Profession.hu: a dolgozók 32 százalékát ösztönzi munkahelyváltásra a home office lehetősége
A munkahelyváltás legfőbb ösztönzőjének a dolgozók 86 százaléka ugyan még mindig a magasabb munkabért jelölte meg, a válaszadók 46 százaléka a legfontosabb motivációk között a rugalmasabb munkavégzést és munkaidőt, 32 százalékuk pedig a home office lehetőségét említette – derül ki a Profession.hu reprezentatív felméréséből, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.

A dolgozók harmadát a home office lehetősége nagyban motiválja a munkahelyváltásra
Az álláshirdetési portál tavaly év végén 1500 munkavállaló és 200 munkáltató bevonásával készített kutatást a munkahelyváltás motivációiról.
A közlemény szerint a távmunkára irányuló dolgozói igény a járványhelyzet óta jóval erőteljesebben jelen van, ezért azok a vállalatok, akik ezt biztosítják, versenyelőnyt élvezhetnek a munkaerőpiacon, ennek ellenére ezt a lehetőséget az álláshirdetésekben még mindig kevesen jelenítik meg.
A Profession.hu oldalán feladott hirdetéseknél ugyan jellemzően nem tüntetik fel a home office lehetőségét, azonban 2020-hoz képest 2021-ben megháromszorozódott azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben említették ezt az opciót.
Jellemzően azon az öt területen említik leggyakrabban az álláshirdetésekben a home office-t, ahol nagyobb kihívást jelent a nyitott pozíciók betöltése: a HR (azon belül is a toborzás), az IT (leginkább a programozás), a pénzügy és könyvelés, az értékesítés és kereskedelem, valamint a marketing területek.
A közlemény idézte Simon-Göröcs Lilit, a Profession.hu HR igazgatóját, aki elmondta: az otthonról is elvégezhető munkáknál gyakran megjelenik opcióként a home office, ezeken belül pedig különösen azoknál a szakmáknál figyelhető meg, amelyeknél nagyobb kihívás jelenleg munkaerőt találni. E szektorokban többnyire nem juttatási elemnek számít, sokkal inkább egy markáns munkavállalói elvárást teljesítenek vele.
A Profession.hu HR igazgatója szerint valószínűsíthető, hogy hosszabb távon is megmarad ez a tendencia, hiszen a pandémia előtt is érezhetőek voltak hasonló igények és törekvések, amelyeket felerősített a járványhelyzet. Az irodacentrikus munkavégzés elhagyása azonban nemcsak a munkavállalók részéről elvárás, hanem a munkaadóknak is jelentős előnyük származhat belőle. Az adott cég kultúráján múlik, hogy végül a teljes home office vagy a hibrid munkavégzés felé hajlanak, egyelőre az utóbbi fordul elő gyakrabban – tette hozzá a szakember. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Idén magához térhet a spanyol online élelmiszerpiac
Két év csökkenés után újra növekedésnek indulhat a spanyol online…
Tovább olvasom >Alig vásárolnak a németek a közösségi médián keresztül
A német vásárlók körében továbbra sem terjedt el a közösségi…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >