PLMA Rövid hírek
Egyre több kereskedő indítja el fenntartható, felelős gazdálkodásból származó saját márkás termékcsaládjait. A Waitrose felére csökkentette a saját márkás húsvéti tojások műanyag csomagolását. Az Aldi UK olyan geometrikus húsvéti tojásokat kínált, amelyeknek a hátulja lapos, így könnyebben, kevesebb csomagolóanyaggal kerülhettek a polcokra. A belga Lidl idén már 11 húsmentes húshelyettesítő terméket vezetett be választékába Veggie és Vegan termékcsaládjaiban. Franciaországban pedig a Lidl megjelent az első, növényi alapú műanyagból készült tejesdobozokkal.
Az AgeCore – a svájci Coop, a Colruyt, Conad és Eroski európai beszerzési társulása – kapcsán, az Európai Márkaszövetség kezdeményezésére indított európai uniós vizsgálat kimondta, hogy a kereskedelmi szövetségek nem számítanak kartellnek, és nem élnek vissza gazdasági fölényükkel, sőt, hozzájárulnak a verseny és a hatékonyság fokozásához és az alacsonyabb fogyasztói árak eléréséhez.
Az Ahold Delhaize lánc mind a 11 országban túlszárnyalta forgalmi várakozásait, és összességében 74,7 milliárd eurós forgalmat ért el 2020-ban, ami 14,2%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest.
A Carrefour az elmúlt 20 év legjobb teljesítményét mutatja fel 70,7 milliárd eurós forgalmával és 7,8%-os növekedésével.
A Rewe elérte a 75 milliárdos álomhatárt, történetének eddigi csúcseredményét, amihez nagyban hozzájárult a kényelmi cikkek nagykereskedője, a Lekkerland átvétele.
Belgiumban kiemelkedő az élelmiszerboltok száma, a 11,4 millió lakost idén év végére már 4000 üzlet szolgál ki, mert minden ott működő lánc növekedést tervez a következő időszakra. //
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak a rászoruló
Két hét alatt 15,5 millió forint értékű élelmiszeradomány-utalvány és közel…
Tovább olvasom >Megnyílt az ország legnagyobb ALDI áruháza
Magyarország legnagyobb alapterületű ALDI áruháza nyílt meg a mai napon…
Tovább olvasom >Baptista Szeretetszolgálat: 24 millió forintnyi adományt kapnak rászoruló családok a Lidl segítségével
A Lidl vásárlóinak köszönhetően közel 24 millió forintnyi adományt kapnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >