2010 januárjában a POS Media Europe cégcsoport 7 országában lévő irodái a karácsonyi időszakhoz hasonlóan ismét közel 100 kampányt bonyolítottak le. Ezek közül választottam ki a következő 3 kampányt, a food-, drink- és a non-food-kategória egy-egy képviselőjét. Általánosságban elmondható, hogy a karácsonyi ünnepek előtt intenzív kampányt folytató cégek év elején „megpihentek”, és felkészültek a következő időszak erőpróbájára. Ez a viszonylagos csend lehetőséget teremt a szezonalitástól függetlenebb cégek kommunikációjára, ami főként banki és pénzügyi szolgáltatásokat jelent. FOOD: Flora margarin – Csehország, Szlovákia
Az Unilever Flora margarin kampányánál fontosnak tartom kihangsúlyozni a nemzetköziséget. Egy időben ugyanazzal az üzenettel Csehországban és Szlovákiában is megvalósult a kommunikáció. A lebonyolítás és a költségek szempontjából egyaránt hatékony a kampányok nemzetközi megrendelése és koordinálása. Az azonos eszközrendszerrel dolgozó instore kommunikációval foglalkozó cégek ebben segítséget tudnak nyújtani a megrendelőknek.
Kampányidőszak: 2010. január
Áruházlánc: 36 Kaufland (SK), 74 Tesco (SK), 22, Hypernova (SK), 55 Ahold (CZ)
Eszközök száma (db): Polcmegállító/132/SK, Polcmegállító/40/CZ, Citylight/58/CZ, Wobbler/110/CZ, A/1-es plakát/55/CZ
Kampány célja: imázskampány
DRINK: Heineken sör – Szlovákia
A POS Media Szlovákia 2009 decemberében és 2010 januárjában egy speciális kampányt valósított meg a Heineken szlovákiai vállalatának megbízásából egy új innovatív eladáshelyi eszköz, a tükrös polcmegállító segítségével. A polcmegállító tükrös oldala megkettőzte a termék polcképét (!), a másik oldala pedig imázskommunikációra szolgált. Az eszköz nagyon erős megállító hatása jól példázza, hogyan lehet meglepni és vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat.
Kampányidőszak: 2010. január
Áruházlánc: 32 Tesco, 22 Hypernova
Eszközök: tükrös polcmegállító
Eszközök száma (db): összesen 54 db
Kampány célja: imázskampány
NON-FOOD: American Express – Anglia
A számokból látható, hogy kicsit más nagyságrenddel dolgoznak Angliában, mint nálunk… Remélhetőleg hamarosan láthatunk kampányhatásmérést is, amiből látható lesz az American Express kártyát használók számának jelentős növekedése.
Kampányidőszak: 2009. január–2010. január
Áruházlánc: Tesco UK
Áruházak száma: 245
Eszközök: óriás bevásárlókocsi-fogantyú
Eszközök száma (db): 78 750 (áruházanként 321)
Kampány célja: American Express kártyák használatának népszerűsítése a Tesco áruházakban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >