Porított szeszesitalok kerülhetnek nyárra az amerikai üzletekbe
Vízben azonnal oldódó alkoholos italporok kerülhetnek nyárra az amerikai üzletekbe, miután az Egyesült Államok alkohol- és dohányadóügyi és kereskedelmi irodája jóváhagyta az arizonai Lipsmark cég Palcohol márkanevű termékeinek címkéit – írta csütörtöki számában a The Wall Street Journal.
A Lipsmark rumot, vodkát és háromfajta koktélt fog porított formában forgalmazni. Az egy röviditalnyi alkoholt tartalmazó, fóliatasakokban árusítandó port 177 milliliter vízben lehet majd feloldani. A gyártó jelenleg a Palcohol szabadalmi oltalmát intézi.
Az Egyesült Államok Élelmiszer-biztonsági és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) a bevizsgálás után tavaly nyáron adott engedélyt a Palcohol forgalmazására. Az FDA közölte, hogy nincsenek aggályai a termék összetevőivel kapcsolatban, ezért nincs alapja arra, hogy gátolja forgalomba hozatalát.
A szövetségi engedély azonban nem jelenti azt, hogy az instant szeszesitalok az ország egész területén hozzáférhetők lesznek, az alkohol forgalmazását ugyanis tagállami szinten szabályozzák. Több államban már jó előre betiltották a Palcohol forgalmazását, és további hasonló intézkedések várhatók.
A bírálók aggodalmai szerint – amelyek alapján az FDA-engedélyt egy időre fel is függesztették – a porral vissza lehet élni, mert az akár üdítőitalokba és ételbe is szórható, vagy fel is szippantható.
A legnagyobb államok közül Kaliforniában, Floridában és New Yorkban nincsen olyan jogszabály, amelynek alapján korlátozni lehetne a Palcohol forgalmazását. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >A szobai ventilátor, a parfüm és a terhességi teszt is jól fogy a Wolton, a rendelések negyede már nem melegételekre érkezik
Egyre tudatosabbak a magyar vásárlók, ha online vásárlásról van szó:…
Tovább olvasom >