Promóciók és hatékonyság
Tavaly a legnagyobb kategóriák esetében a forgalom akár 40 százalékát is adhatta a promóciós értékesítés. Vásárlói megkérdezések alapján a mai magyar fogyasztó kifejezetten igyekszik promócióban vásárolni (82%), illetve figyeli a promóciós újságokat (77%). A jelenlegi trendek alapján a promóciók jelentőségének további növekedésére számíthatunk.
De tudunk-e hatékonyan promóciózni? Van-e különbség az egyes promóciós típusok között csatornánként? Különbözik-e az egyes láncok vásárlóinak promóció iránti érdeklődése? Igenis, léteznek eltérések.
Jelenleg a hipermarketek vásárlói a legkevésbé lojálisak. Egy máshol kínált kedvező akció kedvéért 14 százalékuk kész boltot váltani. A szupermarketek erősödése annak a vevőkörnek köszönhető, amely kevésbé az alacsony árakat, mint inkább a magas minőséget keresi. Egyharmad része más, kedvező promóciós ajánlat hatására sem változtatja meg bevált márkáját. A diszkont terjeszkedését segíti, hogy vásárlóinak egy része gyorsan, egyszerűen kívánja beszerezni, amire szüksége van. Számára kifejezetten előnyös a szűkebb választék és a diszkontba a folyamatosan alacsony ár miatt megy. A hazai láncok rugalmas ár- és választékpolitikájukkal reagálnak arra az igényre, hogy vevőik 50 százaléka eleve megszokott boltjában keresi a promóciót.
A további részletek kifejtése nélkül már ezek a példák is azt mutatják, hogy a promóciós befektetések hatékonyságát lehet növelni. Persze ehhez célszerű mind a gyártóknak, mind a kereskedőknek figyelembe venni az egyes csatornák és láncok vevőinek eltérő igényeit.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben
Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és…
Tovább olvasom >Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >