Pozitív 2023-as eredményt jelentett be a LEGO Csoport
A LEGO Csoport a nehéz külső működési környezet ellenére két százalékkal 65,9 milliárd DKK-ra növelte bevételét, és jelentősen felülmúlta a játékpiacot, növelve piaci részesedését. Az üzemi eredmény szilárd 17,1 milliárd DKK volt, mivel a vállalat felgyorsította a rövid és hosszú távú stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadásokat.
„A külső piaci körülmények ellenére folytattuk a jövőbe való beruházást, és jó eredményeket értünk el a digitális, fenntarthatósági és kiskereskedelmi kezdeményezések terén, amelyek támogatják a hosszú távú növekedést. Hálásak vagyunk elkötelezett kollégáinknak, akik továbbra is elkötelezettek küldetésünk iránt, hogy inspiráljuk és fejlesszük a jövő építészeinek építőit „
– mondta Niels B. Christiansen, vezérigazgató.
A bevételek a várakozásoknak megfelelően két százalékkal 65,9 milliárd Dán koronára (kb. 3,5 billió forint) nőttek a 2022-es 64,6 milliárd DKK-val szemben. A devizaárfolyamok hatása nélkül a bevétel három százalékkal nőtt 2022-hez képest.
A fogyasztói eladások 2023-ban négy százalékkal nőttek 2022-hez képest, az Egyesült Államokban és Közép- és Kelet-Európában tapasztalt erőteljes növekedésnek köszönhetően.
Ezt ellensúlyozta a kihívásokkal teli gazdasági környezet miatti visszaesés Kínában. Az üzemi eredmény 17,1 milliárd Dán korona volt, ami öt százalékkal csökkent 2022-hez képest a stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadások felgyorsulása és a devizaárfolyamok változása miatt. Az árfolyamhatások nélkül a nyereség két százalékkal csökkent. Az üzemi eredmény 2023 második felében hét százalékkal nőtt 2022 azonos időszakához képest a bevételek növekedésének és a termelékenység növekedésének köszönhetően. A nettó nyereség 13,1 milliárd DKK volt 2023-ban, szemben az előző évi 13,8 milliárd Dán koronával.
A működési tevékenységből származó pénzforgalom egy százalékkal 15,4 milliárd DKK-ra nőtt 15,3 milliárd DKK-ról. A vállalat 8,5 milliárd DKK-t főként irodákba, valamint új és meglévő gyárakba fektetett be a növekedést támogató kapacitásbővítés érdekében, szemben a 2022-es 6,0 milliárd DKK-val. Ez szabad cash flow-t eredményezett
A LEGO Csoport globálisan 1 031 üzletet nyitott 2023-ban. Továbbá a Csoport folytatta a beruházásokat gyártási kapacitásának és képességeinek bővítésébe és korszerűsítésébe magyarországi, mexikói és kínai gyáraiban, valamint két új gyár építésébe az amerikai Richmondban (Virginia, USA) és Binh Duongban (Vietnam).
Kapcsolódó cikkeink
Nyáron is pörög a játékpiac – így vakációznak a kisgyerekes családok
Zsonglőrködés a szabadságokkal, erősítés a nagyszülőktől és táborok széles kínálata:…
Tovább olvasom >Egy nap csak a játéké az ország legvonzóbb munkahelyén
Játszani nem csak szórakoztató dolog, de fontos és hasznos, nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >