POS felsőfokon
Reklám és információ, fényreklám, digitális média, boltberendezések, eladótér és termékkihelyezés (merchandising), kereskedelmi építészet: a Salon POPAI ezekre a témakörökre épülve toborozza kiállítóit és szervezi nívós konferenciaprogramjait. A Párizsban kétévenként megrendezésre kerülő Salon POPAI marketingkommunikációs szakvásár 2006-os kiadása újra bebizonyította: európai szinten nincs a szakmában hozzá fogható. Több mint 170 kiállító cég – köztük a nemzetközi trendek diktátorai –, és a standok közti folyosókon napszaktól függetlenül tolongó látogatók véget nem érő hada a feltűnően sok külföldi résztvevővel természetesen elsősorban a szervezők professzionális munkáját dicséri. De arra is felhívja a figyelmet, hogy a reklámipar eme esszenciális szegmense, a POS-reklám (azaz Advertising at Point Of Sale) továbbra is rendkívüli módon terjeszkedik.
Eltűnt a hibrid
Ezen a vásáron minden bevethető reklámeszközt megtalálhattak a profi marketinges szemek és mindazon cégvezetők, akik felismerték és megértették ennek a dinamikusan fejlődő kommunikációs eszköznek az erejét.
A kiállítási standokon bemutatott reklámfajták arányából az derült ki, hogy a kereskedelemben, azaz a boltokban még mindig a display a leghatékonyabb „fegyver” egy áru számára, hogy a polci kihelyezést követő anonimitásból kilépve megnyerje a vevőjelölteket. A 2004-ben megrendezett kiállítás anyagához képest, ahol többnyire a prémium kategóriás termékek számára készült, exkluzív alapanyagokból gyártott, méregdrága és nagyon részletesen kidolgozott displayek domináltak, ezúttal a gyártók költségtakarékos, elsősorban kartonból készült displayei kerültek előtérbe, amelyek modulrendszerként felépítve tökéletesen illeszkednek a legkülönbözőbb boltelrendezésekhez is.
A két éve még nagyon divatosnak számító hibrid: az LCD-monitorral felszerelt kartondisplay teljesen eltűnt a gyártók kínálatából, mivel a két műfaj sem ár, sem minőség szempontjából nem kombinálható. Ezt az ötletet felváltotta a projektoros kivetítés, hologram, fóliaprégelés és különleges megvilágítások. Ilyen kuriózumnak számított a francia Prodisplays Europe cég standján a termék eredetihez megszólalásig hasonlító 3 dimenziós kivetített képe a kartondisplayen.
Kasszasiker a POS-mozi
A digitális reklám mint POS-megjelenése viszont igazi „kasszasiker” a nyugat-európai országokban. Árubemutatás az eladóhelyeken, vevőinformáció a bevásárlóközpontokban: a mozgókép kíméletlenül odavonzza a fogyasztói tekinteteket, és ha megfelelően frappáns az üzenet – élményszerű a látvány, kellőképpen elbűvölő hanghatással aláfestve –, az áru máris el van adva. És mindehhez végül is nem kell más, csak egy falba vagy sarokba simuló LCD-képernyő, no meg egy konnektor. A digitális rendszer mindennapos kezelése egyszerű, és a fenntartási költségek minimálisak. A boltok részére a készülék és a működtetéséhez szükséges szoftver ára viszonylag gyorsan megtérül a reklámidők eladásából.
A teltházas konferenciák és kerekasztal-beszélgetések párhuzamosan, egyszerre több fórumon zajlottak: olyan aktuális témákról, mint „Digitális média összhasonlítva a többi POS-technikával”, vagy „Prezentációs fortélyok a POS-helyeken” és „A kínálat tisztázása – Profi merchandising”.
A vásár számadatai, kiállítói listája, illetve a POPAI 2008-cal kapcsolatos információk megtalálhatók a rendezvény honlapján:
www.salonpopai.fr
Theil Ilka
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >