PLMA Rövid hírek
Egyre több kereskedő indítja el fenntartható, felelős gazdálkodásból származó saját márkás termékcsaládjait. A Waitrose felére csökkentette a saját márkás húsvéti tojások műanyag csomagolását. Az Aldi UK olyan geometrikus húsvéti tojásokat kínált, amelyeknek a hátulja lapos, így könnyebben, kevesebb csomagolóanyaggal kerülhettek a polcokra. A belga Lidl idén már 11 húsmentes húshelyettesítő terméket vezetett be választékába Veggie és Vegan termékcsaládjaiban. Franciaországban pedig a Lidl megjelent az első, növényi alapú műanyagból készült tejesdobozokkal.
Az AgeCore – a svájci Coop, a Colruyt, Conad és Eroski európai beszerzési társulása – kapcsán, az Európai Márkaszövetség kezdeményezésére indított európai uniós vizsgálat kimondta, hogy a kereskedelmi szövetségek nem számítanak kartellnek, és nem élnek vissza gazdasági fölényükkel, sőt, hozzájárulnak a verseny és a hatékonyság fokozásához és az alacsonyabb fogyasztói árak eléréséhez.
Az Ahold Delhaize lánc mind a 11 országban túlszárnyalta forgalmi várakozásait, és összességében 74,7 milliárd eurós forgalmat ért el 2020-ban, ami 14,2%-os növekedést jelent a megelőző évhez képest.
A Carrefour az elmúlt 20 év legjobb teljesítményét mutatja fel 70,7 milliárd eurós forgalmával és 7,8%-os növekedésével.
A Rewe elérte a 75 milliárdos álomhatárt, történetének eddigi csúcseredményét, amihez nagyban hozzájárult a kényelmi cikkek nagykereskedője, a Lekkerland átvétele.
Belgiumban kiemelkedő az élelmiszerboltok száma, a 11,4 millió lakost idén év végére már 4000 üzlet szolgál ki, mert minden ott működő lánc növekedést tervez a következő időszakra. //
Kapcsolódó cikkeink
Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Központosított beszerzéssel növelné nyereségességét az Aldi Nord
Tovább centralizálja beszerzési folyamatait az Aldi Nord annak érdekében, hogy…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >