Piackutatóktól első kézből: az első online TMK klubülés
Közel 70 résztvevővel zajlott az első online „Piackutatóktól első kézből” klubtalálkozó a Trade magazin, a Trade Marketing Klub és a POPAI Egyesület közös szervezésében április 23-án délután. A hagyományos tavaszi találkozó most először került a virtuális térbe, öt piackutató bevonásával. Az előadások témája részben a tavalyi év legizgalmasabb eredményei és az idei év eddig látható adatai voltak. A szervezők bemutatták új kezdeményezésüket, a Master of Trade Marketing programot.
Az esemény házigazdája és moderátora Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, a TMKlub egyik alapítója volt, aki bevezetőjében kiemelte, hogy a 2019-es év összefoglalója mellett minden előadó kitér a jelen és a lehetséges jövő irányvonalaira is.
Felpörgetett események
Az előadások sorát Turcsán Tünde, a GfK kereskedelmi vezetője kezdte. Bevezetőjében rámutatott, hogy 2019 olyan lendülettel sodorta az eseményeket, mintha csak februárban ért volna véget, akkor sem önszántából, egy világjárvány kellett a lendület megtöréséhez.
Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója szerint márciustól mintha egy új könyvet kezdtünk volna olvasni, más irányt vettek az események, mégis lehet fázisokat tipizálni és hosszabb távú következtetéseket levonni.
A magyar láncok jelentőségét az új helyzet tovább erősítette, hiszen felértékelődött a közelség és az árubőség, jelentette ki Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezető igazgatója.
Sokakat a vírushelyzet kényszerített arra, hogy életükben először online élelmiszert rendeljenek, így vesztették el „online szüzességüket”, mondta az e-kereskedelem trendjeit ismertető előadásában Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
Végül Orbán Tímea, az Offerista Group country managere mutatta be a magyar kiskereskedők akciós újságjait online elérhetővé tevő Prospecto.hu magyar platform és applikáció friss kutatását a koronavírus vásárlókra gyakorolt hatásáról.
(Az előadások részletes tartalmát lapunk 43., 46., 50., illetve 187. oldalain olvashatják – a szerk.)
Karrierlendítő minősítés a trade marketingben
A marketingben, gazdasági tudományokban gyakori, hogy a végzősök, a pályakezdők tanulmányaik során nem válnak naprakész szakemberré, mert az elméleti ismeretek nem adnak elég tapasztalatot a mindennapok kihívásaihoz. Még jellemzőbb ez, ha nem szakterületi végzettséggel kapcsolódik be valaki az FMCG-szektor tevékenységébe.
A világ gyorsan változik, a marketing világa pedig még gyorsabban. Amikor az ember egy cég gyakorló marketinges vagy kereskedelmi pozíciójában ül, gyakori, hogy nem tud átfogó képet kapni a piacról, és nem tudja frissen tartani ismereteit.
– Létezik egy olyan új rendszer, a Master of Trade Marketing Program, amely hozzásegít ahhoz, hogy a legmodernebb trade marketing tudást szerezhesd meg, legyél akár egy gyártó, kereskedő vagy szolgáltató cég marketingese, értékesítője, vagy akár vezetője – hangsúlyozta Csiby Ágnes a Trade Marketing Klub egyik alapítója.
Ez a program olyan képzések, konferenciák és rendezvények gyűjteménye, amelyeken egy szakmája iránt érdeklődő, folyamatosan fejlődni vágyó marketing, sales és trade marketing szakembernek érdemes és hasznos részt vennie. Különböző eseményekért különböző pontszám kapható, de az sem mindegy, hogy résztvevő, előadó, zsűritag vagy nyertes valaki. Regisztráció után az eseményekről szóló igazolással és 20 pont megszerzésével nyerhető el a 2020-as évi Master of Trade Marketing minősítés. Idén január 1-től visszamenően igényelhetőek a pontok. Ráadásul bizonyos eseményeket a hallgatóként regisztrálók ingyen látogathatnak. 6 hónapos díjfizetés nélküli kipróbálásra is lehetőségük van az érdeklődőknek. További információ: www.trade-marketing.hu. //
Kapcsolódó cikkeink
Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers…
Tovább olvasom >Tovább csökkent a kiskereskedelem részesedése a lakossági költésekben az EU-ban
A kiskereskedelemben eszközölt kiadások 2023-ban immár a második évben csökkentek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >