Presztízs- és forgalomnövekedés

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 02. 14. 08:00

A pálinkatermelés 2008-ban mintegy 20 százalékkal nőtt az előző évekhez képest. Úgy tűnik, sikerült a pálinkából jó értelemben vett „divatot” csinálni, egyre többen értékelik, élvezik olyan ínyenc módon, ahogy a borokat – nyilatkozta januárban Kasza Gyula, az FVM Élelmiszerlánc-elemzési Főosztály Közkapcsolati Osztályának vezetője. Lassan eljutunk odáig, hogy a vendéglátásban nagyobb presztízse lesz, mint a whiskynek; legalábbis ez a kijelentés hangzott el a Pálinka Nemzeti Tanács és az AMC által szervezett decemberi sajtótájékoztatón. Okkal is lehetnek büszkék az iparág irányítói, ugyanis – az előzetes adatok szerint – 2009-ben a hazai vendéglátóhelyeken 30-40 százalékkal nőtt a pálinkafogyasztás, miközben a whiskyé hasonló arányban csökkent. A kemény kritériumoknak megfelelő hazai prémium ital népszerűsítéséért sokat is tesz az említett két szervezet.
A pálinkaágazat 2008-ban és 2009-ben kiemelkedő mértékű marketingtámogatásban részesült. Az eladási statisztikák mellett az ital presztízsének növekedése is jelzi mind a pálinka, mind a népszerűségét növelni kívánó kampányok sikerét. E kampánysorozat egyik eleme volt a jelzett tájékoztató keretei között rendezett Pálinkaakadémia, valamint az azt követő első magyar Pálinkakoktél mixerverseny. Utóbbi célja a hungarikumnak számító pálinkákból olyan koktélok készítése volt, amelyek népszerű, bárki által könnyen érthető és fogyasztható italokká válhatnak.
A verseny győztese Nádas Gábor lett Táltos fantázianevű, zöld dió díszítésű koktéljával, melynek összetevői 3,5 cl pannonhalmi törkölypálinka, 1 cl zölddiólikőr, 0,5 cl Bols apricot és 2 cl extra dry vermut voltak.

Kapcsolódó cikkeink