Procter&Gamble vezér: a forgalom kétszámjegyű bővülésére számítanak
A gyártókra nehezedő nyomás továbbgyűrűzik a fogyasztói árakra is, az infláció többek között megjelenik a promócióra fordított díjakban és polcszerviz-szolgáltatások költségének emelkedésében. Berkó Gábor, a Procter&Gamble magyarországi kereskedelmi működéséért felelős ügyvezető igazgatója az Indexnek adott interjút.
„Magyarországon gyártó és működő vállalatként a magyar gazdaságot érintő hatások minket is érnek, iparágtól függetlenül, úgy, mint magas és gyorsuló infláció, növekvő energia-, logisztikai költségek, főleg a két vezető valutával, az amerikai dollárral és euróval szembeni jelentős forint leértékelődés”
– ismertette Berkó Gábor, aki megjegyezte, hogy a cég pénzügyi tervezésének és elszámolásának alapvalutája az amerikai dollár, így annak aránytalan erősödése még nagyobb terheket ró a vállalatra, hiszen eredményüket dollárban számolják el.
Értékesítését és nagykereskedelmi ügyeit a Procter&Gamble Kkt. látja el, egyebek mellett a logisztika és a marketingtevékenység a Procter&Gamble RSC Regionális Szolgáltató Kft.-hez tartozik, a Hyginett Kft. felelős hazánkban két gyártóüzemért. Csömörön gyártják a női intimhigiéniás termékeket, például az Always, a Naturella, a Discreet és a Tampax márkákat, míg a gyöngyösi üzemből indulnak útjukra az elektromos Oral-B fogkefék és a Braun borotvák.
A hazai üzemekben készült termékek szinte a világ minden tájára eljutnak, legnagyobb piacnak Közép- és Nyugat-Európa számít, de elérik az Egyesült Államok, valamint Közép- és Dél-Amerika fogyasztóit is.
Beszélt arról is, hogy az orosz-ukrán háború miatt a P&G nem tapasztal áruhiányt, a termelés zavartalan, rugalmasan hatékonyan reagál a változásokra a vállalat, amelynek a gyártókapacitása is folyamatosan bővül. A P&G termékkínálata 30 év alatt a kezdeti 5 márkáról 30 márkacsaládra nőtt, 10 különböző kategóriában. Stratégiájuk a jelenlegi gazdasági körülmények között sem változik, termékeik minőségében nem ismernek kompromisszumot, sosem gyengítik termékeink minőségét.
Sőt, töretlenül hisznek a kutatás-fejlesztés jelentőségében, erejében, így folyamatosan újdonságokkal, innovációkkal látják el a piacot, mind a termék teljesítményét, mind annak ökológiai lábnyomát tekintve.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a lista, hogy mitől lesz családbarát egy munkahely
A minőségi munkaerő megszerzése és megtartása érdekében a munkáltatóknak manapság…
Tovább olvasom >Úsznak az árral a mosószerek és az öblítők
A mosószerek és az öblítők szegmensében is érzékelhető a gazdaságos…
Tovább olvasom >Pogátsa Zoltán: A kapitalizmus definíciója a növekedés – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Fontos lenne újrafókuszálni a magyar társadalom beszélgetéseinek, vitáinak a tartalmát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >NGM: családok életét jelentős mértékben befolyásolják élelmiszer és az egészségügyi ráfordítások és az üzemanyagárak
A felmérések szerint a lakosság legjelentősebb kiadásait az élelmiszer és…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya negyedéves eredményei igazolják a vállalkozók javaslatát
A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve…
Tovább olvasom >