Súlyos üzleti hatásokkal számol a többség
A POPAI és Shop!* tagszervezetek folyamatosan értesítik egymást a vírus-helyzet következményeiről, különös tekintettel a kereskedelem, az FMCG szektor és az instore iparág alakulására. A POPAI UK&Ireland összefogásával egy központi kérdőív segítségével felmérték a világjárvány április közepéig az iparágra gyakorolt hatását
A kutatás alapjául szolgáló, üzletmenetre vonatkozó kérdőívet 22 országból 314 válaszadó töltötte ki, április második és harmadik hetében. A válaszadók közt márkagyártók, kereskedők, POP gyártók, ügynökségek és egyéb kapcsolódó szektorok is szerepeltek, a szervezet tagságából és a nem tag vállalatok képviselőiből egyaránt.
-Jelenleg a világ furcsa és ismeretlen, és bár változtatni nem tudunk rajta, reméljük, hogy az eredményekkel segítünk kontextusba helyezni az iparágban történteket – mondja Karen Sentinella, kutatásvezető.
POPAI globális kutatás eredmények
Általánosságban, az összes válaszadó országban jellemző, hogy a koronavírus hatását súlyosnak, vagy kevésbé súlyosnak ítéli meg a vállalatok zöme, átlagosan 79% számít rövid és hosszútávon is változásokra.

A vírushelyzet hatása a vállalatokra nagyon súlyos vagy súlyos a válaszadók többsége szerint
Csupán a válaszadók 8%-a szemléli pozitív várakozással a vírushelyzetet. Bár a munkaerő kényszerű csökkentésétől tart a többség, reménykednek a kormányzatok mentőcsomagjainak hatásában. Fontos megjegyezni, hogy a válaszadás időszakában, április 6- 18. között még kevés konkrétummal jelentették meg a kríziskezelő gazdasági intézkedéseket.
A megrendelések törlése és a fizetések halasztása aggasztó
Átlagosan a válaszadók 90%-a jelölte be, hogy a szerződésekben, megrendelésekben halasztást és törlést tapasztalt.

A megrendelések felfüggesztése és halasztása a vállalatok nagy részét érinti, bár országonként nagy eltéréssel
A válaszadó országok közt nagyon nagy különbségek vannak abban, hogy ezt milyen komoly hatásúnak tartják az üzletmenetükre vonatkoztatva. Argentína, Új Zéland és Kína aggódik leginkább, az USA és Japán a legkevésbé. Ismételten hangsúlyozni kell, hogy az USA a válaszadás idején még korai pandémiás szakaszban volt.
A beszállítói számlák kifizetését számos ország egyáltalán nem akarta a vizsgált időszakban átütemezni (zöld). Más országokban – Dél-Afrika, Franciaország, Mexikó – viszont minden számlakifizetést azonnal vagy 1-3 hónapon belül fel kívánták függeszteni.

A fizetés halasztása van ahol szóba se jön, máshol azonnal elkezdik
*A POPAI, 2015-től Shop! szervezet Chicago és Hollywood Florida központtal és közel 2000 helyi irodával működő, a Marketing at Retail iparágat összefogó nemzetközi szervezet. Magyarország 2003-ban csatlakozott a POPAI Magyarország Egyesület megalakításával, amely azóta is nonprofit szakmai, edukációs, kutatási és tudástransfer szerepet tölt be, főként az FMCG szektorban. Bővebben: popai.hu
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Display 2.0 – így néz ki a jövő bolttere
Okoseszközzé válik a bolti display – derült ki a Shop!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >