PM: több területen is lehetőséghez juthatnak a magyar cégek az eurázsiai piacokon
Az Eurázsiai Fejlesztési Bankkal való együttműködés révén a magyar cégeknek egyebek mellett a vízgazdálkodás, a közlekedési és információs technológia, a gyógyszer- és egészségipar, a mezőgazdasági technológiák, továbbá az élelmiszer- és járműipar területén lát befektetési lehetőséget a Pénzügyminisztérium (PM) pénteki közleménye szerint.
Varga Mihály pénzügyminiszter Andrej Belijaninovval, az Eurázsiai Fejlesztési Bank elnökével folytatott tárgyalásán a közlemény szerint azt mondta, a magyar vállalkozások szakértelmüknek és technológiájuknak köszönhetően számos területen juthatnak lehetőségekhez az eurázsiai piacokon.
A miniszter szavai szerint ugyanakkor Magyarország egyre jobb befektetési környezetet kínál a folyamatosan csökkenő közterhek, az Európai Unió legalacsonyabb társasági adója, a szakképzett munkaerő és az uniós átlag mintegy háromszorosát kitevő gazdasági növekedése révén.
A közleményben Varga Mihály kiemelte, az Eurázsiai Fejlesztési Bank komoly lehetőségeket lát a közép-kelet-európai térségben, Magyarország és az eurázsiai térség pénzügyi és kereskedelmi kapcsolatainak jó alapot ad a magyar gazdaság európai összehasonlításban is kiemelkedő teljesítménye, a folyamatosan növekvő belső fogyasztás és a 25 százalék körüli beruházási ráta.
A 2006-ban alapított Eurázsiai Fejlesztési Bank legfőbb célja, hogy elősegítse a térség országainak gazdasági, pénzügyi integrációját, fenntartható gazdasági növekedését magán és állami fejlesztések hosszú lejáratú finanszírozásával. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >