PLMA hírek a választékbővítésről
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című májusi hírlevelében több lánc kínálatának bővítéséről számol be. Az újdonságok az egzotikus, egészséges, vega, vegán és fenntartható irányvonalat képviselik.
Az Albert Heijn nemzetközi ízekkel bővít
A holland kiskereskedő több mint 125 cikkelemmel bővíti nemzetközi étel kínálatát. A piacvezető pozíciójú lánc bejelentése szerint a vásárlók érdeklődése egyre nő az új ételek és fűszerek megismerése iránt. A mexikói, thai, arab és indiai ízek növekednek leginkább.
Az új termékek között megtalálhatók olyan készételek, mint a Tom Kha Kai, a libanoni pita, a vörös curry és a zöld curry, a poké bowl, beef teryiaki, shakshuka és a mexikói tekercsek. Ezek mellett új, friss fűszerek és frissételek is kerültek a kínálatba.
Az Albert Heijn közben a meglevő szortiment egészségesebbé és fenntarthatóbbá tételén is munkálkodik. 2020-ban több mint 146 millió kockacukornyival kevesebb cukrot, 65 000 kilogrammal kevesebb sót és 366 000 kilogrammal kevesebb telített zsírsavat használtak fel termékeikben. A csomagolóanyagokat 3,6%-kal csökentették. A sajátmárkás “Better for Cow, Nature & Farmer” (Jobb a teheneknek, a természetnek és a farmernek) programhoz idén közel 150 újabb farmer kapcsolódik.
A Waitrose is egzotikus termékeket hozott
A Waitrose bejelentette, hogy most először fejleszt közös sajátmárkás termékcsaládot a John Lewis-szal az Egyesült Királyságban. A cikkek közt megtalálható közel 300 termék a Levant régióból, ami Izrael, Jordánia, Libanon, Palesztína, Szíria, Törökország és Ciprus összefoglaló neve.
Levantin asztalnak nevezik az élelmiszereket, húsos és zöldséges főzési alapanyagokat, snackeket és desszerteket is felvonultató sajátmárkás vonalat.
A Lidl a digitális és a vegán területen lép előre
Az Egyesült Királyságban a Lidl hűségprogram-alkalmazásában új funkciót indított el, amelynek célja, hogy a vásárlók elkerüljék a tömeget, és egész nap egyenletesen tartsák a vásárlók számát. Az alkalmazás sávdiagramot mutat, amely jelzi, hogy az üzlet mennyire forgalmas az adott nap minden nyitvatartási órájában, és valós időben frissül.
A Lidl Poland elektronikus polccímkékkel látja el üzleteit. A címkéket egy boltban tesztelik, és hamarosan mind a 700 üzletben elérhetővé teszik őket.
A Lidl hűségalkalmazása segítségével havonta ingyenes menstruációs cikkeket biztosít az ír nőknek. Ily módon a diszkontlánc megpróbálja kezelni a „menstruációs szegénység” kérdését.
Portugáliában a Lidl piacra dobta első exkluzív, tanúsított vegán borát, az Indelével Tintót, az Alentejo régióból.
A Lidl Germany új ernyőmárkát dobott piacra: a Vemondót. Az új sajátmárka mintegy 450 terméket tartalmaz a vegetáriánus és a vegán szegmensben.
A Coop Svájc új saját márkát mutatott be Yolo néven. A vegán vonal magában foglalja a hús, hal és sajt növényi alapú helyettesítőit, „Csak növény – nem vicc” mottóval.
Az Aldi tanúsított természetes kozmetikai termékeket tesztel egyes kiválasztott üzletekben. A teszt test- és hajápolási cikkeket tartalmaz, és az Aldi saját márkaneve alatt kínálják fel.
Az Aldi Nord és az Aldi Süd új csokoládé sajátmárkát vezetett be „Choco Changer” néven. A kiskereskedő az első diszkontlánc, aki együttműködik a Tony Open Chain-nal, amelynek célja, hogy hozzájáruljon a modern rabszolgaság és az illegális gyermekmunka leküzdéséhez a kakaóiparban azáltal, hogy betartja az erre vonatkozó beszerzési elveket.
A Coop új svájci csokoládé márkát, a Halba-t dobta piacra. A Qualité & Prix márkanevet váltja fel, és a receptúrát is felülvizsgálták. A termékcsalád folyamatosan növekszik.
Az Auchan közel 100 új termékkel kívánja növelni az organikus sajátmárkás kínálatát Franciaországban.
A Plus meg akarja duplázni az organikus sajátmárka forgalmát és növekedését a következő három évben. Ennek érdekében a Plus bemutatja az új saját márkát, a Biologisch Plus-t, és jelentősen kibővíti a bio választékot is.
Az Intermarché átdolgozta Top Budget sajátmárkáját. A projekt új receptúrákat kevesebb vitatott adalékanyaggal, egyes cikkek megszüntetésével és a csomagolás globális átalakításával végződött.
A Covirán végére ér a majdnem 200 sajátmárkás termék újragondolási folyamatának, hogy csökkentse cukor-, só- és telített zsírtartalmukat, és segítsen megelőzni olyan betegségeket, mint a túlsúly és a korai elhízás.
Kapcsolódó cikkeink
Önmelegítő, növényi alapú ételdoboz nyert innovációs díjat
Az ausztrál Royal Melbourne Institute of Technology és a holland…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Áfareformot javasolnak szakértők a megfizethetőbb, egészségesebb és fenntarthatóbb élelmiszerekért
Az Oxford Martin School és az Environmental Change Institute kutatói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >