Promóciós ajándékok, nyeremények
A nyereménypiacon mindig vannak úgynevezett örök slágerek. Jelenleg ide tartozik minden technikai eszköz, minden „IT-kütyü”. Természetesen ezek az ajándékok, nyeremények sem alkalmazhatók a piac minden részén, éppen ezért tartja a Paradise Solution Kft. kiemelten fontosnak a célcsoport mikroszegmentációját.
– A nyereményjátékok semmiképpen sem az új évezred szülöttei – hangsúlyozza Pölöskei Gábor, a Paradise Solution társalapítója és stratégiai igazgatója –, hiszen gyerekkoromból emlékszem arra, amikor az emberek nejlonzacskóba gyűjtötték a Márka kupakokat. Akkor állítólag Oroszországban épp söröskupakhiány volt, így oda exportálták a beküldött kupakokat. Cserébe orosz pezsgőt kaptunk, amit aztán Ausztriába exportálhattunk. Szinte hihetetlen, de a fáma szerint ebből az akcióból valaki nagyon meggazdagodott. Ez csak a kezdet volt, ma már QR- és Data matrix-kódokat használnak a promóciós játékok lebonyolítására.
A promóciós termékek terén persze akadnak ágazati különbségek és berögzült sztereotípiák is. A Paradise azonban igyekszik partnereinek minél egyedibb megoldásokat kínálni. Szerintük lehet mosópor mellé gumicsontot, kutya-sártaposópapucsot, törlőkendőt vagy akár fehér gyerekpólót is csomagolni. A lényeg a célcsoport-specifikusság, szempont a célcsoportbővítés.
– Az értékesítésösztönző mágnestermékek helye és szerepe gyorsan megváltozott, és vannak szegmensek, ahol már lassan kabátot kell csomagolni a gombhoz. Emellett azért megjelentek a hasonló méretű nagyszolgáltatók közötti együttműködések, csomagkapcsolások is – magyarázza Pölöskei Gábor.
A Paradise szakértőjének előrelátása szerint a közeljövőben az ön- és egycélúságot mindenképpen felváltja egy többszintű strukturális marketing, azaz a nyereményakciók interaktívak lesznek, mikroszegmentálódnak, és belőlük egyúttal kutatási információk is kinyerhetők majd. Az interneten ez ma is így megy. Miért ne szivároghatna mindez át a nyereményakciók, SMS- és telefonmarketing-akciók materializált világába is? Ezáltal a kampányok mérhetőbbek lesznek, és a kinyert adatoknak köszönhetően szinte garantált a következő akció sikere is.
A Paradise Solution Kft. ebben kíván segítséget nyújtani partnereinek, hiszen minden egyes ügyfélkapcsolat felhasználható közvetlen értékesítésre, információszerzésre, amely által pedig egy-egy későbbi célzott értékesítési akció támogatható.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >