POP-műanyagot tartalmazó vizespalackot vezet be a Lidl GB
A Lidl GB az első olyan brit szupermarket, amely vizes palackjai gyártásához ún. Prevented Ocean Plastic műanyagot használ.
A Bantam Materials-szel közösen fejlesztett Prevented Ocean Plastic (POP) csomagolást olyan eldobált műanyagpalackokból készítik, amelyeket Délkelet-Ázsiában a partvonaltól vagy az óceánba torkolló nagyobb vízi utaktól számított 30 mérföldes körzetben találtak.
Az összegyűjtött műanyag szétválogatás után feldolgozásra, majd a csomagolásban felhasználásra kerül. A folyamat teljes egészében nyomon követhető és dokumentált.
A júliusban a Lidl üzletekben megjelenő egyliteres San Celestino olasz ásványvizes palackok legalább 30%-ban ilyen az óceánba kerülés előtt összegyűjtött POP-műanyagot tartalmaznak.
Évi 12 millió palack eladásával számolva a kezdeményezés várhatóan évente közel 100 tonna műanyag óceánokba kerülését előzi meg, ami közel négymillió műanyag vizes palacknak felel meg.
A Lidl szerint a lépés a korábbi erőfeszítéseinek sorába illik, hiszen a német diszkontlánc 2020-ban a brit szupermarketek közül elsőként vezetett be POP-műanyagot tartalmazó élelmiszer-csomagolást.
Azóta a Lidl saját márkás friss hal, rántott baromfi, kolbász és friss gyümölcs esetében vezetett be POP-csomagolást, amivel már több mint 15 millió PET-palackkal egyenértékű műanyag óceánba kerülését akadályozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Glutén nélkül – új ízek, új lehetőségek
A gluténmentes termékek piaca az utóbbi években jelentős átalakuláson ment…
Tovább olvasom >Óriási befektetésen van túl a Lidl
A Lidl bejelentette, hogy Krizben, Zágráb közelében nyitotta meg legújabb…
Tovább olvasom >Új séfet igazolt a Lidl
A Michelin Young Chef díjas Mizsei Jani, a MÁK séfje váltja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >