Pink is beautiful!
Nemcsak hogy nem csökken a rosé borok évek óta tartó népszerűsége, de sikerükkel még más italfajták termékfejlesztőit is inspirálják ezek az italok. 2018 például a pink ginek éve volt, számos nagy ginmárka is kedveskedik az elsősorban a hölgyeknek szánt rózsaszín változatokkal. Színüket szinte mindig piros bogyós gyümölcsök adják, többnyire az epret használják „festésre” és ízesítésre. E termékek helyét jól illusztrálják a brit fogyasztási adatok is: a szigetországban 2018-ban 41 százalékkal több gin (66 millió palack) fogyott, mint egy évvel korábban, és a növekedés bő harmadát a pink italok adták.
Nemcsak pink vodkák jelentek meg a piacon, de tequilák is, a koktélok és ciderek világában pedig szinte természetes az egyébként is remekül instagramozható szín jó fogadtatása. Az idei nyár igazi újdonsága azonban az eddig külön kategóriaként nem is kezelt pink sörök forradalma volt. A főként rosé bor és a sör ízét kombináló rosé sört természetesen nem a két kedvelt ital keverékeként kell elképzelni: a sört együtt erjesztik a borszőlő mustjával. Igazi nyári italnak mondják, könnyű és gyümölcsös, szerethető mind a borbarátok, mind a sörisszák számára.
Csak egy-két példa! A New York-i Ommegang 7,7%-os Saison Roséja (1) belga stílusú saison ale, chardonnay szőlő mustjával készül, a színét hibiszkusz adja, és fehérboros hordóban érlelik. A coloradói Oskar Blues 6%-os Guns & Roséja egy száraz APA, amelynek ízét kaktuszfüge színesíti. A floridai Concrete Beach 6,2%-os Rosé Ale-jéből (2) kiérezni a Zinfandel illatát és még némi tannint is. A Rhode Island-i Revival Brewing 7%-os IPA-jának (3) keserűségfoka 30 IBU, különleges aromájához hozzájárul a cider- és a pezsgőélesztő használata. //
Kapcsolódó cikkeink
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a cseh sörgyárak
Tavaly 20,9 millió hektoliter sört főztek a csehországi sörgyárak, ami…
Tovább olvasom >Házisörfőzők Nemzetközi Versenye szombaton a Főzdeparkban
Ingyenes programok, főzdetúrák és kilenc ország legjobb házisörei várják az…
Tovább olvasom >Az offline találkozásokért indított kampányt a Heineken
A felnőttek több mint fele érzi úgy, hogy túlterheli a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Unicum-sör – reklámkampány és nyereményjáték
Generációk bulifétise volt a kultikus Unicum-sör párosítás, amit még a…
Tovább olvasom >