PLMA-hírek Európából
Az Auchan nagyszabású átszervezésbe kezdett. Újragondolja hipermarket-stratégiáját, és a nagyterületű üzleteket főként kiszállítási és termelési pontként használja majd. Eközben kisebb boltformátumokkal és digitális szolgáltatásokkal a városközpontokban is meg akarja vetni a lábát.
A Carrefour Spanyolországban terjeszkedik. Megvette a 172 üzlettel rendelkező superSol láncot, és hamarosan 3 típusba: Carrefour express, Carrefour market és Supeco brandingeli át.
Az Európai Unió azt tervezi, hogy a „Farm to Folk” (a farmtól a villáig) fenntartható élelmiszerprogramja keretében kötelező élelmezési kódot vezet be NUTRI-SCORE elnevezéssel. A kezdeményezés fogadtatása ellentmondásos. Az olaszok például tiltakoznak ellene, hiszen így hátrányos besorolásba kerül sok nemzeti különlegességük, így az olívaolaj, a pármai sonka és a parmezán is.
Növekszik az árkülönbség Hollandiában az A márkák és a saját márkák között. A legfrissebb felmérés szerint a differencia már átlagosan 45%, ami a 2014-ben mért 24%-hoz képest szembetűnő, évi átlagosan 5 százalékpontos növekedést jelez. //
Kapcsolódó cikkeink
Újra Fairtrade minősítésű a Sainsbury’s saját márkás teája
A Sainsbury’s bejelentette, hogy ismét Fairtrade minősítést kap saját márkás…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >