PLMA Rövid hírek
Egyre több kereskedő indítja el fenntartható, felelős gazdálkodásból származó saját márkás termékcsaládjait. A Waitrose felére csökkentette a saját márkás húsvéti tojások műanyag csomagolását. Az Aldi UK olyan geometrikus húsvéti tojásokat kínált, amelyeknek a hátulja lapos, így könnyebben, kevesebb csomagolóanyaggal kerülhettek a polcokra. A belga Lidl idén már 11 húsmentes húshelyettesítő terméket vezetett be választékába Veggie és Vegan termékcsaládjaiban. Franciaországban pedig a Lidl megjelent az első, növényi alapú műanyagból készült tejesdobozokkal.
Az AgeCore – a svájci Coop, a Colruyt, Conad és Eroski európai beszerzési társulása – kapcsán, az Európai Márkaszövetség kezdeményezésére indított európai uniós vizsgálat kimondta, hogy a kereskedelmi szövetségek nem számítanak kartellnek, és nem élnek vissza gazdasági fölényükkel, sőt, hozzájárulnak a verseny és a hatékonyság fokozásához és az alacsonyabb fogyasztói árak eléréséhez.
Az Ahold Delhaize lánc mind a 11 országban túlszárnyalta forgalmi várakozásait, és összességében 74,7 milliárd eurós forgalmat ért el 2020-ban, ami 14,2%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest.
A Carrefour az elmúlt 20 év legjobb teljesítményét mutatja fel 70,7 milliárd eurós forgalmával és 7,8%-os növekedésével.
A Rewe elérte a 75 milliárdos álomhatárt, történetének eddigi csúcseredményét, amihez nagyban hozzájárult a kényelmi cikkek nagykereskedője, a Lekkerland átvétele.
Belgiumban kiemelkedő az élelmiszerboltok száma, a 11,4 millió lakost idén év végére már 4000 üzlet szolgál ki, mert minden ott működő lánc növekedést tervez a következő időszakra. //
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl nagyobb sebességre kapcsol: a Red Bull Showrun hivatalos Partnere lett
A Lidl Magyarország és a Red Bull újabb izgalmas együttműködéssel…
Tovább olvasom >Jó az idő, most szombaton megtartják a 43. Lidl Balaton-átúszást, újra lehet nevezni is
A HungaroMet siófoki obszervatóriumának időjárás-előrejelzése alapján a szervező, Budapest Sportiroda a…
Tovább olvasom >„Deluxe” kenyerek a Lidlben: szintet lép a diszkontlánc prémium stratégiája Lengyelországban
Új szintre emeli pékáru-kínálatát a Lidl Lengyelországban, ahol a prémium…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >