POP-műanyagot tartalmazó vizespalackot vezet be a Lidl GB
A Lidl GB az első olyan brit szupermarket, amely vizes palackjai gyártásához ún. Prevented Ocean Plastic műanyagot használ.
A Bantam Materials-szel közösen fejlesztett Prevented Ocean Plastic (POP) csomagolást olyan eldobált műanyagpalackokból készítik, amelyeket Délkelet-Ázsiában a partvonaltól vagy az óceánba torkolló nagyobb vízi utaktól számított 30 mérföldes körzetben találtak.
Az összegyűjtött műanyag szétválogatás után feldolgozásra, majd a csomagolásban felhasználásra kerül. A folyamat teljes egészében nyomon követhető és dokumentált.
A júliusban a Lidl üzletekben megjelenő egyliteres San Celestino olasz ásványvizes palackok legalább 30%-ban ilyen az óceánba kerülés előtt összegyűjtött POP-műanyagot tartalmaznak.
Évi 12 millió palack eladásával számolva a kezdeményezés várhatóan évente közel 100 tonna műanyag óceánokba kerülését előzi meg, ami közel négymillió műanyag vizes palacknak felel meg.
A Lidl szerint a lépés a korábbi erőfeszítéseinek sorába illik, hiszen a német diszkontlánc 2020-ban a brit szupermarketek közül elsőként vezetett be POP-műanyagot tartalmazó élelmiszer-csomagolást.
Azóta a Lidl saját márkás friss hal, rántott baromfi, kolbász és friss gyümölcs esetében vezetett be POP-csomagolást, amivel már több mint 15 millió PET-palackkal egyenértékű műanyag óceánba kerülését akadályozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >