Profession.hu: az idén csaknem négyszeresére nőtt a diákoknak szóló álláshirdetések száma
Az idén január és augusztus között csaknem négyszer annyi, diákokat toborzó álláshirdetés jelent meg a Profession.hu oldalán, mint 2020-ban – közölte az állásportál a saját adatbázisa alapján kedden az MTI-vel.
Az elemzés szerint mindez azzal áll összefüggésben, hogy a munkaerőpiacon érezhető a munkaerőhiány, a gazdaság újraindulásával több szektorban is jelentősen megugrott a frissen feladott álláshirdetések száma, amit az elérhető munkaerő aránya nem követ le azonos mértékben.
A Profession.hu azt is megállapította, hogy a diákok körében a legnépszerűbb állások listáján az egy hirdetésre érkezett jelentkezések száma alapján kiugró a változás az idei és a tavalyi év adatai között. Míg 2020-ban a top három helyen a kommunikáció és PR, az éttermi vendéglátás és a sofőr, futár állt, az idei évre az adatrögzítő vált a legnépszerűbb kategóriává, amit az online marketing és a szakmai asszisztens pozíciók követnek.
Ugyanakkor az elmúlt időszakban a raktáros és egyéb raktári szakmunka, az anyagmozgatás, rakodás, valamint az éttermi vendéglátás és a betanított munka vesztett leginkább a népszerűségéből a diákok körében, ezekre az állásokra jóval kevesebben jelentkeztek idén, mint a tavalyi évben.
Az állásportál a diákok szakmai tapasztalatát is felmérte és kiderült, hogy míg a diákmunkások csaknem fele még egyáltalán nem rendelkezik tapasztalattal, 13 százalékuk azonban 3-5 évet is fel tud mutatni, ami azt jelenti, hogy ez utóbbi csoport tagjai már a középiskola mellett elkezdtek dolgozni. A jelentkezők 47 százaléka egyetemi végzettséget szerzett, miközben tavaly csaknem azonos arányban a középiskolai végzettségűek jelentették a többséget; mind a két évben a szakiskolából vagy szakmunkásképzőből érkezett diákok voltak a legkevesebben 3, illetve közel 2 százalékos aránnyal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet a bővülésre kész vállalatoknak kedvez
Továbbra is aktív munkavállalói jelenlét tapasztalható a hazai munkaerőpiacon. Az…
Tovább olvasom >Kiderült, mennyire produktívak a magyar cégek
A hibrid munkavégzésre hosszabb távon is fel kell készülnünk: a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: a vendégmunkások aránya alacsony, a magyar emberektől nem vehetik el a munkahelyeket
Magyarország a magyaroké, hazánkban csak a magyar állam által meghatározott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >