POPAI falu az EuroShop szívében
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható
Az EuroShop szakkiállítás a retail szakma legnagyobb seregszemléje. Háromévente rendezik meg a Messe Düsseldorf gondozásában, a POPAI Shop! DACH (német, osztrák, svájci) szervezetének aktív közreműködésével. Hagyományosan a vásárváros szívében helyezkedik el a POPAI Shop! falu és fórumszínpad, ahol idén a fő téma a vásárláshelyi marketingeszközök fenntarthatósága volt.
A POPAI UK által kifejlesztett SUSTAIN software kifejezetten a POP tervezés és gyártás környezeti hatásainak csökkentését szolgálja. Martin Kingdon és Phil Day, a POPAI UK elnöke és country managere arról számolt be, hogy folyamatosan érkeztek az érdeklődők a világ minden pontjáról, kereskedelmi és márkagyártó cégek képviselőitől egyaránt. A színpadon a SUSTAIN programot bemutató előadás nemcsak angolul, hanem a már felhasználó dél-amerikai vállalatok vezetői részéről spanyolul és portugálul is elhangzott. A közönség soraiból érkező legtöbb kérdés arra irányult, hogy a POP kapcsán melyek a legkritikusabb környezetvédelmi pontok. A válaszokból kiderült, hogy jellemzően a felhasznált alapanyagok, származási helyük, szállításuk és a gyártási technológia befolyásolja leginkább a fenntarthatósági mutatókat.
Jelöltek
A POPAI és Shop! tagoknak és partnereiknek találkozóhelyül is szolgáló standon számos érdeklődő is megfordult, és jelezte a szervezetbe belépési szándékát, sőt, több potenciális országban felmerült a képviseleti iroda nyitásának igénye, ami összecseng a világszervezet növekedési céljaival.
A stand másik felében pedig a házigazda POPAI Shop! DACH POP versenyének díjazásra jelölt pályamunkái voltak kiállítva. Anyaghasználata és forgó mozgása miatt a Coca-Cola Colosseum, figyelemfelkeltő megjelenése miatt pedig a Lays és a Red Bull installációk emelkedtek ki a displayk közül.
Utózengék
A kiállítás után rendre beszámolókat, konferenciákat tartanak a résztvevők az ismeretek és élmények, benyomások megosztásának jegyében. A magyar POPAI szervezet idei első találkozóján is a Düsseldorfban tapasztaltak volt a fő téma. Három szemszögből is körbejárva a látottakat Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, Kolonics Attila, a házigazda ArtMatch ügyvezetője és Kátai Ildikó, a POPAI főtitkára mutatta be a látottak egy-egy szeletét. Április–május folyamán pedig angol, francia, dél-amerikai, USA, ázsiai és ausztrál konferenciák témájaként hirdetik az EuroShop összefoglalót.
//
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Sajátmárkás termékek: minőség és kedvező ár egyensúlyban
A boltválasztás során a vásárlók közel 60%-ának döntését befolyásolják a…
Tovább olvasom >Kihirdették a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány .wave programjának idei győztesét
Kihirdették a fenntarthatóságra fókuszáló startupok számára negyedik alkalommal meghirdetett Kék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >A GDP 2 százalékkal növekedhet 2025-ben
A jelenlegi kilátások szerint 2025-ben 2,3-2,4 százalék körüli GDP-bővüléssel lehet…
Tovább olvasom >