Súlyos üzleti hatásokkal számol a többség
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A POPAI UK&Ireland összefogásával egy központi kérdőív segítségével felmérték a világjárvány április közepéig az iparágra gyakorolt hatását
A kutatás alapjául szolgáló, üzletmenetre vonatkozó kérdőívet 22 országból 314 válaszadó töltötte ki, április második és harmadik hetében. A válaszadók közt márkagyártók, kereskedők, POP gyártók, ügynökségek és egyéb kapcsolódó szektorok is szerepeltek, a szervezet tagságából és a nem tag vállalatok képviselőiből egyaránt.
-Jelenleg a világ furcsa és ismeretlen, és bár változtatni nem tudunk rajta, reméljük, hogy az eredményekkel segítünk kontextusba helyezni az iparágban történteket – mondja Karen Sentinella, kutatásvezető.
POPAI globális kutatás eredmények
Általánosságban, az összes válaszadó országban jellemző, hogy a koronavírus hatását súlyosnak, vagy kevésbé súlyosnak ítéli meg a vállalatok zöme, átlagosan 79% számít rövid és hosszútávon is változásokra.
Csupán a válaszadók 8%-a szemléli pozitív várakozással a vírushelyzetet. Bár a munkaerő kényszerű csökkentésétől tart a többség, reménykednek a kormányzatok mentőcsomagjainak hatásában. Fontos megjegyezni, hogy a válaszadás időszakában, április 6- 18. között még kevés konkrétummal jelentették meg a kríziskezelő gazdasági intézkedéseket.
A megrendelések törlése és a fizetések halasztása aggasztó
Átlagosan a válaszadók 90%-a jelölte be, hogy a szerződésekben, megrendelésekben halasztást és törlést tapasztalt.
A válaszadó országok közt nagyon nagy különbségek vannak abban, hogy ezt milyen komoly hatásúnak tartják az üzletmenetükre vonatkoztatva. Argentína, Új Zéland és Kína aggódik leginkább, az USA és Japán a legkevésbé. Ismételten hangsúlyozni kell, hogy az USA a válaszadás idején még korai pandémiás szakaszban volt.
A beszállítói számlák kifizetését számos ország egyáltalán nem akarta a vizsgált időszakban átütemezni (zöld). Más országokban – Dél-Afrika, Franciaország, Mexikó – viszont minden számlakifizetést azonnal vagy 1-3 hónapon belül fel kívánták függeszteni.
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >Egy ősi gyógynövény, amely segít megszűntetni a fájdalmat
Az emberiség évezredek óta fordul a természet erejéhez, ha egészségének…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >