Magazin: Hatékonyabb, megbízhatóbb a print a közösségi médiánál
Az erős fogyasztói bizalom erőteljesebb vásárlási szándékot jelent. Egy új tanulmány szerint a fogyasztók jobban bíznak a napilapokban olvasható hirdetésekben és tartalmakban, mint a más médiacsatornákon megjelenőkben.
A NewsMediaWorks által megrendelt új tanulmány szerint a fogyasztók jobban bíznak a napilapokban olvasható hirdetésekben és tartalmakban, mint a más médiacsatornákon megjelenőkben.
Az új kutatás szerint az újsághirdetések nagyobb értéket képviselnek a fogyasztók számára, a digitális hirdetések pedig kisebbet.
A Galaxy Research tanulmánya 10 médiacsatorna tartalmát és hirdetéseit vizsgálva közvetlen kapcsolatot talált a kettő között, a hírmédiában a legmegbízhatóbb hirdetésekkel.
Az ADTRUST tanulmány, amelyben a Galaxy 2863 18+ korú ausztrált kérdezett meg, a különböző médiacsatornákat egy hirdetési bizalmi mátrixon helyezte el (Ad Trust Matrix), 20 egyedi elem alapján mérve, négy alapkategóriába sorolva ezeket – szavahihetőség, hasznosság, kifejtett hatás és bizalom. Így betekintést nyerhetünk abba, hogy az olvasóközönség milyen mértékig bízik az általa fogyasztott tartalmakban és az ott megjelenített hirdetésekben.
A kiválasztott médiumok a következők voltak:
• napilapok – országos, metró (ingyenes), regionális és helyi (vmilyen közösségi)
• televízió
• rádió
• magazinok
• mozi
• outdoor
• digitális hírmédia – újságok weboldalai és appok
• közösségi
• keresők és más weboldalak
A tanulmány szerint a közönség bizalma az újságokban megjelenő hirdetésekben volt a legnagyobb, ezt követték: mozi, rádió, magazinok és digitális hírmédia. A legkevésbé bíztak a közösségi médiában, ezt követték a keresők és egyéb weboldalak. A digitális médiumok közül legmegbízhatóbbnak a hírmédiumok bizonyultak.
A tartalom iránti bizalom esetében a felhasználók az összes médium közül az országos, regionális és közösségi újságokat nevezték meg, ezt követték az ingyenes lapok, rádió, magazinok és digitális hírmédia.
A tanulmányt az alábbi három mondattal lehet összefoglalni:
• A médium kiválasztásánál a hirdetők számára a legfontosabb tényező, hogy a fogyasztók milyen üzenetekben bíznak meg.
• A tartalomba vetett nagyobb bizalom a hirdetés iránti nagyobb bizalmat is jelenti, ami nagyobb vásárlási szándékhoz vezet.
• A hírmédia nyomtatott és digitális formában is rendkívül megbízható tartalmat és hirdetéseket jelent.
A hírmédia fontos szerepet tölt be a termékek megítélésében. Szállítja azokat a tényeket és elemzéseket, amelyek fontosak a számunkra. A valahova tartozás és közösség érzését teremti meg – legyen szó egy helyi elővárosról, lelkes rajongókról, autóbolondokról vagy bármilyen meggyőződésről. //
Kapcsolódó cikkeink
NIQ-leckék a modern trade világából
A volumenszámok egyre inkább kedvezőek, jövő évre mérsékelt növekedés várható.…
Tovább olvasom >MNB: lassú fordulat előtt a kereskedelmi ingatlanok piaca
A GDP várakozásoktól elmaradó növekedése még nem tudta érdemben támogatni…
Tovább olvasom >Még várat magára a fordulat a kiskereskedelemben – ágazati kitekintő
A kiskereskedelmi forgalmi adat a vártnál rosszabbul alakult júniusban. Ugyanakkor…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >