POS/POP megoldások gyártói szemmel
A POS-eszközöknek értékesítésösztönző hatásuk van, amelyek növelik
a vásárlói tudatosságot, és vásárlási impulzusokat gerjesztenek. Szokatlan formák, teátrális felépítés, fényhatások és mozgó elemek. Ezek mind figyelemfelkeltő momentumok, és márkaélményt teremtenek. A másodlagos kihelyezések fellendítik az értékesítést, új célcsoportokat szólíthatnak meg vagy nagyobb értékesítési forgalmat generálnak.
De vajon melyik display hozza a legnagyobb kampánysikert?
A marketingesek a fogyasztók útvonalára összpontosítva próbálják azonosítani a leginkább vonzó ügyfél-kapcsolattartási pontokat az üzletekben. Annak a ténynek köszönhetően, hogy az érintkezési pontok száma folyamatosan növekszik, egyre nehezebb elérni az adott célcsoport teljes közönségét, emiatt a POS-eszközök szerepének fontossága egyre kiemelkedőbb.
Sikerkontroll
A POS az a hely, ahol a márka és a vásárló találkozik. Sokan közülük már korábban tájékozódtak az adott termékről az interneten, de a kategóriától függően a végső vásárlási döntések 70%-a még mindig a vásárlás helyszínén születik. A marketingesek, miközben megpróbálják legjobban beosztani a költségvetést, olyan eszközöket keresnek, amelyek segítenek a legjobban meghatározni és beazonosítani a kampányukat.
– Mi számít? A minőség, nem a mennyiség. Ez az oka annak, hogy az STI Group, Európa vezető POS-gyártója, alkalmazza a ROI Light™ mutatószámot. Az STI Group prognózismodellje lehetőséget biztosít a márkagyártóknak, hogy a másodlagos kihelyezéseket még piacra lépés előtt teszteljék. A másodlagos kihelyezések egy háromdimenziós bemutatón keresztül még a tényleges gyártás előtt egy valóságos kereskedelmi környezetbe illeszthetők, így a hatásról helyben kaphatunk benyomást. Az eszköz megmutatja, hogy a különféle display-fajták mennyire illenek jól egy márkához. Ezenkívül értékeli, hogy a bemutatóhelyeket mennyire találták vonzónak, milyen elemek vonják magukra a vásárlók figyelmét, és milyen kialakítás ösztönzi leginkább vásárlásra a célcsoportot. Használatával összehasonlítóvá válik az egyes display-k értékesítési hatása, és a ROI Light™ segítségével a márkatulajdonosok dönthetnek a leghatékonyabb kampányt támogató POS-eszközökről – mutatja be cégük fejlesztését Claudia Rivinius, az STI Group marketingigazgatója.
A piaci trendeket tekintve azt látják, hogy az online és offline kommunikációt össze kell kapcsolni. A display-k egyre interaktívabbak, és a termékcsomagolás is kiemelt fontosságú mint kommunikációs eszköz. Az aktuálisan futó globális POS-kampányok valamennyi tevékenysége továbbra is helyi szintű. Mindezek alapján a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy az átfogó POS-kampányok részeként olyan moduláris koncepciókat hozzanak létre, amelyek az egyik oldalról megfelelnek a globális elvárásoknak, a másik oldalról tekintve viszont könnyen testre szabhatók legyenek. Megfigyelhető tendencia, hogy a nagyvárosok szívében található kisebb üzletekben egyre többen használják a Flat-packed display-megoldásokat.
A fejlesztések két fő hajtóereje a hatékonyság és az eredményesség. Az új csomagolás- vagy a display-koncepciók segíthetnek csökkenteni a költségeket az ellátási láncon belül, vagy azok hatékonyabban generálhatnak hozzáadott forgalmat. A termékfejlesztések nem történhetnek zárt ajtók mögött. A tervezőknek meg kell érteniük az egész folyamatot, annak érdekében, hogy az adott márka számára a legjobb megoldás születhessen.
Ezért az STI Group tervezőinek legfőbb célkitűzése, hogy részt vegyenek az új termékfejlesztések már nagyon korai szakaszában is. A termékcsomagolás és display-megoldások gazdasági hatása mellett ökológiai hatásuk is egyre fontosabbá válik. A nagy FMCG-gyártók keresik azokat az üzleti partnereket, akik segíthetik csökkenteni a CO2-lábnyom vagy a nyersanyagok környezetkárosító hatásait.
Új hullámok
Az STI Group által tervezett és kínált egyedi termékcsomagolások és POS-megoldások pontosan megfelelnek a különböző márkák elvárásainak. Az utóbbi időszak egyik kiemelkedő vívmánya az elmúlt hónapban bevezetett új D-hullám alapanyag.
Az új hullámlemez, magassága körülbelül 2 mm, amely kitölti a B és E-hullám közötti nagy űrt, és számos esetben fel lehet használni helyettük. Emellett az új D-hullám jobb nyomtathatóságot tesz lehetővé, csökkenti a tárolási térfogatot, és ezáltal csökkenti a költségeket. A jelentősen vékonyabb papír stabilitási értékei hasonlók a korábban használt anyagokéhoz. Ez segít a környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve megőrizni az anyagi erőforrásokat.
A csökkentett anyagfelhasználás miatt nagyobb számú hullámkarton helyezhető el a raklapon, a nagy gyártási sorozatok esetén jelentősen csökkentve ezzel szállításkor a kamionok számát. A csökkentést 30%-ban a tárolási térfogat és 10%-ban anyagfelhasználás eredményezi. A szállítási térfogat csökkentése pedig jelentős megtakarításokat jelenthet a CO2-kibocsátásban.
– A vállalat másik, hatékonyságot növelő fejlesztése a rugalmas polc. A Flexible Shelf egy hullámkartonból készült moduláris rendszer, amely ideális különböző polcrendszerek létrehozására ¼ és ½ raklap méretben – ismerteti Claudia Rivinius.
Európai lefedettség
Az elmúlt időszakban a multinacionális cégeknél bekövetkezett harmonizációs folyamatok eredményeként a globalizáció és az egyszerűsítés hatására a nagyobb vevők szívesen dolgoznak együtt teljes európai lefedettséggel rendelkező cégekkel. A teljes lefedettség biztosításába nemcsak a gyártó cégek, de a print management cégek is beszálltak, melyek egyre jobban növekednek. Még ha saját maguk nem is gyártanak, de nagyon igyekeznek megfelelni a piaci elvárásoknak. A partnerek számára kiemelten fontos a költséghatékonyság, a gyors, flexibilis kiszolgálás.
– A hazai cégek tekintetében megfigyelhető a hullámpapír POS-eszközök növekedése, és a vevők akár egyéves kihelyezési távlatban is gondolkoznak hullámpapír-megoldásokban. Jól látható, hogy egyes üzletláncok erős korlátok közé szorítják a POS-kihelyezések lehetőségeit, amelyek nem kedveznek a piac számára. A retail elvárások között szerepel a gyors összeállíthatóság, az egyszerű termékkezelés (csökkentett komplexitás), a nagyfokú teherbírási elvárások (akár 30 kg/polc hullámpapír konstrukciók tekintetében). A dinamikus POS-eszközök (mozgás-, fény- és hangérzékelés) megjelenése és térhódítása egyre markánsabb, és a vizualizáció mobil eszközökön keresztül is egyre fontosabbá válik. A harmonizációk eredményeképpen számtalan új, korszerű moduláris POS-konstrukció került a piacra – tájékoztat a piac helyzetéről Monika Cervenak, a DS Smith (SE Europe Central Cluster) kereskedelmi igazgatója.
Középpontban a digitális megoldások
Az elmúlt időszakban folyamatosan élénkült a kereslet a POS-eszközök iránt. A tartós és a promóciós megoldások egyaránt keresettek, ezen belül az egyediségre is egyre fogékonyabb a piac. A tartós konstrukciók közül nagyon népszerűek a Béflex csavar nélküli display-megoldásai, a könnyen és gyorsan összeállítható fémvázas konstrukciók, cserélhető dekorációval. Számos előnyös tulajdonsága mellett kiváló teherbírás és praktikusság jellemzi mind a logisztikai folyamatok, mind pedig a kihelyezés során.
– Az álló displaykonstrukciók mellett a polci és pulti POS-ek előretörését is tapasztaljuk, a hagyományos FMCG felvevő piac mellett új szegmensek is egyre nyitottabbá válnak eszközeinkre. Régóta prognosztizáljuk, hogy a piac hosszabb távon mindenképp digitális irányba fejlődik, nálunk is egyre több olyan megoldás születik az ügyféligényekre reagálva, amelyeknek alapja a „digital signage”. Az erősségünk abban áll, hogy a piacon még mindig kicsit ismeretlennek tekintett eszközeinket és megoldásainkat kompletten szállítjuk megrendelőinknek, akik szeretik egy kézből, „kulcsra készen” megkapni a „digital signage” eszközöket. Mi ennek megfelelően a programozással, a felületdesign tervezésével, illetve az eszköz cégarculathoz hű külső megjelenítésével, teljes körű megoldással tudjuk támogatni ügyfeleinket – emeli ki Bognár Gergely, a Béflex Zrt. kereskedelmi igazgatója.
Fejlesztéseik mozgatórugóját elsősorban ügyfeleik megoldásra váró elképzelései és problémái jelentik. Emellett naprakészen figyelemmel kísérik Európa-szerte az aktuális piaci trendeket, szakmai kiállításokon és konferenciákon való részvételükkel.
– Az újdonságokat igyekszünk itthon az elsők között megvalósítani és megmutatni az arra fogékony ügyfeleknek. Nagyon fontos az interaktivitás, az eszközök dinamikussága, a kreativitás. Ezek sokszor párosulnak a költséghatékonysággal, ami szintén folyamatos igény – mondja Bognár Gergely.
Leghangsúlyosabb fejlesztési irányuk a fentiek szellemében a digitális vonal, amely nemcsak a másodlagos kihelyezések, de az innovatív promóciók, kóstoltatások és aktivitások hangsúlyos kelléke lesz a jövőben. Emellett a digitális nyomtatás terén is számos innovatív megoldást dolgoztak ki a közelmúltban, a költséghatékonyság jegyében. Ezek az új megoldások kreatívan építhetők be a kommunikációs eszközökbe is.
A Béflex számára az elmúlt időszak legkiemelkedőbb sikere a NESPRESSO számára készített digitális, érintőképernyős display, amely interaktív kóstoltatások innovatív eszközeként kimagasló ügyfélélményt nyújt, erősítve ezzel a megrendelő márkát, illetve annak ismertségét. A digitális display képes néhány egyszerű kérdés (preferencia) kiválasztása után profilt alkotni a kóstoltatásban részt vevő személyről, ezt követően „ajánl” olyan kávéíz-kombinációt, amely nagy valószínűséggel ízleni fog a vásárlónak. A program ugyanakkor játékkal egybekötött edukációra is lehetőséget ad, tovább mélyítve a vásárlói élményt. A display-küldő megjelenésében exkluzív anyagválasztásával és kivitelével tökéletesen illeszkedik a NESPRESSO márka által képviselt színvonalas megjelenítéshez.
Az eszköz a hazai és a nemzetközi (Las Vegasban kihirdetett) POPAI display-tervezési versenyen is első díjat nyert, emellett a Trade magazin által meghirdetett promóciós versenyen is kategóriagyőzelmet aratott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >