2010 januárjában a POS Media Europe cégcsoport 7 országában lévő irodái a karácsonyi időszakhoz hasonlóan ismét közel 100 kampányt bonyolítottak le. Ezek közül választottam ki a következő 3 kampányt, a food-, drink- és a non-food-kategória egy-egy képviselőjét. Általánosságban elmondható, hogy a karácsonyi ünnepek előtt intenzív kampányt folytató cégek év elején „megpihentek”, és felkészültek a következő időszak erőpróbájára. Ez a viszonylagos csend lehetőséget teremt a szezonalitástól függetlenebb cégek kommunikációjára, ami főként banki és pénzügyi szolgáltatásokat jelent. FOOD: Flora margarin – Csehország, Szlovákia
Az Unilever Flora margarin kampányánál fontosnak tartom kihangsúlyozni a nemzetköziséget. Egy időben ugyanazzal az üzenettel Csehországban és Szlovákiában is megvalósult a kommunikáció. A lebonyolítás és a költségek szempontjából egyaránt hatékony a kampányok nemzetközi megrendelése és koordinálása. Az azonos eszközrendszerrel dolgozó instore kommunikációval foglalkozó cégek ebben segítséget tudnak nyújtani a megrendelőknek.
Kampányidőszak: 2010. január
Áruházlánc: 36 Kaufland (SK), 74 Tesco (SK), 22, Hypernova (SK), 55 Ahold (CZ)
Eszközök száma (db): Polcmegállító/132/SK, Polcmegállító/40/CZ, Citylight/58/CZ, Wobbler/110/CZ, A/1-es plakát/55/CZ
Kampány célja: imázskampány
DRINK: Heineken sör – Szlovákia
A POS Media Szlovákia 2009 decemberében és 2010 januárjában egy speciális kampányt valósított meg a Heineken szlovákiai vállalatának megbízásából egy új innovatív eladáshelyi eszköz, a tükrös polcmegállító segítségével. A polcmegállító tükrös oldala megkettőzte a termék polcképét (!), a másik oldala pedig imázskommunikációra szolgált. Az eszköz nagyon erős megállító hatása jól példázza, hogyan lehet meglepni és vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat.
Kampányidőszak: 2010. január
Áruházlánc: 32 Tesco, 22 Hypernova
Eszközök: tükrös polcmegállító
Eszközök száma (db): összesen 54 db
Kampány célja: imázskampány
NON-FOOD: American Express – Anglia
A számokból látható, hogy kicsit más nagyságrenddel dolgoznak Angliában, mint nálunk… Remélhetőleg hamarosan láthatunk kampányhatásmérést is, amiből látható lesz az American Express kártyát használók számának jelentős növekedése.
Kampányidőszak: 2009. január–2010. január
Áruházlánc: Tesco UK
Áruházak száma: 245
Eszközök: óriás bevásárlókocsi-fogantyú
Eszközök száma (db): 78 750 (áruházanként 321)
Kampány célja: American Express kártyák használatának népszerűsítése a Tesco áruházakban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >