Promóciós ajándékok, nyeremények
A nyereménypiacon mindig vannak úgynevezett örök slágerek. Jelenleg ide tartozik minden technikai eszköz, minden „IT-kütyü”. Természetesen ezek az ajándékok, nyeremények sem alkalmazhatók a piac minden részén, éppen ezért tartja a Paradise Solution Kft. kiemelten fontosnak a célcsoport mikroszegmentációját.
– A nyereményjátékok semmiképpen sem az új évezred szülöttei – hangsúlyozza Pölöskei Gábor, a Paradise Solution társalapítója és stratégiai igazgatója –, hiszen gyerekkoromból emlékszem arra, amikor az emberek nejlonzacskóba gyűjtötték a Márka kupakokat. Akkor állítólag Oroszországban épp söröskupakhiány volt, így oda exportálták a beküldött kupakokat. Cserébe orosz pezsgőt kaptunk, amit aztán Ausztriába exportálhattunk. Szinte hihetetlen, de a fáma szerint ebből az akcióból valaki nagyon meggazdagodott. Ez csak a kezdet volt, ma már QR- és Data matrix-kódokat használnak a promóciós játékok lebonyolítására.
A promóciós termékek terén persze akadnak ágazati különbségek és berögzült sztereotípiák is. A Paradise azonban igyekszik partnereinek minél egyedibb megoldásokat kínálni. Szerintük lehet mosópor mellé gumicsontot, kutya-sártaposópapucsot, törlőkendőt vagy akár fehér gyerekpólót is csomagolni. A lényeg a célcsoport-specifikusság, szempont a célcsoportbővítés.
– Az értékesítésösztönző mágnestermékek helye és szerepe gyorsan megváltozott, és vannak szegmensek, ahol már lassan kabátot kell csomagolni a gombhoz. Emellett azért megjelentek a hasonló méretű nagyszolgáltatók közötti együttműködések, csomagkapcsolások is – magyarázza Pölöskei Gábor.
A Paradise szakértőjének előrelátása szerint a közeljövőben az ön- és egycélúságot mindenképpen felváltja egy többszintű strukturális marketing, azaz a nyereményakciók interaktívak lesznek, mikroszegmentálódnak, és belőlük egyúttal kutatási információk is kinyerhetők majd. Az interneten ez ma is így megy. Miért ne szivároghatna mindez át a nyereményakciók, SMS- és telefonmarketing-akciók materializált világába is? Ezáltal a kampányok mérhetőbbek lesznek, és a kinyert adatoknak köszönhetően szinte garantált a következő akció sikere is.
A Paradise Solution Kft. ebben kíván segítséget nyújtani partnereinek, hiszen minden egyes ügyfélkapcsolat felhasználható közvetlen értékesítésre, információszerzésre, amely által pedig egy-egy későbbi célzott értékesítési akció támogatható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >