POPAI falu az EuroShop szívében
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EuroShop szakkiállítás a retail szakma legnagyobb seregszemléje. Háromévente rendezik meg a Messe Düsseldorf gondozásában, a POPAI Shop! DACH (német, osztrák, svájci) szervezetének aktív közreműködésével. Hagyományosan a vásárváros szívében helyezkedik el a POPAI Shop! falu és fórumszínpad, ahol idén a fő téma a vásárláshelyi marketingeszközök fenntarthatósága volt.

POPAI Shop! színpad a vásárváros szívében
A POPAI UK által kifejlesztett SUSTAIN software kifejezetten a POP tervezés és gyártás környezeti hatásainak csökkentését szolgálja. Martin Kingdon és Phil Day, a POPAI UK elnöke és country managere arról számolt be, hogy folyamatosan érkeztek az érdeklődők a világ minden pontjáról, kereskedelmi és márkagyártó cégek képviselőitől egyaránt. A színpadon a SUSTAIN programot bemutató előadás nemcsak angolul, hanem a már felhasználó dél-amerikai vállalatok vezetői részéről spanyolul és portugálul is elhangzott. A közönség soraiból érkező legtöbb kérdés arra irányult, hogy a POP kapcsán melyek a legkritikusabb környezetvédelmi pontok. A válaszokból kiderült, hogy jellemzően a felhasznált alapanyagok, származási helyük, szállításuk és a gyártási technológia befolyásolja leginkább a fenntarthatósági mutatókat.

SUSTAIN fenntarthatósági software by POPAI UK
Jelöltek
A POPAI és Shop! tagoknak és partnereiknek találkozóhelyül is szolgáló standon számos érdeklődő is megfordult, és jelezte a szervezetbe belépési szándékát, sőt, több potenciális országban felmerült a képviseleti iroda nyitásának igénye, ami összecseng a világszervezet növekedési céljaival.
A stand másik felében pedig a házigazda POPAI Shop! DACH POP versenyének díjazásra jelölt pályamunkái voltak kiállítva. Anyaghasználata és forgó mozgása miatt a Coca-Cola Colosseum, figyelemfelkeltő megjelenése miatt pedig a Lays és a Red Bull installációk emelkedtek ki a displayk közül.

Tom Harris (Ausztrália) és Le van de Polder (Benelux) egykori és mai POPAI Global development directorok
Utózengék
A kiállítás után rendre beszámolókat, konferenciákat tartanak a résztvevők az ismeretek és élmények, benyomások megosztásának jegyében. A magyar POPAI szervezet idei első találkozóján is a Düsseldorfban tapasztaltak volt a fő téma. Három szemszögből is körbejárva a látottakat Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Kolonics Attila, a házigazda ArtMatch ügyvezetője és Kátai Ildikó, a POPAI főtitkára mutatta be a látottak egy-egy szeletét. Április–május folyamán pedig angol, francia, dél-amerikai, USA, ázsiai és ausztrál konferenciák témájaként hirdetik az EuroShop összefoglalót.

Az Art Match irodában tartott magyar POPAI találkozó témája is az EuroShop volt
//
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >