Nyaggatásmentes reklámok
Átfogó vizsgálat keretében arra volt kíváncsi az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), hogy van-e a november utolsó hetében megjelent reklámokban „nyaggatás”, vagyis felszólítják-e a kiskorút, hogy beszélje rá a szüleit vagy másokat a reklámozott áru megvásárlására. Megállapításuk szerint mind az 1211 sajtó- és televízióreklám megfelelt, nem volt köztük, amely ilyen helyzet bemutatását tartalmazta volna.

Fazekas Ildikó
főtitkár
ÖRT
– Úgy vélem, nagyon fontos, hogy széles körben megismerjék, milyen szempontok szerint elemeztük a reklámokat – fogalmaz Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára. – Például nemcsak azt vizsgáltuk, hogy a reklám arra szólítja-e fel a gyereket, hogy kérje meg a szüleit (vagy más felnőttet), vásárolják meg számára a terméket, hanem arra is kitértünk, hogy megjelenít-e a reklám olyan szituációt, amely megmutatja, hogy mi a termék elérhetőségének módja, ha azt a gyermek a szüleitől kéri. Sőt a „rábeszélés” magatartásban való megjelenítését is megnéztük.
A vizsgált reklámok egyébként elsősorban a termék használatának módjáról, valamint az általuk előidézett örömről, nem pedig a vásárlás tényéről, valamint nem az elérhetőség módjáról szóltak.
A gyermekszereplő „funkciója” a reklámban, hogy a családot jelképezze, ahol a teljes család képéhez a gyermek is hozzátartozik. Itt pedig egyértelműen másodlagos szerepük van, a nyaggatásnak sem értelme, sem szerepe nem lenne. //
Kapcsolódó cikkeink
ÖRT és NMHH közös workshop: Az emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) üdvözli a Nissan döntését
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) üdvözli a Nissan márka magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >