Súlyos üzleti hatásokkal számol a többség
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A POPAI UK&Ireland összefogásával egy központi kérdőív segítségével felmérték a világjárvány április közepéig az iparágra gyakorolt hatását
A kutatás alapjául szolgáló, üzletmenetre vonatkozó kérdőívet 22 országból 314 válaszadó töltötte ki, április második és harmadik hetében. A válaszadók közt márkagyártók, kereskedők, POP gyártók, ügynökségek és egyéb kapcsolódó szektorok is szerepeltek, a szervezet tagságából és a nem tag vállalatok képviselőiből egyaránt.
-Jelenleg a világ furcsa és ismeretlen, és bár változtatni nem tudunk rajta, reméljük, hogy az eredményekkel segítünk kontextusba helyezni az iparágban történteket – mondja Karen Sentinella, kutatásvezető.
POPAI globális kutatás eredmények
Általánosságban, az összes válaszadó országban jellemző, hogy a koronavírus hatását súlyosnak, vagy kevésbé súlyosnak ítéli meg a vállalatok zöme, átlagosan 79% számít rövid és hosszútávon is változásokra.

A vírushelyzet hatása a vállalatokra nagyon súlyos vagy súlyos a válaszadók többsége szerint
Csupán a válaszadók 8%-a szemléli pozitív várakozással a vírushelyzetet. Bár a munkaerő kényszerű csökkentésétől tart a többség, reménykednek a kormányzatok mentőcsomagjainak hatásában. Fontos megjegyezni, hogy a válaszadás időszakában, április 6- 18. között még kevés konkrétummal jelentették meg a kríziskezelő gazdasági intézkedéseket.
A megrendelések törlése és a fizetések halasztása aggasztó
Átlagosan a válaszadók 90%-a jelölte be, hogy a szerződésekben, megrendelésekben halasztást és törlést tapasztalt.

A megrendelések felfüggesztése és halasztása a vállalatok nagy részét érinti, bár országonként nagy eltéréssel
A válaszadó országok közt nagyon nagy különbségek vannak abban, hogy ezt milyen komoly hatásúnak tartják az üzletmenetükre vonatkoztatva. Argentína, Új Zéland és Kína aggódik leginkább, az USA és Japán a legkevésbé. Ismételten hangsúlyozni kell, hogy az USA a válaszadás idején még korai pandémiás szakaszban volt.
A beszállítói számlák kifizetését számos ország egyáltalán nem akarta a vizsgált időszakban átütemezni (zöld). Más országokban – Dél-Afrika, Franciaország, Mexikó – viszont minden számlakifizetést azonnal vagy 1-3 hónapon belül fel kívánták függeszteni.

A fizetés halasztása van ahol szóba se jön, máshol azonnal elkezdik
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Egyre szűkülő kiszállítási időablakok a webshopoknál
A vásárlók számára egyre fontosabb a rugalmas kézbesítés lehetősége. Az aznapi…
Tovább olvasom >Minden ötödik hazai cég tervezi a mesterséges intelligencia használatát
Megoszlik a vállalatok hozzáállása a mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerésével…
Tovább olvasom >Ennyit spórolhatunk havonta egy törzsvásárlói tagsággal
Tízből kilenc magyar nő tagja valamilyen hűségprogramnak, és a pontgyűjtő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
A Zwack Unicum Nyrt. a 2022. április 1. és 2023.…
Tovább olvasom >2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját…
Tovább olvasom >A kötelezőn is túl: még több termékkategóriában, akár 60%-os árengedmény az ALDI-üzletekben
Az ALDI újabb, több terméket érintő és nagyobb mértékű akciókkal…
Tovább olvasom >