PLMA-hírek: Digitális veszélyek és lehetőségek a kereskedelemben
Az év elején a Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-scanner hírlevele a kereskedelmet is elérő hackertámadásokkal és kivédési lehetőségeikkel foglalkozott. A PLMA sűrű programmal indítja az évet, két online és egy személyes rendezvénnyel is készül.
Kiberbiztonság szükséges a láncoknál
Tavaly több kereskedelmi lánc is hackertámadás áldozata lett. Júliusban a svéd Coop 800 üzletét kellett több napra bezárni a pénztárak és önkiszolgáló kasszák leállása miatt. A támadás célpontja a szoftverszolgáltató cég volt, de a következményeket a svéd Coop is elszenvedte. Októberben a Tesco-alkalmazáson és honlapon nem lehetett rendelést feladni, ezért két napig állt a rendszer. Decemberben pedig több mint 300 brit SPAR-üzlet esett a hackerek áldozatául, egy időre be is kellett zárniuk, mert az őket kiszolgáló James Hall nagykereskedő teljes belső IT-rendszere „elesett”.
Ezek az esetek rávilágítottak arra, hogy a kereskedők közvetlenül, és szolgáltatóikon keresztül közvetve is a kiberbűnözés fókuszába kerültek. A megállíthatatlan digitalizációs folyamatok előre vetítik a kiberbiztonság jelentőségének növekedését. Nem véletlen tehát, hogy a Lidl és Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Csoport bejelentette, hogy többségi tulajdont szerzett az izraeli XM Cyber IT biztonsági vállalatban. A cég szimulálja a hackertámadási lehetőségeket, és felgöngyölíti a rendszerek sebezhető pontjait.
Áruházi termékkereső alkalmazások
Nagy-Britanniában több lánc is tesztel in-store útmutató megoldásokat, hogy a gyors és hatékony vásárlást segítsék. A Marks & Spencer a start-up Dent Reality cég eszközét próbálja éles alkalmazásban. A vásárlók rákereshetnek egy-egy termékre, de akár teljes bevásárlólistára is kérhetik az optimális útitervet. Az okostelefont felemelve kiterjesztett valóságban (AR) nyilakkal mutatja a haladási irányt. Vízszintesen tartva pedig egy iránytű jelenik meg a képernyőn, amelyet követni lehet.
Ha a teszt sikeresen zárul, az alkalmazás bekerül a lánc applikációjába, és az online rendeléseket összekészítő kollégák munkáját is megkönnyíti majd.
Az Asda a vakok és gyengénlátók vásárlásának segítésére fejlesztett megoldást az amerikai Goodmaps vállalattal, de az átlagos vevők is használhatják a hang alapú programot. Először a vásárló helyzetének legpontosabb meghatározását végzik el, majd hanggal, óriás jelekkel és tapintási pontokkal is kijelölik a haladási irányt. A bolton belül is tapintható jelzéseket helyeznek el a könnyebb tájékozódás érdekében.
Carrefour-Facebook összefogás
A Carrefour stratégiai partnerségre lép a Facebook tulajdonosával, a Metával, hogy tovább növelje virtuális jelenlétét és hatékonyságát a teljes láncban, a francia, olasz, spanyol, lengyel, belga, tajvani, argentin és brazil áruházakban egyaránt. Az együttműködés kiterjed a lánc belső kommunikációjára, az alkalmazottak képzésére és a vásárlókkal való interakciókra is a Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger és Workplace felületeken keresztül. Különös hangsúlyt helyeznek a mobiltelefonos megjelenésre és a személyre szabott megoldásokra is. A Carrefour digitális reklámtevékenységének jobb célzását és mérhetőségét is növelik, és a kiterjesztett valóság (AR) nyújtotta lehetőségeket is keresik. //
Kapcsolódó cikkeink
Új „Live Well” címkét vezet be a Lidl Nagy-Britanniában
A Lidl GB lesz az első brit diszkontlánc, amely saját…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – Országos összefogás az iskolakezdéshez
Immár ötödik alkalommal hirdeti meg közös tanszergyűjtő akcióját a Magyar…
Tovább olvasom >10 millió forinttal támogatja a nehéz sorsú fiatalokat a Lidl
Nagy érdeklődés övezte a Lidl és a Tisza Cipő kollaborációja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >