Promóciós sakk-matt

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 07. 09:47

A Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategóriánál a boltok 100 forint bevételéből átlag 43 jutott promóciókra tavalyelőtt, míg múlt évben már 45. Ezzel egy időben a háztartási vegyi árunál és kozmetikumnál átlagosan negyvenkilencről ötvenötre emelkedett a promóciók része.

A bolton belüli promóciók aktív keresésének aránya évről évre növekvő trendet mutat. A fogyasztók 66 százaléka átlagosan 2-4 üzlet között dönt vásárlás előtt. Döntésüket befolyásolja a promóciós aktivitások minősége és mennyisége.

Figyelik a szórólapokat és az in-store aktivitásokat. Ennek eredményeként regionális szinten a magyar FMCG-fogyasztók kiemelkedő hányada, 51 százaléka nemcsak ismeri a legtöbb termék árát, de a kisebb mértékű áringadozásra is gyorsan reagál.

Egyes termékkategóriák esetén eltérő súllyal bírnak a fentebb említett trendek. Meghatározásuk és alkalmazásuk jelentős segítséget nyújt a vállalatok számára promóciós stratégiájuk kialakításához.

Amikor mostanában ügyfeleinkkel beszélgetek, a korábbiakhoz képest többen érdeklődnek aziránt, hogy promócióik eredményességét milyen módon lehet kézzelfoghatóan mérni. Szeretnék tudni, hogy a pénz, amelyet egy-egy promócióra fordítanak, valójában mekkora többleteladást hoz.

A gyártók számára fontos, hogy promóciós költéseiket optimalizálják, a kereskedők pedig arra fókuszálnak, hogy adott kategórián belül a lehető legnagyobb forgalmat generáló akciókat indítsanak. A Nielsen ScanTrack szolgáltatása a rendelkezésre álló forgalmi adatok birtokában bír olyan módszerrel, amely révén választ tud adni az értékesítési és marketingvezetők kérdéseire.

Jelen gazdasági környezetben az akciók pontos tervezése, azok típusának, helyének kiválasztása elengedhetetlen egy márka jövőbeli teljesítménye szempontjából. Emellett a versenytársak stratégiájának elemzése, a promóciók időzítésének, típusának, a promóciós áraknak a meghatározása szintén fontos tényező.

Hosszú távon alapvető cél, hogy megőrizzék egy márka értékét, amire esetleg kedvezőtlenül hathat, hogy folyamatosan növekszik a promóciók mennyisége, és egyre nagyobb mértékű kedvezményeket adnak. Ennek ellensúlyozását szolgálja, ha az adott márka szempontjából megtalálják a megfelelő stratégiát, amely illeszkedik mind a piaci környezethez, mind az érintett vállalat saját üzleti céljaihoz. Ebben nyújt hatékony segítséget a Nielsen.

Kapcsolódó cikkeink