POP-műanyagot tartalmazó vizespalackot vezet be a Lidl GB
A Lidl GB az első olyan brit szupermarket, amely vizes palackjai gyártásához ún. Prevented Ocean Plastic műanyagot használ.
A Bantam Materials-szel közösen fejlesztett Prevented Ocean Plastic (POP) csomagolást olyan eldobált műanyagpalackokból készítik, amelyeket Délkelet-Ázsiában a partvonaltól vagy az óceánba torkolló nagyobb vízi utaktól számított 30 mérföldes körzetben találtak.
Az összegyűjtött műanyag szétválogatás után feldolgozásra, majd a csomagolásban felhasználásra kerül. A folyamat teljes egészében nyomon követhető és dokumentált.
A júliusban a Lidl üzletekben megjelenő egyliteres San Celestino olasz ásványvizes palackok legalább 30%-ban ilyen az óceánba kerülés előtt összegyűjtött POP-műanyagot tartalmaznak.
Évi 12 millió palack eladásával számolva a kezdeményezés várhatóan évente közel 100 tonna műanyag óceánokba kerülését előzi meg, ami közel négymillió műanyag vizes palacknak felel meg.
A Lidl szerint a lépés a korábbi erőfeszítéseinek sorába illik, hiszen a német diszkontlánc 2020-ban a brit szupermarketek közül elsőként vezetett be POP-műanyagot tartalmazó élelmiszer-csomagolást.
Azóta a Lidl saját márkás friss hal, rántott baromfi, kolbász és friss gyümölcs esetében vezetett be POP-csomagolást, amivel már több mint 15 millió PET-palackkal egyenértékű műanyag óceánba kerülését akadályozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >Újra „Megbízható Munkaadó” lett a Lidl
A Lidl Magyarország immáron ötödik alkalommal nyerte el a Német-Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Sehol se lehet rágyújtani a franciáknál, ahol gyerekek vannak
Franciaország betiltja a dohányzást a gyerekek által látogatott közterületeken Július…
Tovább olvasom >Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >