Nyaggatásmentes reklámok

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 02. 25. 07:15

Átfogó vizsgálat keretében arra volt kíváncsi az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), hogy van-e a november utolsó hetében megjelent reklámokban „nyaggatás”, vagyis felszólítják-e a kiskorút, hogy beszélje rá a szüleit vagy másokat a reklámozott áru megvásárlására. Megállapításuk szerint mind az 1211 sajtó- és televízióreklám megfelelt, nem volt köztük, amely ilyen helyzet bemutatását tartalmazta volna.

Fazekas Ildikó
főtitkár
ÖRT

– Úgy vélem, nagyon fontos, hogy széles körben megismerjék, milyen szempontok szerint elemeztük a reklámokat – fogalmaz Fazekas Ildikó, az ÖRT főtitkára. – Például nemcsak azt vizsgáltuk, hogy a reklám arra szólítja-e fel a gyereket, hogy kérje meg a szüleit (vagy más felnőttet), vásárolják meg számára a terméket, hanem arra is kitértünk, hogy megjelenít-e a reklám olyan szituációt, amely megmutatja, hogy mi a termék elérhetőségének módja, ha azt a gyermek a szüleitől kéri. Sőt a „rábeszélés” magatartásban való megjelenítését is megnéztük.

A vizsgált reklámok egyébként elsősorban a termék használatának módjáról, valamint az általuk előidézett örömről, nem pedig a vásárlás tényéről, valamint nem az elérhetőség módjáról szóltak.

A gyermekszereplő „funkciója” a reklámban, hogy a családot jelképezze, ahol a teljes család képéhez a gyermek is hozzátartozik. Itt pedig egyértelműen másodlagos szerepük van, a nyaggatásnak sem értelme, sem szerepe nem lenne. //

Címkék: ,

Kapcsolódó cikkeink