleg egyedülálló a német élelmiszer-kiskereskedelemben. A kereskedő célja, hogy a fenntartható fogyasztást mindenki számára megfizethetővé és könnyen elérhetővé tegye.
A növényi termékek és azok állati megfelelője árainak összehangolása óta a Lidl vegán termékeinek eladása több mint 30%-kal nőtt. Emellett a Vemondo-termékek az üzletekben szándékosan az állati eredetűek mellett kerültek kihelyezésre annak érdekében, hogy a vásárlók könnyebben válasszák esetleg a növényi termékeket.
A Lidl célja, hogy Németországban elsőként a növényi fehérjeforrások arányát termékkínálatában 20%-ra, az alternatív tejtermékek arányát pedig 10%-ra növelje 2030-ra.
Kapcsolódó cikkeink
Új élelmiszerek üzletbeli tesztelését teszi lehetővé az Edeka Nord Németországban
Az Edeka Nord és a Food Harbour Hamburg most bejelentett…
Tovább olvasom >Újraszervezés után új lendületben a Pepco – a magyar piac stratégiai nyertes
Miközben a Pepco csoport fájdalmas németországi kivonulást hajt végre, a…
Tovább olvasom >Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >