POPAI hírek: Zöld és újrahasznosítás az új hívószavak a POP-ban is
Megtartotta első virtuális találkozóját a POPAI Magyarország Egyesület. Az online házigazda Hermann Zsuzsanna és Kolonics Attila voltak. A téma az EuroShop kiállítás és az ott megjelenő POP trendek sok képpel és videóval illusztrálva. A találkozó végén párbeszéd alakult ki a jelenlegi helyzetről, a járvány hatására kihelyezett instore eszközökről és a közeljövő lehetőségeiről.
A szokásos csütörtök délután 3 órai találkozókezdés idézte csak az eddig megszokottakat, a videó bejelentkezések kárpótolták a személyes kontaktust. Az első magyar online POPAI megbeszélést rekord számú, 44 fő érdeklődése övezte. A Microsoft Teams programba bejelentkezve Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője köszöntötte a bejelentkezőket, majd ismertette a napirendet és a műszaki tudnivalókat. Olyan részletekre is kitért, mint például a kérdezés és menet közbeni belépés, kilépés, elbúcsúzás, a chat box használatának rendje, hiszen közel 20 vállalat képviselője került egy virtuális szobába.
A POS business Mekkája az EuroShop
Kolonics Attila az ArtMatch ügyvezetője készült élménybeszámolóval, hiszen a sorozatos lemondások ellenére ő személyesen is részt vett a düsseldorfi kiállításon.
-Az ötödik EuroShoppom volt, nagyon vártam, hiszen az egész világ itt szokott lenni, sokan itt mutatják be az újdonságaikat. Most sok minden más volt, de az óriási méretek és az innovációk kárpótoltak – kezdte összefoglalóját a szakember.
A méreteket a Hungexpo tízszereseként kell elképzelni, rendszeres mini buszjáratokkal a hatalmas pavilonok közt. Mindig központi helyet foglal el a POPAI Village, ahol a különböző országokból érkező Shop! és POPAI tagvállalatok állítanak ki. Itt kap helyet a POPAI DACH (német, osztrák, svájci) POP verseny pályamunkáinak kiállítása is.
Újrahasznosított anyagok, fenntartható technológiák
Szinte minden standon megjelent az eco, öko, zöld téma. Display alapanyagokban a fa, farost, újrahasznosított vagy újrahasznosítható műanyagok és a hullámkarton új generációi mutatkoztak be.
A second life műanyag a szelektíven begyűjtött hulladék új életre keltése. Az egészen apró műanyag alkatrészeket is képesek egyes vállalatok préselt papírból létrehozni, így használat után a teljes karton displayt egyben, a papír hulladékba lehet helyezni. Léteznek kukorica alapú műanyag kiváltó alternatívák is, amiket pedig már a lebomló szeméttel együtt lehet kidobni.
A hullámkarton jövője a reboard, a karton újrahasznosított, szendvics szerkezetű változata.
A kompozit, műnyag-fa kombinációjából készült anyagok szintén több formációban mutatkoztak be.
A zöld sarkokban sok gyártó bemutatta környezetbarát alapanyagait, technológiáját, fenntartható gyártási folyamatait, nyomdai eljárásait, energiatakarékos megoldásait.
Fények, kioszkok, komplett ajánlatok
Egyre több világító, fényes megoldás mutatkozott be, legyen szó a legkisebb pultdisplayek éleiről vagy az óriástermékekről, szigetes megoldásokról vagy épp a roll-upokról, kordonszalagokról. Több kerekes attrapp, megállító tábla saját akkumlátorral üzemel, amit éjjel a bolt dolgozói töltenek fel és nappal a teljes nyitva tartás alatt saját áramforrásról működik.
A munkaerő kiváltására és a vírushelyzetben is előtérbe kerülhetnek a kioszkok, önkiszolgáló egységek, amelyekben a mesterséges intelligencia segítheti a termék összehasonlítást, választást és a kontaktus nélküli vásárlást.
Jellemző volt az idei EuroShoppon a komplex rendszerek bemutatása is, legyen szó teljes kampányok megjelenítéséről, vagy a termékportfólióhoz kötődő szolgáltatások köréről. Bevásárlókocsi gyártók például már mosás, fertőtlenítés, karbantartás „flotta menedzsmentjét” is kínálják. Display váz gyártók pedig a tartós, de látványosan variálható vázszerkezet folyamatos brandingelését, átöltöztetését, aktivitáshoz alakítását is biztosítják.
Az innovációk közül a levitációs displayt és a napelemes, telefonfeltöltős padot emelte még ki Kolonics Attila, mint személyes kedvenceit.
A jelenlegi járvány helyzetre reagálva az ArtMatch ügyvezetője a vírusvédő plexifalak, lehelet maszkok, távolságtartást segítő POP eszközök jelentőségét emelte ki.
A találkozó végén az egyik POPAI tag vállalat, a POS Solutions mutatta be új, higiéniai displayét, amiben előre töltve maszk, kétféle méretű gumikesztyű és kézfertőtlenítő lett elhelyezve, azonnal kirakható formában, brandingelhetően.
Kátai Ildikó
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >