PLMA hírek a választékbővítésről
A Saját Márkás Termékgyártók Szövetsége E-Scanner című májusi hírlevelében több lánc kínálatának bővítéséről számol be. Az újdonságok az egzotikus, egészséges, vega, vegán és fenntartható irányvonalat képviselik.
Az Albert Heijn nemzetközi ízekkel bővít
A holland kiskereskedő több mint 125 cikkelemmel bővíti nemzetközi étel kínálatát. A piacvezető pozíciójú lánc bejelentése szerint a vásárlók érdeklődése egyre nő az új ételek és fűszerek megismerése iránt. A mexikói, thai, arab és indiai ízek növekednek leginkább.
Az új termékek között megtalálhatók olyan készételek, mint a Tom Kha Kai, a libanoni pita, a vörös curry és a zöld curry, a poké bowl, beef teryiaki, shakshuka és a mexikói tekercsek. Ezek mellett új, friss fűszerek és frissételek is kerültek a kínálatba.
Az Albert Heijn közben a meglevő szortiment egészségesebbé és fenntarthatóbbá tételén is munkálkodik. 2020-ban több mint 146 millió kockacukornyival kevesebb cukrot, 65 000 kilogrammal kevesebb sót és 366 000 kilogrammal kevesebb telített zsírsavat használtak fel termékeikben. A csomagolóanyagokat 3,6%-kal csökentették. A sajátmárkás “Better for Cow, Nature & Farmer” (Jobb a teheneknek, a természetnek és a farmernek) programhoz idén közel 150 újabb farmer kapcsolódik.
A Waitrose is egzotikus termékeket hozott
A Waitrose bejelentette, hogy most először fejleszt közös sajátmárkás termékcsaládot a John Lewis-szal az Egyesült Királyságban. A cikkek közt megtalálható közel 300 termék a Levant régióból, ami Izrael, Jordánia, Libanon, Palesztína, Szíria, Törökország és Ciprus összefoglaló neve.
Levantin asztalnak nevezik az élelmiszereket, húsos és zöldséges főzési alapanyagokat, snackeket és desszerteket is felvonultató sajátmárkás vonalat.
A Lidl a digitális és a vegán területen lép előre
Az Egyesült Királyságban a Lidl hűségprogram-alkalmazásában új funkciót indított el, amelynek célja, hogy a vásárlók elkerüljék a tömeget, és egész nap egyenletesen tartsák a vásárlók számát. Az alkalmazás sávdiagramot mutat, amely jelzi, hogy az üzlet mennyire forgalmas az adott nap minden nyitvatartási órájában, és valós időben frissül.
A Lidl Poland elektronikus polccímkékkel látja el üzleteit. A címkéket egy boltban tesztelik, és hamarosan mind a 700 üzletben elérhetővé teszik őket.
A Lidl hűségalkalmazása segítségével havonta ingyenes menstruációs cikkeket biztosít az ír nőknek. Ily módon a diszkontlánc megpróbálja kezelni a „menstruációs szegénység” kérdését.
Portugáliában a Lidl piacra dobta első exkluzív, tanúsított vegán borát, az Indelével Tintót, az Alentejo régióból.
A Lidl Germany új ernyőmárkát dobott piacra: a Vemondót. Az új sajátmárka mintegy 450 terméket tartalmaz a vegetáriánus és a vegán szegmensben.
A Coop Svájc új saját márkát mutatott be Yolo néven. A vegán vonal magában foglalja a hús, hal és sajt növényi alapú helyettesítőit, „Csak növény – nem vicc” mottóval.
Az Aldi tanúsított természetes kozmetikai termékeket tesztel egyes kiválasztott üzletekben. A teszt test- és hajápolási cikkeket tartalmaz, és az Aldi saját márkaneve alatt kínálják fel.
Az Aldi Nord és az Aldi Süd új csokoládé sajátmárkát vezetett be „Choco Changer” néven. A kiskereskedő az első diszkontlánc, aki együttműködik a Tony Open Chain-nal, amelynek célja, hogy hozzájáruljon a modern rabszolgaság és az illegális gyermekmunka leküzdéséhez a kakaóiparban azáltal, hogy betartja az erre vonatkozó beszerzési elveket.
A Coop új svájci csokoládé márkát, a Halba-t dobta piacra. A Qualité & Prix márkanevet váltja fel, és a receptúrát is felülvizsgálták. A termékcsalád folyamatosan növekszik.
Az Auchan közel 100 új termékkel kívánja növelni az organikus sajátmárkás kínálatát Franciaországban.
A Plus meg akarja duplázni az organikus sajátmárka forgalmát és növekedését a következő három évben. Ennek érdekében a Plus bemutatja az új saját márkát, a Biologisch Plus-t, és jelentősen kibővíti a bio választékot is.
Az Intermarché átdolgozta Top Budget sajátmárkáját. A projekt új receptúrákat kevesebb vitatott adalékanyaggal, egyes cikkek megszüntetésével és a csomagolás globális átalakításával végződött.
A Covirán végére ér a majdnem 200 sajátmárkás termék újragondolási folyamatának, hogy csökkentse cukor-, só- és telített zsírtartalmukat, és segítsen megelőzni olyan betegségeket, mint a túlsúly és a korai elhízás.
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Megnőtt a vegán ételek iránti kereslet a brit reptereken
Az Egyesült Királyság legnagyobb, a London Stansted, az East Midlands…
Tovább olvasom >Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >