Nyaggatásmentes reklámok
Átfogó vizsgálat keretében arra volt kíváncsi az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), hogy van-e a november utolsó hetében megjelent reklámokban „nyaggatás”, vagyis felszólítják-e a kiskorút, hogy beszélje rá a szüleit vagy másokat a reklámozott áru megvásárlására. Megállapításuk szerint mind az 1211 sajtó- és televízióreklám megfelelt, nem volt köztük, amely ilyen helyzet bemutatását tartalmazta volna.

Fazekas Ildikó
főtitkár
ÖRT
– Úgy vélem, nagyon fontos, hogy széles körben megismerjék, milyen szempontok szerint elemeztük a reklámokat – fogalmaz Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára. – Például nemcsak azt vizsgáltuk, hogy a reklám arra szólítja-e fel a gyereket, hogy kérje meg a szüleit (vagy más felnőttet), vásárolják meg számára a terméket, hanem arra is kitértünk, hogy megjelenít-e a reklám olyan szituációt, amely megmutatja, hogy mi a termék elérhetőségének módja, ha azt a gyermek a szüleitől kéri. Sőt a „rábeszélés” magatartásban való megjelenítését is megnéztük.
A vizsgált reklámok egyébként elsősorban a termék használatának módjáról, valamint az általuk előidézett örömről, nem pedig a vásárlás tényéről, valamint nem az elérhetőség módjáról szóltak.
A gyermekszereplő „funkciója” a reklámban, hogy a családot jelképezze, ahol a teljes család képéhez a gyermek is hozzátartozik. Itt pedig egyértelműen másodlagos szerepük van, a nyaggatásnak sem értelme, sem szerepe nem lenne. //
Kapcsolódó cikkeink
Új ciklus, stabil működés, változatlan irány – bizalmat kapott az ÖRT vezetése
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) közgyűlése megerősítette a szervezet közvetlen…
Tovább olvasom >A jövőnek kell dolgozni úgy, hogy ne vegyük el a fókuszt a jelenről
Kreatív szakemberből lett parfümőr, de Hídvégi Tom szerint mindkét szakma…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >