Piros-sárga-zöld jelek a német élelmiszereken
Az új címkék segítségével végre össze lehet majd hasonlítani a különböző ételek kalóriaértékét.
A fogyasztóvédők és a hatóságok
egyre hevesebben bírálják a sok cukrot és sót tartalmazó élelmiszerek nagy reklámkampányokkal
kísért eladását és szeretnék elérni, hogy az unióban egységes, egyértelmű
jelzéseket kelljen tenni a csomagolásra, és nemcsak a kalóriát, hanem a
tápanyagértéket is fel kelljen tüntetni. A közlekedési lámpák elve szerint
piros, sárga, zöld pontokkal látnák el az árukat, ami ellen a gyártók
tiltakoznak, de néhány cég, köztük a Metro is inkább az előremenekülés választja és hamarosan
saját márkás termékein bevezeti az új jelzésrendszert.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >77 ezer forint: ennyit terveznek idén költeni a magyarok karácsonyi ajándékra
Szeretteinkkel szívesebben találkozunk személyesen karácsonykor, az ajándékokat viszont egyre gyakrabban…
Tovább olvasom >A diabétesz előszobája: az elhízás megháromszorozza a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
Miközben a cukorbetegséghez és annak szövődményeihez köthető halálozás folyamatosan nő…
Tovább olvasom >