Pink is beautiful!
Nemcsak hogy nem csökken a rosé borok évek óta tartó népszerűsége, de sikerükkel még más italfajták termékfejlesztőit is inspirálják ezek az italok. 2018 például a pink ginek éve volt, számos nagy ginmárka is kedveskedik az elsősorban a hölgyeknek szánt rózsaszín változatokkal. Színüket szinte mindig piros bogyós gyümölcsök adják, többnyire az epret használják „festésre” és ízesítésre. E termékek helyét jól illusztrálják a brit fogyasztási adatok is: a szigetországban 2018-ban 41 százalékkal több gin (66 millió palack) fogyott, mint egy évvel korábban, és a növekedés bő harmadát a pink italok adták.
Nemcsak pink vodkák jelentek meg a piacon, de tequilák is, a koktélok és ciderek világában pedig szinte természetes az egyébként is remekül instagramozható szín jó fogadtatása. Az idei nyár igazi újdonsága azonban az eddig külön kategóriaként nem is kezelt pink sörök forradalma volt. A főként rosé bor és a sör ízét kombináló rosé sört természetesen nem a két kedvelt ital keverékeként kell elképzelni: a sört együtt erjesztik a borszőlő mustjával. Igazi nyári italnak mondják, könnyű és gyümölcsös, szerethető mind a borbarátok, mind a sörisszák számára.
Csak egy-két példa! A New York-i Ommegang 7,7%-os Saison Roséja (1) belga stílusú saison ale, chardonnay szőlő mustjával készül, a színét hibiszkusz adja, és fehérboros hordóban érlelik. A coloradói Oskar Blues 6%-os Guns & Roséja egy száraz APA, amelynek ízét kaktuszfüge színesíti. A floridai Concrete Beach 6,2%-os Rosé Ale-jéből (2) kiérezni a Zinfandel illatát és még némi tannint is. A Rhode Island-i Revival Brewing 7%-os IPA-jának (3) keserűségfoka 30 IBU, különleges aromájához hozzájárul a cider- és a pezsgőélesztő használata. //
Kapcsolódó cikkeink
Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >