POP-műanyagot tartalmazó vizespalackot vezet be a Lidl GB
A Lidl GB az első olyan brit szupermarket, amely vizes palackjai gyártásához ún. Prevented Ocean Plastic műanyagot használ.
A Bantam Materials-szel közösen fejlesztett Prevented Ocean Plastic (POP) csomagolást olyan eldobált műanyagpalackokból készítik, amelyeket Délkelet-Ázsiában a partvonaltól vagy az óceánba torkolló nagyobb vízi utaktól számított 30 mérföldes körzetben találtak.
Az összegyűjtött műanyag szétválogatás után feldolgozásra, majd a csomagolásban felhasználásra kerül. A folyamat teljes egészében nyomon követhető és dokumentált.
A júliusban a Lidl üzletekben megjelenő egyliteres San Celestino olasz ásványvizes palackok legalább 30%-ban ilyen az óceánba kerülés előtt összegyűjtött POP-műanyagot tartalmaznak.
Évi 12 millió palack eladásával számolva a kezdeményezés várhatóan évente közel 100 tonna műanyag óceánokba kerülését előzi meg, ami közel négymillió műanyag vizes palacknak felel meg.
A Lidl szerint a lépés a korábbi erőfeszítéseinek sorába illik, hiszen a német diszkontlánc 2020-ban a brit szupermarketek közül elsőként vezetett be POP-műanyagot tartalmazó élelmiszer-csomagolást.
Azóta a Lidl saját márkás friss hal, rántott baromfi, kolbász és friss gyümölcs esetében vezetett be POP-csomagolást, amivel már több mint 15 millió PET-palackkal egyenértékű műanyag óceánba kerülését akadályozta meg.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >