POPAI-hírek: Az óvszer forgalom is fellendült

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 03. 30. 16:40

A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására A kormányzati intézkedések Európa-szerte nagyon hasonlóak, bár akadnak megengedőbb és szigorúbb szabályozások, a német kereskedelem is gyors és határozott változásokat léptetett érvénybe.

Pánikbevásárlás Németországban is

Németország gyakorlatilag társadalmi elszigeteltségbe vonult. A kezdeti pánikbevásárlások és üres polcok képei bejárták a sajtót. Az élelmiszer boltokban a helyzet hamar normalizálódott, a polcokat feltöltötték.
A nem élelmiszert árusító üzletek, bárok, klubok és a bevásárló központok bezártak. Az éttermek és kávézók csak online megrendelések kiszállítását végezhetik, közvetlen fogyasztói kapcsolat nem engedélyezett

Fokozott védelem

A német élelmiszer kiskereskedelemben folyamatosan szerelik fel a virusvédő plexi falakat, a pénztárosok, és az árukiadó pultok köré. A bejáratnál fertőtlenítő kendőkkel és kézfertőtlenítőkkel látják el a vásárlókat, akik így maguk is lefertőtleníthetik a bevásárló kocsikat. Maximálták az egy négyzetméterre jutó vásárlók számát. Sok helyen a bevásárlókocsik számát is a négyzetméterhez arányosan lecsökkentették. Felhívják a figyelmet a kellő, lehetőleg 2 bevásárlókocsi nagyságú távolság tartására. Padlómatricával is megkönnyítik és látványosan segítik a méterek betartását.

A POP eszközöket beszállító vállalatok csúcsra vannak járatva, annyi padlómatricát, plexi falat, védőfelszerelést, vásárláshelyi kommunikációs anyagot rendelnek tőlük kereskedelmi partnereik. Az üzenet egyrészt a távolságtartásra és a higiéniai szabályok fokozott betartására hívja fel a figyelmet, másrészt a pánikbevásárlás, túlkészletezés elkerülésére szólítja fel a vevőket.

Az új valuta a wc-papír

A leggyorsabban és legnagyobb mennyiségben Németországban is az alapvető és tartós élelmiszerek illetve a papíráruk, fertőtlenítő hatású szappanok, tisztító- és mosószerek, fogynak. Az új valuta a toalett papír – hangsúlyozza összefoglalójában Astrid Becker, a POPAI DACH (német, osztrák, svájci közös) központ vezetője. Több áruházláncba ezek mellé a kurrens kategóriák mellé külön biztonsági őrt állítanak. Sőt, már online alkalmazást is kifejlesztettek, egy toalett-papír kalkulátort, https://www.blitzrechner.de/toilettenpapier/ , hogy segítsék a wc-papír szükséglet kiszámítását.

A nyertesek

Egyértelműen a webshopok a kialakult helyzet győztesei. A német Amazon közel 100 000 kiszállító sofőrt keres, ugyanazokért a munkavállalókért versenyeznek az online éttermek, gyógyszertárak, szupermarketek és kiszállító cégek.
Az élelmiszer kereskedelem forgalma drasztikusan növekszik, a már említett kurrens termék kategóriák mellett az óvszer forgalom megduplázódását emelik ki. Ugyanezt a trendet erősítik meg a szex-shopok és kapcsolódó termékeket forgalmazó üzletek is.

Mindezek ellenére a német kereskedelem összességében naponta 1,15 milliárd eurós forgalmat veszít el a koronavírus és a korlátozások miatt. A Német Kereskedelmi Szövetség nyilatkozata szerint a következő négy hétben csőd bejelentések várhatók a szektorban.

Elégedett német wc-papír vásárló

*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu

 

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink