Magazin: Hatékonyabb, megbízhatóbb a print a közösségi médiánál
Az erős fogyasztói bizalom erőteljesebb vásárlási szándékot jelent. Egy új tanulmány szerint a fogyasztók jobban bíznak a napilapokban olvasható hirdetésekben és tartalmakban, mint a más médiacsatornákon megjelenőkben.
A NewsMediaWorks által megrendelt új tanulmány szerint a fogyasztók jobban bíznak a napilapokban olvasható hirdetésekben és tartalmakban, mint a más médiacsatornákon megjelenőkben.
Az új kutatás szerint az újsághirdetések nagyobb értéket képviselnek a fogyasztók számára, a digitális hirdetések pedig kisebbet.
A Galaxy Research tanulmánya 10 médiacsatorna tartalmát és hirdetéseit vizsgálva közvetlen kapcsolatot talált a kettő között, a hírmédiában a legmegbízhatóbb hirdetésekkel.
Az ADTRUST tanulmány, amelyben a Galaxy 2863 18+ korú ausztrált kérdezett meg, a különböző médiacsatornákat egy hirdetési bizalmi mátrixon helyezte el (Ad Trust Matrix), 20 egyedi elem alapján mérve, négy alapkategóriába sorolva ezeket – szavahihetőség, hasznosság, kifejtett hatás és bizalom. Így betekintést nyerhetünk abba, hogy az olvasóközönség milyen mértékig bízik az általa fogyasztott tartalmakban és az ott megjelenített hirdetésekben.
A kiválasztott médiumok a következők voltak:
• napilapok – országos, metró (ingyenes), regionális és helyi (vmilyen közösségi)
• televízió
• rádió
• magazinok
• mozi
• outdoor
• digitális hírmédia – újságok weboldalai és appok
• közösségi
• keresők és más weboldalak
A tanulmány szerint a közönség bizalma az újságokban megjelenő hirdetésekben volt a legnagyobb, ezt követték: mozi, rádió, magazinok és digitális hírmédia. A legkevésbé bíztak a közösségi médiában, ezt követték a keresők és egyéb weboldalak. A digitális médiumok közül legmegbízhatóbbnak a hírmédiumok bizonyultak.
A tartalom iránti bizalom esetében a felhasználók az összes médium közül az országos, regionális és közösségi újságokat nevezték meg, ezt követték az ingyenes lapok, rádió, magazinok és digitális hírmédia.
A tanulmányt az alábbi három mondattal lehet összefoglalni:
• A médium kiválasztásánál a hirdetők számára a legfontosabb tényező, hogy a fogyasztók milyen üzenetekben bíznak meg.
• A tartalomba vetett nagyobb bizalom a hirdetés iránti nagyobb bizalmat is jelenti, ami nagyobb vásárlási szándékhoz vezet.
• A hírmédia nyomtatott és digitális formában is rendkívül megbízható tartalmat és hirdetéseket jelent.
A hírmédia fontos szerepet tölt be a termékek megítélésében. Szállítja azokat a tényeket és elemzéseket, amelyek fontosak a számunkra. A valahova tartozás és közösség érzését teremti meg – legyen szó egy helyi elővárosról, lelkes rajongókról, autóbolondokról vagy bármilyen meggyőződésről. //
Kapcsolódó cikkeink
NGM: februárban több mint 3 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom – folyamatos a fogyasztói bizalom erősödése
Az év első két hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 4…
Tovább olvasom >Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >