Pisztácia Magyarországon?
Egyre több jel mutat arra, hogy a pisztáciatermesztés már nem csupán a mediterrán országok és vidékek kiváltsága.

Magyarországon még csak kísérleti jelleggel termesztenek pisztáciát
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.
Bár hazánkban jelenleg csak kísérleti szinten zajlik a termesztés – 2022-ben mindössze 5 kilogrammot takarítottak be –, a szakértők szerint, ha a telek tovább enyhülnek, és a vegetációs időszak hosszabbodik, Magyarországon is elindulhat a kultúra szélesebb körű meghonosítása.
A globális kereslet dinamikusan nő, de eközben a legnagyobb exportőrök, mint például az USA, vízhiány és hozamcsökkenés miatt nehézségekkel küzdenek.
Ez lehetőséget kínál az új szereplők, így Magyarország számára is. A hazai termesztéshez azonban nemcsak kedvező klíma, de jelentős beruházás, technológiai fejlesztés és szakmai támogatás is szükséges. A pisztácia vízigénye rendkívül magas: egyetlen szem termesztéséhez akár 4 liter vízre is szükség lehet, ami kifejezetten nagy kihívást jelent a termesztők számára Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója szerint.
A pisztácia nemcsak ízletes és divatos, hanem az egészségtudatos táplálkozás egyik szimbóluma is, ezért népszerűsége várhatóan tartós marad a tudatos táplálkozást előtérbe helyező fogyasztók körében.
Kapcsolódó cikkeink
Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >Semsei Rudolf: „Az is törzsvendég, aki évente egyszer jut el hozzánk”
Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja Mi kell ahhoz, hogy…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >