Portugál kiskereskedelmi cégcsoport terjeszkedik a régióban
Lengyelországon kívül is terjeszkedik a portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi cégcsoport, és 2024-ben megcélozza Szlovákia piacát. A cégcsoport már bejegyeztette a Biedronka márkáját és néhány trademarkját a szlovákiai terjeszkedéshez. A tervek szerint az első áruházat 2024 végén nyitják meg a szomszédos országban.
A Jerónimo Martins eddig csak Lengyelországban és Kolumbiában volt jelen a Biedronka márkával. Az új szlovákiai kezdeményezés során a cég nulláról építi fel infrastruktúráját, és nemcsak hagyományos áruházakat, hanem gyógyszertárhálózatot is tervez. A Biedronka márkanév alatt Lengyelországban már 3500 áruház üzemel, ez az ország legnagyobb lánca.
A szlovákiai terjeszkedés kihívást jelent majd a Biedronka számára, mivel a Tesco a szlovák kiskereskedelmi szektor egyik vezető cége, és a Biedronka itt régi riválisával találkozik. A Tesco ugyan kivonult Lengyelországról 2020-ban, de továbbra is erős jelenléttel bír Szlovákiában. A Biedronka a helyi Lidl üzleteivel is versenyezni fog.
A Jerónimo Martins terjeszkedése újabb példa arra, hogy a nemzetközi kiskereskedelem dinamikus és versengő környezetben zajlik, ahol a piacok folyamatosan változnak, és a cégek új területeken keresik a lehetőségeiket. A Biedronka sikere Szlovákiában kulcsfontosságú lehet az egész régiós terjeszkedésük szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első üzletét Szlovákiában a lengyel Biedronka
A lengyel Biedronka kiskereskedelmi lánc megnyitotta első szlovákiai üzletét a…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >A Biedronka szlovákiai piacra lépésére készül a Lidl
Továbbra is igényt tart a Lidl az árvezető szerepre Szlovákiában.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
2025. április 10-én indult és június 22-ig tart a SPAR…
Tovább olvasom >Ruhák, illatok, érzelmek
Hogyan lehet egy öblítő egyszerre hatékony, illatos és fenntartható? A…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >