Magazin: PLMA hírek – Saját márkás kiválóságok

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 10. 26. 07:48

Idén szeptemberben a Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-scanner hírlevele és a PLMALive.eu internetes hírműsora is a Szövetség saját márkás termékversenye, a 2021 Salute to Excellence Awarddal foglalkozott. 23 országból 62 kereskedő közel 600 terméket nevezett be a rangos nemzetközi versenyre.

Food és nonfood pályázók egyaránt átvehették a győztesnek járó trófeát, összesen 17 országból 32 kereskedő nyert, és a győztes saját márkás termékeket a PLMA World of Private Label kiállításán is megtekinthetik majd az érdeklődők december 14–15-én Amszterdamban.

Német, ír és holland kereskedők az élen

A világ legnagyobb saját márkás termékversenyének számító Salute to Excellence Award szigorú szakmai zsűrije a legjobb minőségű, leginnovatívabb termékeket díjazta. 101 dobogós helyezett örülhetett a nemzetközi diadalnak. A díjazottak több mint fele 3 ország versenyzői közül került ki, 23 német, 17 ír, 14 holland győzelem született. A maradék 47 helyezésen dél-­európai, skandináv, belga, brit és közép-­kelet-európai kereskedelmi láncok osztoztak.

– Tisztán látszik, hogy az idei nevezők, különös tekintettel a díjazottakra, a termékminőséget helyezték a fejlesztések és az innováció középpontjába. Ezek a termékek ékesen bizonyítják, hogy a kereskedelem a tesztelések, fejlesztések és a marketing területén is a legfontosabb fogyasztói trendeket figyelembe véve tervezi meg saját márkás választékát is – mondta Peggy Davies, a PLMA elnöke.

A Rossmann 12 díjjal az élen

A díjak eloszlását kereskedelmi láncok szerint elemezve kitűnik, hogy a német Dirk Rossmann vitte el a verseny 2014 óta tartó történetében is rekordnak számító legtöbb, 12 trófeát. Írországból a Musgrave Retail Partners 10 elismerést kapott, a dél-afrikai Woolworths pedig 7-et. A holland Jumbo Supermarkten 6, az ír Dunnes Stores és a spanyol El Corte Inglés egyaránt 5 díjjal lett gazdagabb.

Fejlesztési trendek

A nevezett termékfejlesztési irányokat vizsgálva a PLMA megállapította, hogy különösen a COVID hatására változó fogyasztói és vásárlási szokások határozzák meg a fejlesztési és innovációs trendeket. A nagy számú fenntartható termék jelzi, hogy a kereskedők komolyan veszik a környezetvédelem, a bolygónk megőrzésének kihívásait, és elkötelezettek a fenntartható alternatívák, kevesebb vizet és energiát igénylő termelési módok, kisebb karbonlábnyommal készülő és biotermékek, valamint a helyi termelőktől beszerezhető cikkek irányában.

Egyre elfogadottabb a csomagolásban az újrahasznosított és újrahasznosítható változatok alkalmazása, országokon és kategóriákon átívelő igényességgel.

A következő tulajdonságok szinte elvárásként jelennek meg az új saját márkás termékek esetében: helyi és organikus, 100% biológiailag lebomló, 100% komposztálható, 100% vegán, 99% természetes összetevők, műanyagmentes, ECO, illatanyag és allergénmentes.

Az élelmiszerek esetén a kurkuma és a gyömbér továbbra is a legtrendibb ízek. Új irányzatként jelennek meg olyan érdekességek, mint a pink grapefruit korianderrel vagy a céklás majonéz.

Az egészséges vagy egészségesebb választás szintén uralkodó irányzat sok kategóriában, így a csökkentett hozzáadott cukor, zsír és kalória számos új terméket jellemez.

A hús és húskészítmények növényi alternatívái minden szegmensben megjelentek. Növényi kolbász és szalámi, darált „hús”, csirkeszárny helyettesítő, pörkölt- és raguhús-helyettesítő, hamburgerpogácsa várja a vegán és flexitáriánus fogyasztókat.

Nagyon feltűnő trend idén a prémium, kényeztető termékkör bővülése, különös tekintettel az organikus ínyencségekre, a regionális és a vegán gourmet fogásokra.

– Köszönöm minden idei versenyző részvételét és gratulálok a nyerteseknek. A karbonlábnyom csökkentése, a fenntartható és környezetbarát termékkör növelése a food és non-food kategóriákban hitelesen jelzi azt az erőfeszítést, amelyet a kereskedők tesznek a tisztább bolygónk érdekében – szögezte le zárszavában Peggie Davis. //

Kapcsolódó cikkeink