Procter&Gamble vezér: a forgalom kétszámjegyű bővülésére számítanak
A gyártókra nehezedő nyomás továbbgyűrűzik a fogyasztói árakra is, az infláció többek között megjelenik a promócióra fordított díjakban és polcszerviz-szolgáltatások költségének emelkedésében. Berkó Gábor, a Procter&Gamble magyarországi kereskedelmi működéséért felelős ügyvezető igazgatója az Indexnek adott interjút.
„Magyarországon gyártó és működő vállalatként a magyar gazdaságot érintő hatások minket is érnek, iparágtól függetlenül, úgy, mint magas és gyorsuló infláció, növekvő energia-, logisztikai költségek, főleg a két vezető valutával, az amerikai dollárral és euróval szembeni jelentős forint leértékelődés”
– ismertette Berkó Gábor, aki megjegyezte, hogy a cég pénzügyi tervezésének és elszámolásának alapvalutája az amerikai dollár, így annak aránytalan erősödése még nagyobb terheket ró a vállalatra, hiszen eredményüket dollárban számolják el.
Értékesítését és nagykereskedelmi ügyeit a Procter&Gamble Kkt. látja el, egyebek mellett a logisztika és a marketingtevékenység a Procter&Gamble RSC Regionális Szolgáltató Kft.-hez tartozik, a Hyginett Kft. felelős hazánkban két gyártóüzemért. Csömörön gyártják a női intimhigiéniás termékeket, például az Always, a Naturella, a Discreet és a Tampax márkákat, míg a gyöngyösi üzemből indulnak útjukra az elektromos Oral-B fogkefék és a Braun borotvák.
A hazai üzemekben készült termékek szinte a világ minden tájára eljutnak, legnagyobb piacnak Közép- és Nyugat-Európa számít, de elérik az Egyesült Államok, valamint Közép- és Dél-Amerika fogyasztóit is.
Beszélt arról is, hogy az orosz-ukrán háború miatt a P&G nem tapasztal áruhiányt, a termelés zavartalan, rugalmasan hatékonyan reagál a változásokra a vállalat, amelynek a gyártókapacitása is folyamatosan bővül. A P&G termékkínálata 30 év alatt a kezdeti 5 márkáról 30 márkacsaládra nőtt, 10 különböző kategóriában. Stratégiájuk a jelenlegi gazdasági körülmények között sem változik, termékeik minőségében nem ismernek kompromisszumot, sosem gyengítik termékeink minőségét.
Sőt, töretlenül hisznek a kutatás-fejlesztés jelentőségében, erejében, így folyamatosan újdonságokkal, innovációkkal látják el a piacot, mind a termék teljesítményét, mind annak ökológiai lábnyomát tekintve.
Kapcsolódó cikkeink
Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >A Procter&Gamble különleges partnerséget jelentett be a Magyar Paralimpiai Bizottsággal és Hajmási Éva paralimpikonnal
A P&G nemzetközi szinten 12. éve kiemelt támogatója az olimpiai…
Tovább olvasom >Mosogatás: öko módra kapcsolva
Az utóbbi években a fokozódó környezettudatosság és a technológiai innovációk hatására…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >