Új cikksorozatunkban európai BTL-kampányokból, illetve azok bolti megvalósításaiból szemezgetünk. Minden számunkban szeretnénk egyet-egyet bemutatni az élelmiszer-, az ital-, illetve a non-food kategóriából, amelyeket magyar szemmel is érdekesnek, tanulságosnak ítélünk. December minden országban a karácsonyról szólt, a BTL-eszközök terén is. A cél tehát az eladások maximalizálása volt. Ritkán fordult elő termékbevezetés – bár egyik példánk éppen ilyen.FOOD: Hellmann’s majonéz és tartár – Csehország
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco
Áruházak száma: 47
Eszközök száma (db): Citylight: 10, raklapdekoráció: 47, polcmegállító: 29, digitális polcmegállító: 10
Kampány célja: karácsonyi akció
Az Unilever november elején elkezdte a Hellmann’s majonéz és tartár kommunikációját. Már a bejáratnál találkozhattak a vásárlók a két termék reklámjával. A másodlagos kihelyezések dekorációján kívül a polcközeli megjelenésekkel is felhívták a vásárlók figyelmét a termékekre. Természetesen a grafikára is jellemző a karácsonyi hangulat.
DRINK: Új Douwe Egberts Black kávé – Lengyelország
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco
Áruházak száma: 50 db
Eszközök: padlómatrica, wobbler
Eszközök száma (db): áruházanként 2-2 padlómatrica és wobbler
Kampány célja: új termék bevezetése
A forróital új aromazáró csomagolásának kommunikációját polcközeli eszközök használatával oldották meg. A padlómatrica már messziről, a sorba benézve is látható, és szinte becsalogatja a vásárlókat a sorba. A wobbler pedig a polc előtti keresgélés közben állítja meg a vásárló tekintetét, és hívja fel a figyelmét az újdonságra. Az elegáns megjelenésű és innovatív termék karácsonyi időszakban való bevezetése nemcsak a kávézás szerelmeseinek, hanem az ajándék után kutató fogyasztóknak a figyelmét is megragadta.
NON-FOOD: 4-féle Gillette termék (eldobható borotva, deo spray, deo stift, borotvahab) – Lengyelo.
Kampányidőszak: 2009. december
Áruházlánc: Tesco, Real
Áruházak száma: 56 Tesco, 40 Real
Eszközök: bejárati és kijárati biztonsági kapuk
Eszközök száma (db): Tesco: 1400, Real: 1643
Kampány célja: karácsonyi akció
Ez a kommunikáció kifejezetten a karácsonyi ajándékcsomagokra hívja fel az eladótérbe belépők figyelmét, illetve ötletet ad a tanácstalan vásárlóknak. Nagyméretű látványos felületeken nagyon jól érvényesül a sorozathatás. Akár 100 darab felület is látható egymás mellett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >