POP szakmai nap
A POPAI júniusi találkozója rendhagyó keretek között zajlott. Felelevenítették a korábbi években gyakorlatnak számító „field visit” hagyományát, és egy lelkes kis csapat Temesvárra, az Artmatch POS gyárába látogatott.
A POPAI által szervezett szakmai túrák és programok célja mindig a tagok meglátogatása, a technológiai ismeretek gyakorlati bővítése, az újdonságok és lehetőségek megismerése volt.
Mindent egy helyen
– Egy nagyszerű szakmai túrán vehettünk részt június 23-án az Artmatch szervezésében Temesváron. Itt is köszönjük Kolonics Attilának a szervezést és ezt a remek szakmai napot! – hangsúlyozza Péczely-Tóth Ágnes, a Digitálisreklám.hu Kft. marketing- és értékesítési vezetője, a túra egyik résztvevője.
A helyszínen Stefan Tudose, a cég egyik tulajdonosa köszöntötte a megjelenteket, és mondta el röviden az Artmatch történetét, az egyedi grafikás svéd gyufaimporttól a régiós méretű POP beszállítói szerep kialakulásáig. Ezután színes történetekkel illusztrálta a mérföldköveket, az első ügyfeleket és a folyamatos fejlődés állomásait. Az üzem felépítését, a struktúra mögötti logikát és a 300 fős gyártás munkatársainak színkódos pólójáról is felismerhető egységeket is áttekintette prezentációjában, mielőtt a gyárlátogatás kezdetét vette.

A POPAI tagok júniusban az Artmach temesvári irodáját és üzemét látogatták meg
Nyomtatástól a teljes bútorzatig
A bejárás során először a plotter, a digitális és offset nyomdagépek kerültek bemutatásra, ahol a méretek mellett a sebesség is elképesztő volt, ahogy a stancolás és lézervágás folyamata is. A következő egységben a szitanyomás kulisszatitkaiba, a szitafilm elkészülésének lépéseibe, a szitázott anyagok tulajdonságaiba avatta be Stefan az érdeklődőket. Az ezzel a technológiával felvitt festékréteg vastagsága miatt olyan élénk és telt színű, igazán figyelemmegragadóak az így készülő anyagok, amelyeket, a tulajdonos elmondása szerint már offset minőséggel is összekevert egy ügyfél.

Hatékony kimetszés a nagyteljesítményű stancgépeken az Artmatch gyárában
A polctálcák és különböző formák kialakítása az egyik leglátványosabb technológia, a vákuumszívás művelete. Már a 2D grafikánál figyelembe kell venni a valós, kialakítani vágyott 3D látványt, aminek a nyomdai előkészítésében és az egyéb tervezésekben is az Artmatch saját grafikusai kulcs szereplők.
A nyomdai anyagokból aztán sokféle in-store POP/POS elem készül a gyárban. A saját designer csapat látványterveket készít az ügyfeleknek, majd ebből készülnek a gyártási tervek és folyamatok. A displayek változatos méretben, különféle anyagokból, sztenderd és egyedi formában készülnek itt, majd gondosan fóliázva és feliratozva várják, hogy a rendeltetési országba és helyre szállítsák őket.
A papír- és hullámlemez alapú, a műanyag és plexitermékek mellett eladótéri fa, fém, üveg és plexi beépítésű display és bútorzat gyártásával is foglalkoznak, amihez elkülönített területen saját fémmegmunkáló és porfestő részleg is tartozik. A tulajdonos elmondása szerint ez az egy tető alatt felvonultatott sokoldalúság teszi egyedivé az Artmatchot a régiós gyártói piacon. Többek közt például a román Penny hálózat minden egyes egységének boltberendezése ebben az üzemben készült el, és sok FMCG brandnek is stratégiai beszállítói lettek. A gyártás hátterében kb. 1000 raklap POS katalógustermék és alapanyag szolgálja ki ezt a komplex gyártást.
A 7500 m² területű üzem az egy helyen megtekinthető technológiák sokfélesége, a méretek, a volumenek, a szervezettség, a túravezetés és a vendéglátás szempontjából is rendkívüli. A gyártásban szép számmal voltak magyar vonatkozású POP-anyagok és eszközök is.
A hazafele úton, a store-check során Penny, Supeco és Carefour üzleteket nézett meg a csapat. Összességében is elmondható, hogy sok ötlettel, inspirációval, szakmai és személyes élménnyel gazdagodott minden résztvevő. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.08-09. 176. oldalán olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Egyre profibban koktélozunk
A POPAI Magyarország havi találkozói keretében márciusban a Coca-Cola HBC…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >