PLMA hírek a választékbővítésről

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2021. 05. 26. 11:13

A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című májusi hírlevelében több lánc kínálatának bővítéséről számol be. Az újdonságok az egzotikus, egészséges, vega, vegán és fenntartható irányvonalat képviselik.

Az Albert Heijn nemzetközi ízekkel bővít

A holland kiskereskedő több mint 125 cikkelemmel bővíti nemzetközi étel kínálatát. A piacvezető pozíciójú lánc bejelentése szerint a vásárlók érdeklődése egyre nő az új ételek és fűszerek megismerése iránt. A mexikói, thai, arab és indiai ízek növekednek leginkább.

AH mexikói tekercs

Az új termékek között megtalálhatók olyan készételek, mint a Tom Kha Kai, a libanoni pita, a vörös curry és a zöld curry, a poké bowl, beef teryiaki, shakshuka és a mexikói tekercsek. Ezek mellett új, friss fűszerek és frissételek is kerültek a kínálatba.

Az Albert Heijn közben a meglevő szortiment egészségesebbé és fenntarthatóbbá tételén is munkálkodik. 2020-ban több mint 146 millió kockacukornyival kevesebb cukrot, 65 000 kilogrammal kevesebb sót és 366 000 kilogrammal kevesebb telített zsírsavat használtak fel termékeikben. A csomagolóanyagokat 3,6%-kal csökentették. A sajátmárkás “Better for Cow, Nature & Farmer” (Jobb a teheneknek, a természetnek és a farmernek) programhoz idén közel 150 újabb farmer kapcsolódik.

A Waitrose is egzotikus termékeket hozott

A Waitrose bejelentette, hogy most először fejleszt közös sajátmárkás termékcsaládot a John Lewis-szal az Egyesült Királyságban. A cikkek közt megtalálható közel 300 termék a Levant régióból, ami Izrael, Jordánia, Libanon, Palesztína, Szíria, Törökország és Ciprus összefoglaló neve.

Levantine table

Levantin asztalnak nevezik az élelmiszereket, húsos és zöldséges főzési alapanyagokat, snackeket és desszerteket is felvonultató sajátmárkás vonalat.

A Lidl a digitális és a vegán területen lép előreIndelével

Az Egyesült Királyságban a Lidl hűségprogram-alkalmazásában új funkciót indított el, amelynek célja, hogy a vásárlók elkerüljék a tömeget, és egész nap egyenletesen tartsák a vásárlók számát. Az alkalmazás sávdiagramot mutat, amely jelzi, hogy az üzlet mennyire forgalmas az adott nap minden nyitvatartási órájában, és valós időben frissül.

A Lidl Poland elektronikus polccímkékkel látja el üzleteit. A címkéket egy boltban tesztelik, és hamarosan mind a 700 üzletben elérhetővé teszik őket.

A Lidl hűségalkalmazása segítségével havonta ingyenes menstruációs cikkeket biztosít az ír nőknek. Ily módon a diszkontlánc megpróbálja kezelni a „menstruációs szegénység” kérdését.

Portugáliában a Lidl piacra dobta első exkluzív, tanúsított vegán borát, az Indelével Tintót, az Alentejo régióból.

A Lidl Germany új ernyőmárkát dobott piacra: a Vemondót. Az új sajátmárka mintegy 450 terméket tartalmaz a vegetáriánus és a vegán szegmensben.

A Coop Svájc új saját márkát mutatott be Yolo néven. A vegán vonal magában foglalja a hús, hal és sajt növényi alapú helyettesítőit, „Csak növény – nem vicc” mottóval.

Az Aldi tanúsított természetes kozmetikai termékeket tesztel egyes kiválasztott üzletekben. A teszt test- és hajápolási cikkeket tartalmaz, és az Aldi saját márkaneve alatt kínálják fel.

Az Aldi Nord és az Aldi Süd új csokoládé  sajátmárkát vezetett be „Choco Changer” néven. A kiskereskedő az első diszkontlánc, aki együttműködik a Tony Open Chain-nal, amelynek célja, hogy hozzájáruljon a modern rabszolgaság és az illegális gyermekmunka leküzdéséhez a kakaóiparban azáltal, hogy betartja az erre vonatkozó beszerzési elveket.

A Coop új svájci csokoládé márkát, a Halba-t dobta piacra. A Qualité & Prix márkanevet váltja fel, és a receptúrát is felülvizsgálták. A termékcsalád folyamatosan növekszik.

Az Auchan közel 100 új termékkel kívánja növelni az organikus sajátmárkás kínálatát Franciaországban.

A Plus meg akarja duplázni az organikus sajátmárka forgalmát és növekedését a következő három évben. Ennek érdekében a Plus bemutatja az új saját márkát, a Biologisch Plus-t, és jelentősen kibővíti a bio választékot is.

Intermarché

Az Intermarché átdolgozta Top Budget sajátmárkáját. A projekt új receptúrákat kevesebb vitatott adalékanyaggal, egyes cikkek megszüntetésével és a csomagolás globális átalakításával végződött.

A Covirán végére ér a majdnem 200 sajátmárkás termék újragondolási folyamatának, hogy csökkentse cukor-, só- és telített zsírtartalmukat, és segítsen megelőzni olyan betegségeket, mint a túlsúly és a  korai elhízás.

Kapcsolódó cikkeink