Porított szeszesitalok kerülhetnek nyárra az amerikai üzletekbe
Vízben azonnal oldódó alkoholos italporok kerülhetnek nyárra az amerikai üzletekbe, miután az Egyesült Államok alkohol- és dohányadóügyi és kereskedelmi irodája jóváhagyta az arizonai Lipsmark cég Palcohol márkanevű termékeinek címkéit – írta csütörtöki számában a The Wall Street Journal.
A Lipsmark rumot, vodkát és háromfajta koktélt fog porított formában forgalmazni. Az egy röviditalnyi alkoholt tartalmazó, fóliatasakokban árusítandó port 177 milliliter vízben lehet majd feloldani. A gyártó jelenleg a Palcohol szabadalmi oltalmát intézi.
Az Egyesült Államok Élelmiszer-biztonsági és Gyógyszerügyi Hivatala (FDA) a bevizsgálás után tavaly nyáron adott engedélyt a Palcohol forgalmazására. Az FDA közölte, hogy nincsenek aggályai a termék összetevőivel kapcsolatban, ezért nincs alapja arra, hogy gátolja forgalomba hozatalát.
A szövetségi engedély azonban nem jelenti azt, hogy az instant szeszesitalok az ország egész területén hozzáférhetők lesznek, az alkohol forgalmazását ugyanis tagállami szinten szabályozzák. Több államban már jó előre betiltották a Palcohol forgalmazását, és további hasonló intézkedések várhatók.
A bírálók aggodalmai szerint – amelyek alapján az FDA-engedélyt egy időre fel is függesztették – a porral vissza lehet élni, mert az akár üdítőitalokba és ételbe is szórható, vagy fel is szippantható.
A legnagyobb államok közül Kaliforniában, Floridában és New Yorkban nincsen olyan jogszabály, amelynek alapján korlátozni lehetne a Palcohol forgalmazását. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Az USA készülő új étrendi irányelvei a növényi fehérjéknek adhatnak prioritást
Az Egyesült Államok Egészségügyi Minisztériuma (HHS) és Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA)…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >