POPAI-hírek: Nincs már bolygó hollandi
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására A Benelux boltokban kötelező a bejárati rend kialakítása. Többnyelvű kommunikáció is segíti a tájékozódást.
Lecsengtek a nagy pánikbevásárlások, a polci és a raktári készletek normalizálódtak, illetve minden nap más kategória beszállítása csúszik, különböző regálok ürülnek le – kezdi beszámolóját Leo van de Polder, a Shop! Global Development Directora, korábban a POPAI Benelux ügyvezetője.
Gondolj másokra is
A hollandok is betartják az általános szabályokat, nem bolyonganak, otthon maradnak és csak egyedül vagy ketten mennek el bevásárolni. Szociális érzékük azonban töretlen, több területen kampányolnak a másokról való gondoskodás, odafigyelés jegyében.
Egyes szupermarket láncok például külön átvevő pontot biztosítanak a frontvonalba helytállók, rendőrök, egészségügyben dolgozók és intézmények számára, hogy ők gyorsabban, könnyebben jussanak a megrendelt cikkekhez.
Gondolj másokra is, és csak annyit vegyél, amennyire szükséged van – így szól a felhalmozás elkerülését célzó kommunikáció.
Most vegyél éttermi ajándékkártyát, így segítsd a kedvenc helyeid túlélését, hogy majd újra tudjanak nyitni és legyen hova újra beülni – biztatnak a vendéglátás támogatására.
Egyes szállodák (Fletcher, van de Valk) befogadják a betegeket, akik nem szorulnak kórházi ellátásra, de haza se akarnak menni, hogy családjukat ne veszélyeztessék.
Bizonyos alkoholos italokat gyártó cégek bekapcsolódtak a kézfertőtlenítő gyártásban.
Új bolti etikett
Minden boltnak ki kell alakítani a bejárati rendet. A plakátokon, rajzos ikonokkal is bemutatják, hogy mik a bevásárlás új szabályai. Az a bolt, ahol ez nincs egyértelműen kihelyezve, komoly összegű bírságra számíthat. Kiírják, hogy az adott üzletbe egyszerre hányan léphetnek be, hogy 10 négyzetméterenként 1 vevőnél ne legyen benn több.
Kötelező a bevásárló kocsik, kisebb helyeken a bevásárló kosarak használata, mert ezek is segítenek a távolságtartásban. Ahol mindkét eszköz engedélyezett, ott külön kasszánál kell fizetniük, hogy a kevesebbet vásárló kosarasok hamarabb elhagyhassák az üzletet. A bejáratnál fertőtlenítő szer és kendő kihelyezésével gondoskodnak a higiéniáról. A vírusvédő plexi falak a pénztárosok és a vásárlók egészségét is védik.
A POP és instore eszközöket gyártó cégek folyamatosan készítik el és helyezik ki a vírus kommunikáció anyagait. A kormány többnyelvű plakát sablonokat tett elérhetővé az általános szabályozás ismertetésére, amiket könnyű az adott boltra szabni és kinyomtatni, így maga a bolttulajdonos is elkészítheti a legszükségesebb tájékoztatókat. Sőt, a független kiskereskedők online kurzusokon követhetik nyomon a legújabb fejleményeket és teendőket, az új termékeket és a márkákhoz, vásárlói igényekhez kapcsolódó változásokat.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >