Portugál kiskereskedelmi cégcsoport terjeszkedik a régióban
Lengyelországon kívül is terjeszkedik a portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi cégcsoport, és 2024-ben megcélozza Szlovákia piacát. A cégcsoport már bejegyeztette a Biedronka márkáját és néhány trademarkját a szlovákiai terjeszkedéshez. A tervek szerint az első áruházat 2024 végén nyitják meg a szomszédos országban.
A Jerónimo Martins eddig csak Lengyelországban és Kolumbiában volt jelen a Biedronka márkával. Az új szlovákiai kezdeményezés során a cég nulláról építi fel infrastruktúráját, és nemcsak hagyományos áruházakat, hanem gyógyszertárhálózatot is tervez. A Biedronka márkanév alatt Lengyelországban már 3500 áruház üzemel, ez az ország legnagyobb lánca.
A szlovákiai terjeszkedés kihívást jelent majd a Biedronka számára, mivel a Tesco a szlovák kiskereskedelmi szektor egyik vezető cége, és a Biedronka itt régi riválisával találkozik. A Tesco ugyan kivonult Lengyelországról 2020-ban, de továbbra is erős jelenléttel bír Szlovákiában. A Biedronka a helyi Lidl üzleteivel is versenyezni fog.
A Jerónimo Martins terjeszkedése újabb példa arra, hogy a nemzetközi kiskereskedelem dinamikus és versengő környezetben zajlik, ahol a piacok folyamatosan változnak, és a cégek új területeken keresik a lehetőségeiket. A Biedronka sikere Szlovákiában kulcsfontosságú lehet az egész régiós terjeszkedésük szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Az országosan egységes árképzésért kampányol a Lidl Finnországban
A Lidl Finnország az országosan egységes árakat támogatja, kritizálva a…
Tovább olvasom >Reziliensnek tűnik a Lidl Lengyelországban a Biedronkával és a Dinóval szemben
Az azonos értékesítési területeken elért bevételnövekedés tekintetében az élre állt…
Tovább olvasom >Ötven új in-store éttermet nyit a Pingo Doce
Foodservice kínálatának bővítésével akarja magát megkülönböztetni a Pingo Doce az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >