Új cikksorozatunkban európai BTL-kampányokból, illetve azok bolti megvalósításaiból szemezgetünk. Minden számunkban szeretnénk egyet-egyet bemutatni az élelmiszer-, az ital-, illetve a non-food kategóriából, amelyeket magyar szemmel is érdekesnek, tanulságosnak ítélünk. December minden országban a karácsonyról szólt, a BTL-eszközök terén is. A cél tehát az eladások maximalizálása volt. Ritkán fordult elő termékbevezetés – bár egyik példánk éppen ilyen.FOOD: Hellmann’s majonéz és tartár – Csehország
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco
Áruházak száma: 47
Eszközök száma (db): Citylight: 10, raklapdekoráció: 47, polcmegállító: 29, digitális polcmegállító: 10
Kampány célja: karácsonyi akció
Az Unilever november elején elkezdte a Hellmann’s majonéz és tartár kommunikációját. Már a bejáratnál találkozhattak a vásárlók a két termék reklámjával. A másodlagos kihelyezések dekorációján kívül a polcközeli megjelenésekkel is felhívták a vásárlók figyelmét a termékekre. Természetesen a grafikára is jellemző a karácsonyi hangulat.
DRINK: Új Douwe Egberts Black kávé – Lengyelország
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco
Áruházak száma: 50 db
Eszközök: padlómatrica, wobbler
Eszközök száma (db): áruházanként 2-2 padlómatrica és wobbler
Kampány célja: új termék bevezetése
A forróital új aromazáró csomagolásának kommunikációját polcközeli eszközök használatával oldották meg. A padlómatrica már messziről, a sorba benézve is látható, és szinte becsalogatja a vásárlókat a sorba. A wobbler pedig a polc előtti keresgélés közben állítja meg a vásárló tekintetét, és hívja fel a figyelmét az újdonságra. Az elegáns megjelenésű és innovatív termék karácsonyi időszakban való bevezetése nemcsak a kávézás szerelmeseinek, hanem az ajándék után kutató fogyasztóknak a figyelmét is megragadta.
NON-FOOD: 4-féle Gillette termék (eldobható borotva, deo spray, deo stift, borotvahab) – Lengyelo.
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco, Real
Áruházak száma: 56 Tesco, 40 Real
Eszközök: bejárati és kijárati biztonsági kapuk
Eszközök száma (db): Tesco: 1400, Real: 1643
Kampány célja: karácsonyi akció
Ez a kommunikáció kifejezetten a karácsonyi ajándékcsomagokra hívja fel az eladótérbe belépők figyelmét, illetve ötletet ad a tanácstalan vásárlóknak. Nagyméretű látványos felületeken nagyon jól érvényesül a sorozathatás. Akár 100 darab felület is látható egymás mellett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az euróövezeti infláció 2,4 százalék volt március után áprilisban is
Az elemzői várakozásokkal összhangban március után áprilisban is 2,4 százalék…
Tovább olvasom >Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
Egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon, mostantól csak a növekedés…
Tovább olvasom >K&H: jól látszik az inflációs anomália, mást érzékelnek a vásárlók
Hiába fékezett nagyot az infláció, a K&H biztos jövő felmérésének…
Tovább olvasom >