Planet Budapest 2021: a legjelentősebb fenntarthatósági kihívások
A magyarok közel 80 százaléka szerint a lakosságnak, a vállalatoknak és a politikának egyaránt tennie kell azért, hogy a fenntarthatósági fordulat sikeres legyen – derül ki a Planet Budapest 2021 Fenntarthatósági Expó és Világtalálkozó szervezőinek megbízásából készült reprezentatív kutatásból a Külgazdasági és Külügyminisztérium tájékoztatása szerint.
A lakosság szerint az éghajlatváltozás, a hulladékgazdálkodás és a túlzott fogyasztás a legjelentősebb fenntarthatósági kihívások. A felmérésben rákérdeztek arra is, milyen módon tehet a társadalom a fenntarthatóbb mindennapi életért: a megkérdezettek 77 százaléka az élelmiszer-pazarlás elkerülését, 75 százaléka a szelektív hulladékgyűjtést, 74 százaléka az energiatakarékosságot, 69 százaléka pedig a tudatos vízhasználatot nevezte meg. Környezetbarát termékekre a magyarok 43 százaléka költene többet, 39 százalék otthona energetikai korszerűsítésével járulna hozzá a fenntarthatósági fordulathoz, 36 százalék pedig jobban szeretne tájékozódni a fenntarthatósági kérdésekről.
„A Planet Budapest 2021 célja, hogy bemutassa azt az eszközrendszert, amely segítségével úgy élhetünk fenntarthatóbb életet, hogy közben nem kell lemondanunk a már megszokott kényelemről” – hangsúlyozta Joó István. A Külgazdasági és Külügyminisztérium export növelésért felelős helyettes államtitkára, a Planet Budapest 2021 kormánybiztosa a közlemény szerint elmondta, hogy az Expón több mint 150, a visegrádi országokból érkező kiállító mutathatja be termékeit és szolgáltatásait az energia, a hulladékgazdálkodás, a vízgazdálkodás, a közlekedés, az élelmiszertermelés, vagy éppen az okos várostervezés területén.
A Planet Budapest 2021 szervezői a Föld Napja alkalmából indítják el az esemény kibővített, folyamatosan frissülő honlapját (www.planetbudapest.hu), amelyen megismerhetők a szervezés legfontosabb hírei, továbbá érdekes hazai és nemzetközi cikkek is a fenntarthatóság témakörében.
A kormánybiztos közölte azt is, hogy az esemény honlapján keresztül június közepéig várják a kiállítani szándékozó vállalatok, felsőoktatási intézmények és szakmai szervezetek jelentkezését. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Mit gondolnak a vállalati felsővezetők a művészetről?
„Topvezetők és a művészet – az örökség és a művészet…
Tovább olvasom >GELATISSIMO 2026: A fagylaltipar legnagyobb szakmai találkozója Stuttgartban
A fagylaltkedvelők és a szakma képviselői izgatottan várják a következő…
Tovább olvasom >