Új cikksorozatunkban európai BTL-kampányokból, illetve azok bolti megvalósításaiból szemezgetünk. Minden számunkban szeretnénk egyet-egyet bemutatni az élelmiszer-, az ital-, illetve a non-food kategóriából, amelyeket magyar szemmel is érdekesnek, tanulságosnak ítélünk. December minden országban a karácsonyról szólt, a BTL-eszközök terén is. A cél tehát az eladások maximalizálása volt. Ritkán fordult elő termékbevezetés – bár egyik példánk éppen ilyen.FOOD: Hellmann’s majonéz és tartár – Csehország
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco
Áruházak száma: 47
Eszközök száma (db): Citylight: 10, raklapdekoráció: 47, polcmegállító: 29, digitális polcmegállító: 10
Kampány célja: karácsonyi akció
Az Unilever november elején elkezdte a Hellmann’s majonéz és tartár kommunikációját. Már a bejáratnál találkozhattak a vásárlók a két termék reklámjával. A másodlagos kihelyezések dekorációján kívül a polcközeli megjelenésekkel is felhívták a vásárlók figyelmét a termékekre. Természetesen a grafikára is jellemző a karácsonyi hangulat.
DRINK: Új Douwe Egberts Black kávé – Lengyelország
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco
Áruházak száma: 50 db
Eszközök: padlómatrica, wobbler
Eszközök száma (db): áruházanként 2-2 padlómatrica és wobbler
Kampány célja: új termék bevezetése
A forróital új aromazáró csomagolásának kommunikációját polcközeli eszközök használatával oldották meg. A padlómatrica már messziről, a sorba benézve is látható, és szinte becsalogatja a vásárlókat a sorba. A wobbler pedig a polc előtti keresgélés közben állítja meg a vásárló tekintetét, és hívja fel a figyelmét az újdonságra. Az elegáns megjelenésű és innovatív termék karácsonyi időszakban való bevezetése nemcsak a kávézás szerelmeseinek, hanem az ajándék után kutató fogyasztóknak a figyelmét is megragadta.
NON-FOOD: 4-féle Gillette termék (eldobható borotva, deo spray, deo stift, borotvahab) – Lengyelo.
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco, Real
Áruházak száma: 56 Tesco, 40 Real
Eszközök: bejárati és kijárati biztonsági kapuk
Eszközök száma (db): Tesco: 1400, Real: 1643
Kampány célja: karácsonyi akció
Ez a kommunikáció kifejezetten a karácsonyi ajándékcsomagokra hívja fel az eladótérbe belépők figyelmét, illetve ötletet ad a tanácstalan vásárlóknak. Nagyméretű látványos felületeken nagyon jól érvényesül a sorozathatás. Akár 100 darab felület is látható egymás mellett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >