POP-műanyagot tartalmazó vizespalackot vezet be a Lidl GB
A Lidl GB az első olyan brit szupermarket, amely vizes palackjai gyártásához ún. Prevented Ocean Plastic műanyagot használ.
A Bantam Materials-szel közösen fejlesztett Prevented Ocean Plastic (POP) csomagolást olyan eldobált műanyagpalackokból készítik, amelyeket Délkelet-Ázsiában a partvonaltól vagy az óceánba torkolló nagyobb vízi utaktól számított 30 mérföldes körzetben találtak.
Az összegyűjtött műanyag szétválogatás után feldolgozásra, majd a csomagolásban felhasználásra kerül. A folyamat teljes egészében nyomon követhető és dokumentált.
A júliusban a Lidl üzletekben megjelenő egyliteres San Celestino olasz ásványvizes palackok legalább 30%-ban ilyen az óceánba kerülés előtt összegyűjtött POP-műanyagot tartalmaznak.
Évi 12 millió palack eladásával számolva a kezdeményezés várhatóan évente közel 100 tonna műanyag óceánokba kerülését előzi meg, ami közel négymillió műanyag vizes palacknak felel meg.
A Lidl szerint a lépés a korábbi erőfeszítéseinek sorába illik, hiszen a német diszkontlánc 2020-ban a brit szupermarketek közül elsőként vezetett be POP-műanyagot tartalmazó élelmiszer-csomagolást.
Azóta a Lidl saját márkás friss hal, rántott baromfi, kolbász és friss gyümölcs esetében vezetett be POP-csomagolást, amivel már több mint 15 millió PET-palackkal egyenértékű műanyag óceánba kerülését akadályozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Sok a húsvéti újdonság a Lidl-nél
A Lidl Magyarország idén húsvétkor is bő kínálattal és kedvező…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >