Magazin: Prémium kényeztetés, szélesedő kategória

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 06. 22. 07:32

A prémiumizáció trendje és a nagyobb rétegszámok erősödése mind a toalettpapíroknál, mind a papír zsebkendőknél látványos mértékűvé vált. A toalettpapírok szegmensében folytatódik a nedves kivitel és a nagyobb tekercsszámú kiszerelések emelkedő tendenciája, a papír zsebkendők kategóriáját pedig a dizájn és a dobozos kiszerelés inspirálja.

Mind a toalettpapír, mind a papír zsebkendő szegmens egy számjegyű értékbeni növekedésével a márkagyártók sikeres évet zártak 2017-ben. A toalettpapíroknál a 3 rétegű, az illatos variációk, valamint a 16 és az a fölötti tekercsszámú kiszerelések dominálnak. A 4 és 8 tekercses kiszerelések, valamint a 2 rétegű kivitel forgalma csökkenést mutat. Papír zsebkendőknél az illatmentes, 90-100 db-os kiszerelés továbbra is a szegmens jóval több mint felét uralja, de 2017-ben a dobozos, a kis csomagos, valamint a prémium és a 4 rétegű termékek növekedtek nagyobb mértékben.

Emelkedő rétegszámok

Pessenelehner Dóra
senior brandmenedzser
Essity Hungary

– A piac értékben jobban nőtt, mint mennyiségben, ami annak köszönhető, hogy a fogyasztók sok esetben a magasabb ár-érték arányú, prémium termékekre váltottak, a toalettpapír szegmensben pedig egyre többen választanak nedves toalettpapírt is, ami az elmúlt évek alatt két számjegyű emelkedést produkált – mondja Pessenelehner Dóra, az Essity Hungary Kft. Zewa senior brandmenedzsere. – Mivel ez az alkategória még viszonylag alacsony, 16% körüli penetrációval rendelkezik, így itt további növekedés várható. (GfK háztartáspanel, 2017.)

– Piaci arány tekintetében a toalettpapírok a teljes háztartási papíráru piac kb. 53%-át adják értékben és volumenben egyaránt, a papír zsebkendő volumenben kb. 21%-ot, értékben kb. 24%-ot képvisel a teljes papírpiacon (forrás: Nielsen) – tájékoztat Szilva Bence, a Sofidel Hungary Kft. marketingasszisztense. – Az elmúlt időben megjelent 4 és 5 rétegű toalettpapírok egyelőre alacsony piacrészesedés mellett, de fokozatos, gyors ütemű növekedést produkálnak, ahogy a papír zsebkendőknél a 2 és 3 rétegű, dobozos kozmetikai kendőknek is egyre látványosabb az erősödése.

– A toalettpapírok 16+ tekercses kiszerelései a kategória kb. 47%-át teszik ki, és további növekvő tendenciát mutatnak (forrás: Nielsen, YoY) – ismerteti Gödri Sándor, a Metsä Tissue Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója. – A legjelentősebb kategórianövekedést a 10 tekercses szegmens mutatta fel 19%-kal, melyet többnyire a diszkont hálózatok adják, a 32 tekercses kiszerelés 2017-ben némi csökkenéssel zárt (forrás: Nielsen, YoY). Rétegszámot tekintve a 3 rétegű kb. 76% részesedéssel uralja a szegmenst, a 2 rétegű 13%-kal, és feljövőben van a 4 rétegű kategória, amit többnyire a diszkont hálózatok képviselnek (forrás Nielsen, YoY). A 2018-as évben a toalettpapír és papír zsebkendő szegmensben további növekedésre
számítunk.

Innovációk hagyománya

Az Essity tájékoztatása szerint prémium kategóriájú, innovatív termékeivel a Zewa márka mindkét szegmensben piac felett erősödött.

– 2018-ban hasonló sikereket várunk, az első 4 hónap eladásai rendkívül biztatók – nyilatkozza Pessenelehner Dóra. – Termékfejlesztéseinket alapos fogyasztói kutatások előzik meg, innovációink követik a piaci igényeket, a Zewa-újítások egyik fő szempontja most a nagyobb kiszereléseket keresők igényeinek kielégítése. Mivel a piacon a prémium termékek irányába történő elmozdulás figyelhető meg, tavaly ősszel egy egyedülálló, prémium, Just1 névre hallgató toalettpapírt vezettünk be. Nedvestoalettpapír-kínálatunk is folyamatosan bővül, utazó és nagy kiszerelésekkel jelenünk meg a piacon, a jelenleg is elérhető, ötféle Zewa nedves toalettpapír mellett. Tavaly tavasszal két új, kategóriát építő terméket is bevezettünk: a Zewa Classic és Protect nedves kéz- és arctörlő kendőket. Ezek a termékek ideális megoldást nyújtanak útközben, amikor nincs lehetőség arc- és kézmosásra. Limitált kiadású termékeink is nagy népszerűségnek örvendenek, ezért minden évben jelentkezünk téli, illetve nyári, szezonális toalettpapír és papír zsebkendő termékekkel, ezen kívül az allergiások számára is készültünk papír zsebkendő innovációkkal. A márka marketingtámogatásában a klasszikus ATL-eszközök mellett (TV, digital, print) mindig törekszünk az egyedi megjelenésekre, valamint mintaszórással is segítjük az új termékek kipróbálását. Az év második felében egyedi PR és social media aktivitásokkal készülünk.

Megújult portfólió

A Sofidel 2017-ben megújította teljes toalettpapír- és papír zsebkendő-választékát.

Szilva Bence
marketingasszisztens
Sofi del Hungary

– A toalettpapíroknál 2018 tavaszától bevezettük az új Ecoring 40 tekercses, 2 rétegű variánst, mely kiszerelésében egyedülálló a magyar piacon – ismerteti Szilva Bence. – Fő toalettpapír márkánk a Bianka, amely 4/8/16 tekercses kiszerelésekben, egy illatmentes (Classic) és három illatos (Aloe, Méz-mandula, Kamilla) variációban érhető el. A Forest Bianka papírzsebkendő-családunk új illattal bővült, a termék a Forest Bianka Levendula nevet viseli. A magyar piacot tekintve a Forest Bianka papírzsebkendő-család továbbra is az egyetlen olyan brand papírzsebkendő-család, amely 100 db-os kiszerelésben érhető el a boltok polcain, már közel 20 éve. A Forest Sense termékek két illatos (Cream, Rain) és egy illatmentes (Nature) változatban kaphatók. A Forest márka alá tartozó termékeink, immár hagyományosan, idén is részt vesznek a Magyar Termék közösségi nyereményjátékban, mely augusztustól kezdődően, több hónapon át kínál az eddigieknél még vonzóbb nyereménypiramist a hűséges fogyasztóknak. Emellett a PromoBox és a Magyar Termék Nonprofit Kft. közös szervezésében csatlakozunk egy bababarát promócióhoz, amely során az újszülötteknek összekészített dobozban Forest Bianka Levendula zsebkendőt adunk ajándékba országszerte az édesanyáknak.

szponzorált illusztráció

Puhább belső, stílusos külső

A Vajda-Papír idén egy jelentős beruházással támogatja növekedését.

Varga Orsolya
brandmenedzser
Vajda-Papír

– Folyamatosan fejlődő termékkínálatunknak, szélesedő disztribúciónknak, valamint kiválóan teljesítő vállalatunk összes dolgozójának köszönhetően, a Nielsen piackutatási adatai alapján, a higiéniai papíripari márkagyártók között a Vajda-Papír Kft. márkatermékeivel magabiztos második helyezett (Forrás: Nielsen, 2017, teljes Magyarország) – tájékoztat Varga Orsolya, a Vajda-Papír Kft. brandmenedzsere. – A 2018-as év nagy mérföldkő cégünk életében: idén már új, dunaföldvári gyárunk is hozzájárul vállalati és piaci sikereinkhez. Magyarország első és egyetlen higiéniai háztartási papírtermékeket előállító, integrált gyáregységében legfőképp tekercses higiéniai papírtermékeket fogunk gyártani, és bízunk benne, hogy töretlen fejlődésünk dinamikusan folytatódik 2018-ban is. Az idei év elején egy új, 4 rétegű, illatmentes toalettpapírt vezettünk be Ooops! Premium néven, amely 8 tekercses kiszerelésben kapható, a szuper puhaságú tekercsek papírhossza pedig gazdaságossá teszi a terméket. Megújult az Ooops! Excellence 3 rétegű, 8 tekercses toalettpapírok csomagolása, hogy ezzel is felhívjuk a vásárlók figyelmét a termék legfontosabb jellemzőire, a kellemes virágillatra és a tekercsenként extra hosszúságú papírra. Papír zsebkendő portfóliónkban a piaci trendek és vásárlói igények figyelembevételével fejlesztettük ki a krémesen puha és finom illatú Ooops! Excellence Lotioned 4 rétegű, 80 lapos, dobozos papír zsebkendőnket. A letisztult stílusú, sötétkék és fehér színű termék minden enteriőrhöz illeszkedik. Idén nyáron megújul az Ooops! Classic 3 rétegű, 54 lapos, kockadobozos papír zsebkendőink csomagolása is, hogy egyedi és trendi stílusukkal, puha papírlapjaikkal minél több vásárló tetszését elnyerjék. Az Ooops! márkával idén többször találkozhatnak a vásárlók a televízió képernyőjén, ahol áprilistól májusig, 20 másodperces reklámjainkban egy család hétköznapjait jelenítjük meg az Ooops! Excellence toalettpapírral és az Ooops! Maxi papírtörlővel. Ezek a történetek az Ooops! YouTube-csatornáján (www.youtube.com/ooopsmagyarorszag) is megjelennek. Kiemelt figyelmet fordítva az online jelenlétre, az Ooops! Facebook-, valamint blogoldalán (http://legjobbanyuka.blog.hu/) pihentető, szórakoztató tartalmakkal és sok nyereményjátékkal várjuk követőinket.

Szélesedő termékkínálat

A Metsä Tissue cég a minőségi Tento termékek továbbfejlesztésére fókuszál.

– Bevezettünk egy prémium „Sensitive” termékkategóriát az igényesebb és érzékeny bőrű fogyasztók számára, ezenkívül az új, 3 rétegű balzsamos toalettpapírunkkal, amely kókusztej balzsamos, panthenol krémes és kamilla balzsam + E vitaminos változatokban elérhető, igyekszünk növelni a kategóriát – ismerteti Gödri Sándor. – Ezen termékek egyelőre 8 tekercses kiszerelésben találhatóak, ugyanakkor, figyelve a piaci trendeket, további nagyobb kiszerelések bevezetését is mérlegeljük. Emellett elérhető a 16 és 24 tekercses Natural Line és Fresh Line gazdaságos termékünk, továbbfejlesztett minőségben. Terveink között szerepel a nedves toalettpapír szegmens felé való nyitás is. A papír zsebkendő szegmensben 10×10-es kiszerelésű, 3 és 4 rétegű termékekkel vagyunk jelen. A 3 rétegű, illatmentes, divatos Style termék mellett megtalálható a Sensitive termékcsaládunk Aloe vera, valamint Eukaliptusz illattal, amelyet a gyerekeknek tervezett Panda Kid termékekkel és az érzékeny bőrűek számára kínált Kamilla balzsamos és Menta olaj kivonatú, 3 rétegű, 70 darabos termékvariánssal egészítettünk ki. Szem előtt tartva a növekvő allergiás fogyasztók számát, két 4 rétegű, prémium termékkel jelentünk meg a piacon Natural Oils név alatt, melyeknél a minőségi, puha papír egyike mandulaolajat, másik változata pedig jázminolajat tartalmaz. A dobozolt papír zsebkendők esetében a 2 rétegű, divatos és változatos külsejű, 70 és 120 darabos termékek mellett megtalálható az 58 zsebkendős, 3 rétegű termékünk is, a különböző korosztályok számára tervezett, többféle dizájnnal. A Sensitive kategórián belül pedig megtalálható a két új dobozos Kamilla, ill. Menta balzsamos 3 rétegű, 70 lapos termékünk az érzékeny bőrűek igényeinek kielégítésére. Termékeink ismertségét és növekvő eladásainkat többnyire a bevált és legkeresettebb akciós értékesítéssel támogatjuk, emellett az új termékek bevezetésénél árpromóciókkal és azonnali ajándékokkal ösztönözzük a termékek kipróbálását.

J. Andrea

Kapcsolódó cikkeink