PLMA-hírek Európából

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 10. 01. 17:41

PLMA logoAz Auchan nagyszabású átszervezésbe kezdett. Újragondolja hipermarket-stratégiáját, és a nagyterületű üzleteket főként kiszállítási és termelési pontként használja majd. Eközben kisebb boltformátumokkal és digitális szolgáltatásokkal a városközpontokban is meg akarja vetni a lábát.

A Carrefour Spanyolországban terjeszkedik. Megvette a 172 üzlettel rendelkező superSol láncot, és hamarosan 3 típusba: Carrefour express, Carrefour market és Supeco brandingeli át.

Az Európai Unió azt tervezi, hogy a „Farm to Folk” (a farmtól a villáig) fenntartható élelmiszerprogramja keretében kötelező élelmezési kódot vezet be NUTRI-SCORE elnevezéssel. A kezdeményezés fogadtatása ellentmondásos. Az olaszok például tiltakoznak ellene, hiszen így hátrányos besorolásba kerül sok nemzeti különlegességük, így az olívaolaj, a pármai sonka és a parmezán is.

Növekszik az árkülönbség Hollandiában az A márkák és a saját márkák között. A legfrissebb felmérés szerint a differencia már átlagosan 45%, ami a 2014-ben mért 24%-hoz képest szembetűnő, évi átlagosan 5 százalékpontos növekedést jelez. //

Kapcsolódó cikkeink