POPAI falu az EuroShop szívében
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EuroShop szakkiállítás a retail szakma legnagyobb seregszemléje. Háromévente rendezik meg a Messe Düsseldorf gondozásában, a POPAI Shop! DACH (német, osztrák, svájci) szervezetének aktív közreműködésével. Hagyományosan a vásárváros szívében helyezkedik el a POPAI Shop! falu és fórumszínpad, ahol idén a fő téma a vásárláshelyi marketingeszközök fenntarthatósága volt.
A POPAI UK által kifejlesztett SUSTAIN software kifejezetten a POP tervezés és gyártás környezeti hatásainak csökkentését szolgálja. Martin Kingdon és Phil Day, a POPAI UK elnöke és country managere arról számolt be, hogy folyamatosan érkeztek az érdeklődők a világ minden pontjáról, kereskedelmi és márkagyártó cégek képviselőitől egyaránt. A színpadon a SUSTAIN programot bemutató előadás nemcsak angolul, hanem a már felhasználó dél-amerikai vállalatok vezetői részéről spanyolul és portugálul is elhangzott. A közönség soraiból érkező legtöbb kérdés arra irányult, hogy a POP kapcsán melyek a legkritikusabb környezetvédelmi pontok. A válaszokból kiderült, hogy jellemzően a felhasznált alapanyagok, származási helyük, szállításuk és a gyártási technológia befolyásolja leginkább a fenntarthatósági mutatókat.
Jelöltek
A POPAI és Shop! tagoknak és partnereiknek találkozóhelyül is szolgáló standon számos érdeklődő is megfordult, és jelezte a szervezetbe belépési szándékát, sőt, több potenciális országban felmerült a képviseleti iroda nyitásának igénye, ami összecseng a világszervezet növekedési céljaival.
A stand másik felében pedig a házigazda POPAI Shop! DACH POP versenyének díjazásra jelölt pályamunkái voltak kiállítva. Anyaghasználata és forgó mozgása miatt a Coca-Cola Colosseum, figyelemfelkeltő megjelenése miatt pedig a Lays és a Red Bull installációk emelkedtek ki a displayk közül.
Utózengék
A kiállítás után rendre beszámolókat, konferenciákat tartanak a résztvevők az ismeretek és élmények, benyomások megosztásának jegyében. A magyar POPAI szervezet idei első találkozóján is a Düsseldorfban tapasztaltak volt a fő téma. Három szemszögből is körbejárva a látottakat Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Kolonics Attila, a házigazda ArtMatch ügyvezetője és Kátai Ildikó, a POPAI főtitkára mutatta be a látottak egy-egy szeletét. Április–május folyamán pedig angol, francia, dél-amerikai, USA, ázsiai és ausztrál konferenciák témájaként hirdetik az EuroShop összefoglalót.
//
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >